laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voimia Mimmanallekin :Heartred

Mulla eka raskaus alkoi näkyä noin viikolla 18, toinen sitten jo siinä 10-12 paikkeilla ja kolmatta odottaessa siirryin äitiyshousuihin viikolla 9.
Suunnilleen samoissa mitoissa olen ollut aina raskauden alkaessa, noin 170/59, mutta kyllä se vaan jotenkin aina tulee aikaisemmin esiin joka kerta. :grin

Raotanpa tätäkin ketjua, vaikka olenkin vasta kuudennella viikolla ja pelko persiissä koko ajan. Silti varovaisen onnellinen odottaja... Usempi testi piti taas tehdä, että uskoi, vaikka selvät viivat pärähti jo ekassa testissä.

Mulla on tässä raskaudessa ollu selkeesti enemmän kohdun kasvikipuja kun aikasemmissa kahessa. En ainakaan muista et nivusia ois jomottanut näin. :eek:

Mä en kyll yhtään muista missä vaiheessa maha olisi kasvanut ja ruvennut näkyyn, mutta oon aina saanu sellasen jumalattoman rantapallon itelleni. :p

Kohtu on pikkulantiossa rv12 saakka suunnilleen, sen jälkeen mahdollista että näkyy. Eka näkyi lähemmäs rv20, toka n.rv12. Nyt (rv8+3) kohtu yhtä iso kuin tokassa rv10, lääkärikin ihmetteli isoa kohtua ja on vielä eteenpäin pyöristynyt.

Maha kyllä mulla ainakin pullahtaa aikaisemmin jo, mutta kohtuhan se ei tosiaan siinä vaiheessa vielä ole. Turvotusta ja gyne mulle selitti jotain että suolisto jotenkin veltostuu tjsp ja kun on jo aiemmin moneen kertaan venytetyt paikat niin pömpöttää.

Mä ainakin lasken raskausmahan näkymiseksi sen, kun selvästi pyöreä maha ei enää mihinkään vuorokaudenaikaan katoa, oli se sitten suolistoa, turvotusta tai mitä hyvänsä ;)

Mulla ei mee enää työhousut kiinni, vetskari jää puoleen väliin ja ympäri vuorokauden maha pullottaa. Ja viikkoja 9+4.. Nimim. Pitkät topit ovat pelastukseni

Tänään oli parempi päivä jo. Eilenkin oli illasta. Kamalaa kun pahoinvointi alkaa aina heti kun syö. Se on niin kamalaa. Siinä menee tunti sitten voi taas elää normaalisti. Onneksi ei enään oo koko aikaa pahoinvointia.

Mulla ei oo maha kuvia viime raskaudesta kun muutama. Enkä edes yhtään muista milloin maha alkoi näkyä. Kun mulla on paljon ylimäärästä niin ei todellakaan näy heti.

Nyt on sitten esikoisella joku rokko. Illalla pahentu, ei oo kuumetta. Pitää mennä näyttämään huomenna terveyskeskukseen. Onneksi miehellä pitkät vapaat niin rauhassa olla ja tehdä yhdessä asioita.

Pahoittelut keskenmenneille :(

Täällä ollut pari päivää ihan hirvee olo myös. Mun äiti just kysyi keskiviikkona, et miten oon voinut ja totesinkin et ei ollenkaan niin pahaa oloa kuin kahdesta aikasemmasta. Eikös sitten eilisen päivän aikana olo muuttunut iltaa kohden ihan hirveäksi, tänään oli jo melkin koko päivän ihan hirveä olo. Ja iltaa kohden tää olo vaan pahenee. Ja mikä kummaa niin salaatin syöminen sai aikaan ihan hirveen yökkärefleksin. Oltiin tänään käymässä esikoisen kummeilla ja teki ihan hirveesti mieli kertoa heille, et on tulossa meill vauva myös. Mut en sit kuitenkaan viittinyt. Ootellaan nyt ainakin ensimmäiseen neuvolaan asti tai vielä mielummin ensimmäiseen ultraan asti.

Mulla on kummassakin raskaudessa maha tullut suht myöhään esille. Esikoisesta vasta selkeä vauvamasu oli plus 20 viikoilla, oisko ollut jotain 22-23. Kakkosesta oli viikoilla 12-13 ihan hirveet turvotukset, jolloin näytin paljon pidemmällä olevalta, jotka tosin meni ohi ja sit selkää vauvamaha tais tulla joskus 18 viikolla, jos pahasti väärin muista. Eikä mulla kummassakaan raskaudessa ees loppuvaiheessa oo ollut mikää iso maha, just sopivan kompakti

Voimia jatkoon myylle ja mimmanalle!

Mulla ei ekassa oikeastaan kovin iso maha ollut muutenkaan eikä kilojakaan tullut juuri mitään. Tokassa sitten maha näkyikin jo joskus rv13 tai 14 ja kiloja tuli 14 ylimääräistä raskauskilojen lisäksi :woot: vuoden päästä olin jo normipainossa. Nyt olen jo etsiny löysempiä huosuja ja paitoja rv7 --> kun turvottaa älyttömästi. Ja kun en halua kertoa raskaudesta ennen ku tiedän että vauva selviää niin vähän tuottaa päänvaivaa o_O
Joskus käy mielessä että jos lapset ois tehny parikymppisenä ja vähän päälle niin kroppa palautuis vähän tehokkaammin. Ja kun eka leikattiin ni mä joudun tekeen ihan töitä että saan aina vatsalihakset edes jotenkin toimiin!
(Tai sitä leikkausta on hyvä syyttää :wink)

Mä oon joka raskaudessa laihtunut, esikosta lähti 13kg ja kakkosesta 11kg. Nyt olin jo 1,5kg kevyempi kuin muutama viikko sitten :O Mun elimistö ottaa aina raskaudesta jonkun ihme aineenvaihduntaboostin (maha on ihan ruikulilla koko ajan, kun normaalisti oon aika kovalla) ja kun siihen yhdistää ruokahaluttomuuden ja myöhemmin sen jatkuvan oksentelemisen sinne rv 20+ asti, kiloja lähtee melkosesti... Ylimäärästä toki on paljon, joten varaa onkin lähteä...mut silti jostain syystä mulla se raskausmaha näkyy tosi selvästi jo melko pian. Ehkä siks, että läski mahasta häviää ja sen vauvamahan on sitte helppo pullahtaa sen tilalle? :P

Mun kroppa siis myös lihoo sitte imetysaikana ne kilot takas, vaikka imetin ja vielä luovutinkin maitoa n. 0,5litraa/vrk ja yritin vielä syödä kevyesti ja liikkuakin, kun "imetysaikana se painonpudotus on niin helppoa", mut eih...ei auttanut mikään, kilot tuli pikkuhiljaa hiipien takas kuitenkin :D

Takaisin