laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yritänpä minäkin uskaltaa vihdoin mukaan muutenkin kuin taustalla lueskellen =) Pitkän yrityksen jälkeen vihdoin ollaan niinkin pitkällä kuin rv 9+1 ja viikko sitten nähty oikean kokoinen elävä ihmisen alku ultrassa. Olo on lähes päivittäin hyvinkin normaali, joten pelkoja se tietysti hieman nostelee, mutta yritän luottaa oireettomuudenkin olevan normaalia. Isompaa pahoinvointia ei ole ollut, lievää etovaa oloa, eikä oikein ruoat ole maistuneet (herkut senkin edestä...). Vatsaa kipuilee ja nipistelee, mutta ei sitäkään isommasti.

Pitkän aikaa (ja välillä edelleenkin) aloitin lauseeni aina, että "jos meille tämä vauva nyt syntyy...", mutta viime viikolla ensimmäisen kerran uskaltauduin aloittamaan sen "kun"-sanalla. Se ehkä onkin tämän alun suurin ongelma ollut, että miten luottaa onnistumiseen. Miten te muut olette selättäneet tämän huolen?

Tuutunen, ei sitä huolta ole selätetty, sen takia me täällä foorumilla asutaan, kun kaivataan samassa tilanteessa olevilta lohdutusta, että kyllä meille ihan oikeasti vauva on tulossa, vaikka välillä tuntuu siltä, ettei siellä masussa mitään ole :grin

Tervetuloa Tuutunen ja onnea! Samanlaisia epävarmoja fiiliksiä on täälläkin. Tämä viikko on ollut kyllä parempi ku edellinen, koska maha taas selkeästi pömpöttää ja turvottaa. Tuntuu jo, että työkaverit vilkuilee mun mahaa. Sain myös eilen digiin 3+ - tuloksen, mistä olin tosi onnellinen. Viikkoja nyt 5+2/3. Ei kai se auta ku luottaa, että asiat menee hyvin ja omalla painollaan. :)

Moikka, täällä rv 6+1:) Ihan kaikki pelottaa ihan pirusti, ensimmäinen kun kyseessä. Ensi viikolla varhaisultra, josko siellä sitten näkyy joku ja oikeassa paikassa. Pahoinvointia hieman ja pari unetonta yötä takana, kun päässä pyörii niin paljon kaikkea:schocked028

Mä oon varma, että pari työkaveria tuijotti mun tissejä tänään :D on vähän turvonnut :) mahan turvotus on laskenut, onneksi. Kohtu tuntuu selkeästi jo, eilen hierojalla piti laittaa tyynyjä pöydälle, että pystyin makaamaan mahalleen.

Tervetuloa joukkoon tuutunen.

Päivät menee hitaasti kun on kotona vaan. Nyt en oo pahoinvoinniltakaan jaksanut lähteä mihinkään. Kovin oli nestemäiset ostokset kaupasta. Appelsiinimehua, mansikka mehukeittoa ja juissin sitruuna-lime mehua. Grillattua kanaa söin vähän, mutta sekin alkoi tökkiä. Ehkä syön viimeisen mokkapalan ja niitä pitää tehdä si lisääkin.

Pääsisköhän tänään pihalle asti ilman pahaa oloa. Turhaudun kun närästää ja paha olo koko ajan kun on hereillä. Kamala voimakas tiskiaineen haju aina keittiössä. Kun ei voi olla kotona ilman yökkimistä. :hungover:

Tervetuloa uusille :)

Töissä ennakoin jo tulevaa ja laitoin oman loka-joulukuun työkansion väliin karkkipussin ja tsempit tuuraajalle, että tänään on 31.3.15 ja kukaan ei vielä arvaakaan, kuka on lokakuussa pidemmällä lomalla ;)

Yöh, tänne eksy vatsatauti :hungover: kummastakin päästä lentää. Toivottavasti ei oo huono juttu raskauden kannalta..Huomisen neuvolan peruin, uus onki sit ens viikon torstaina, sillo viikkoja 9+4, voiskohan sillo kuulla sydänääniä :rolleyes:. Onks muut pysyneet terveenä?

Mä sairastin aika sitkeen flunssan muutama viikko sitten ja normaalisti en ole lähes koskaan kipeä tai jos oon, niin menee ihan muutamassa päivässä ohi. Sen jälkeen alkokin sit tää kuvotus-olo...

Samaa epävarmuutta täälläkin on edelleen ja sellanen fiilis, ettei uskalla iloita. Vaikka tiedostaa, ettei se iloitseminen mitään keskenmenoa aiheuta ja yhtä suuri suru se on joka tapauksessa. Ja mä puhun kanssa niin "jos kaikki menee hyvin, niin marraskuussa..."

Kiitos tervetulotoivotuksista :)

Eihän sitä keskenmenoa niillä positiivisilla ajatuksilla tosiaan voi itselleen manata, joten murehtimiseen kuluvan aika kannattaa tietysti käyttää mieluummin onnelliseen haaveiluun. Toisina päivinä se onnistuu ihan hyvin ja toisina taas mieli on maissa ja huolen täyttämä.

Itse olen onneksi vielä säilynyt sairastumisilta (pitänee koputtaa puuta). Toivotaan Nannuska pikaista paranemista sinulle!

Kiitos Tuutunen! Mies toi omenamehua ja jaffaa, ainaki toistaseks on pysyny sisällä :) Pitää toivoo ettei esikoinen sairastu, ainakaan näin pahasti..

Nannuska, pikaista paranemista.

Itse olin flunssassa, mutta toivon että en tuu saamaan missään muodossa mahatautia. Toivotaan että pysyy poissa täältä.

Sainpas tänään edes jotain fiksua aikaseksi. Siivosin keittön. Enkä kakonut kun muutaman kerran sen tiskiaineen hajun takia. :happy:

Heippa!
Olisko jollain vinkkejä tän turvotuksen pois saamiseksi? Kamalalta tuntuu! Oli pakko ihan itsekseen kuvatakin tätä vatsaa, kun näyttää jo ihan vauvamahalta ja että paaaaaaljon pidemmällä oltais jo!
Taas melkoiset kivutkin vatsassa, toivottavasti eivät enteile tai ole mitään pahaa!
Onko teillä muillakin ollut turvotusta ja mikä on helpottanut oloa? Kokeilin jo ananasta, mutta ei tunnu auttavan.
Kiitos jo etukäteen vastauksista! :)

Rinkelijenni, mua on nyt alkanut turvottaa vatsassa ihan mielettömästi! En oo huomannut että mikään muutos ruokavaliossa auttaisi. Töissä istuminen on pahinta, onneksi pääsee paljon liikkumaankin. Juoda pitäisi kyllä enemmän.

Mua turvottaa kans. Kauhistuin ku farkut ei menny jalkaan ku painaa mahaa nii kovasti. Mut mä hain apteekista levolaccia ja ja sitä ku ottaa aamulla, sekotan ite sen mehuun ku muuten ei mee alas, tyhjään vatsaan nii parin tunnin päästä ei enää turvotakkaa nii kovasti :)

Kiitos vastauksista! Täytyy huomenna rientää apteekkiin. Tältä näyttää vatsa ja olo on tukala..

Liitteet

• 1427820643112.jpg
    1427820643112.jpg
    35.3 KB · Katsottu: 47
Lämpimästi tervetuloa tänne Tuutunen! :) Itse myös oon paljon miettinyt, että entä jos tää menee kesken jne.. Enkä ole vielä kovin pitkälle uskaltanut ajatella tai mitään tavaroita ostella, kun tää raskaus tuntuu vieläkin epätodelliselta. Mutta täytyy vaan yrittää olla stressaamatta, vaikka vaikeaa se meinaa välillä olla. :)

Pikaista paranemista Nannuskalle! :)

Mä alan pikku hiljaa alan uskoa jo että ehkäpä tässä on niin hyvä tuuri että marraskuussa saan kullan murun syliini. Riskiviikot alkaa väheneen niin mieli alkaa oleen luottavaisempi :) vaikka silti viellä pelottaakin... mutta onneksi se pelko on alkanut laantua ;)

Täällä pelot jatkuu vaan ja toisaalta ehkä paheneekin :( Toisaalta viikkohan tästä raskaudesta vasta on tiedettykin, joten alussahan sitä ollaan ja riskiviikkoja vielä siis jäljellä.. Just luin ties mistä rypäleraskauksista ja tuulimunista, ahdistaa.

Takaisin