laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Unicornille onnea digin tuloksesta! :)

Täälläkin ollut paljon samoja ajatuksia kun odotin esikoista, vaikka olen lastenhoitaja, niin silti olin epävarma kaikesta ja mietin välillä mitä jos mä en osaa hoitaa sitä ja mitä jos mä teen jotain väärin enkä ymmärrä mitä vauva haluaa jne..

Synnytyksen jälkeen kaikki meni onneksi liiankin hyvin ja mulla oli mitä kiltein ja rauhallisin lapsi maailmassa. Koliikki alkoi jossain vaiheessa vaivaamaan, mutta rauhoittui onneksi sekin Cuplaton-tipoilla. Mä muistan kuinka koko ajan odotin vauvan heräämistä ja hänen kanssa touhuilua. Tuntui että hän oli koko ajan unessa ja oli hirveä ikävä kaiken aikaa. :)

Nyt ehkä vähän alkanut jännittää kuinka tulen pärjäämään kahden lapsen kanssa, mutta onneksi esikoinen on toisen vauvan syntyessä jo 2v ja 8kk ikäinen. :)

Heippa taas kaikille! :)
Täällä just nyt pelottaa/jännittää eniten se, että onhan raskaus varmasti oikeassa paikassa ja voihan vauva varmasti hyvin. En siis vielä osaa vauva-arjesta olla huolissani, kun nämä vaivaa niin paljon. Mutta eiköhän huolet vauvan kanssa pärjäämisestäkin vielä eteen tule, heh! :)
Mulla muuten oireet vain pahenee! Piti olla töistäkin pari päivää poissa pahoinvoinnin takia. Nyt on onneksi useampi vapaa putkeen! Myös kaikki ruoka etoo aamusta iltaan. Ja rinnatkin ovat niin kipeät, että piti kaivaa kaapista pehmeimmät liivit yöksi. Tavallisesti nukun siis ilman. Mutta vaikka en olisi voinut kuvitellakkaan, niin ne liivit todella auttoi yöllä ja vähän oli helpompaa nukkua! Ihan vaan vinkiksi, mikäli joku on samassa tilanteessa. :)

Muakaan ei jännitä lapsen saaminen. Niin paljon on vauvoja saanut hoitaa elämän aikana. Mies on suvun lasten suosikki, oikea hössöttäjä hölmöläinen, joten hänenkään puolesta en osaa jännittää :) enemmän ahdistusta on aiheuttanut se, että pian on lapsi, joka on jatkuvasti riippuvainen minusta. Kuinka osaan ottaa omaa aikaa, kuinka osaamme yhdessä ottaa aikaa parisuhteelle..

Asiasta kolmanteen, onko muilla makuaisti muuttunut? Join hetki sitten kupillisen kahvia ja jotenkin sain ongittua makujen seasta selvän homeen maun. Kaveri ei huomannut mitään outoa kahvissa :D

Mä maistoin myös homeen jossain mitä söin. Ja lauantaimakkara maistui ihan raudalle :D

Mom2baby sun esikoinen on aika samaa ikäluokkaa kun meikäläisen :) täällä tulee 2v 9kk jos uus toukka syntyy la eli 22.11. Vähän kyllä jännittää, mut oon aatellu et esikoinen saa auttaa niin paljon ku haluaa vauvan hoidossa (ja mitä osaa/pystyy).

Täälläki ukko kysy et vaivaako mua joku oikein urakalla ku oon niin kiukkunen ja kireä koko ajan. Tiuskasin takaisin et koita itte olla ilonen ja pirtee jatkuvan "velloo vaahtoo" olon keskellä :depressed: Meijän lemmikitki tuntuu vaan "kiusaavan" mua, toinen tuijottaa ihan koko ajan ja toinen tuhoaa paikkoja, kirjaimellisesti :shifty: Ok, toi tuijotus vaan ärsyttää :rolleyes: mut tuijottas tota ukkoa eikä mua!

Mikäköhän täs on ku ei osaa yöllä enää nukkua. Koko ajan heräilen ja melkein poikkeuksetta mä herään 3 aikaa aamuyöstä ja valvon sinne 4 asti tai myöhempään... :sad010

Meillä esikoinen on silloin kuin vauva syntyy 2wee 7kk. Jännittää jo kaikki. Eniten ärsyttää kun todennäköisesti tulee insuliinihoitoinen diabetes takaisin

Ja Sitten mua vähän hämää kun tein positiivisen raskaustestin 16.3. Viimest menkat olivat 21.2. Neukkutätikin jo ihmetteli että miten mä tein jo näin aikasin positiivisen testin. Olenko mä kuitenkin jo pidemällä? Ajattelin varata varmuuden vuoksi varhaisultran. neuvola on vasta. 21.4

Täällä on myös makuaisti muuttunut. Oon ollut aiemmin aika purkka riippuvainen eli aina ruuan jälkeen on ollut pakko syödä purkkaa, niin nyt se purkka maistuu niin oudolta, että yök. Ja toinen mitä mä eilen join tee, niin se maistui oudon hyvälle, vaikka oon aiemmin vaan tosi harvoin juonu teetä ja nyt on kyllä tehny pahaa juoda esim kahvia tai maitoa. Ja hajuaisti on myös toinen mikä on mulla"vahvistunut", sillä jo ruuan tuoksu alkaa ällöttää, vaikka olisin toisessa huoneessa.. Oon nyt loman jälkeen palannut töihin ja aamu oli aika hankala, kun oli heikko olo. Muuten oon kyllä ihmeen hyvin jaksanut täällä töissä ja mulla on salainen suolakeksi jemma. :D Ja siis oon koko aamun pelännyt, että milloin täällä töissä tulee jollakin pienellä lapsella kakka vaippaan, että miten mä siitä selviän.. :D

Just tänä aamuna miehelle valittalin, kun tutut ruoat maistuu ihan erilaisilta kuin ennen. Jotkut hyvät jutut, kuten avokadot, maistuu yhtäkkiä ihan hirveen pahoille, ja jotkut hyvät jutut maistuu vaan erilaiselle, ja pahat jutut, kuten paprikat, on yhtäkkiä ihan parasta :hilarious:

Meillä esikko olis 4v3kk ja kakkonen 1v11kk.. Onneks esikko olis jo niin iso ja omatoiminen jos vauva nyt tulee :) ja esikko on puhunukki et olis kiva jos olis vauva :P kakkonen saattaa olla mustasukkainen ainakin aluks, mut varmaan menee ohi kun tottuu. :)

Mä en oo huomannut ruuankaan suhteen juurikaan mitään muutosta. Välillä etoo ajatus jostain tietystä ruuasta, eikä tee mieli mättää kaikkea vatsantäydeltä, muuten normimeininki. Hajut on ehkä vähän pahempia...
Eilen muuten pyysin miestä tuomaan tuoremehua kaupasta, toi rynkebyn porkkana+ jotain hedelmiä mehua, ja on ihan sairaan hyvää! Sillä saatan elää jos se huonovointisuus joskus iskee. :D
Ai niin, ja esikoinen on melkein 9v ja kakkonen 5v ku tän aika on. :)

Mulla taas sellasta että yhtäkkiä saan himon johonki tiettyyn ruokaan, ja sit kun saan sitä nenän eteen ni eipä uppookkaan. Just eilen sain ukolta mutinoita kun ensin olin pyytäny hakemaan jäätelöä kaupasta ja sitten ei kelvannutkaan.. :D

Hajuaisti on itsellä ainakin parantunut, monet hajut ovat voimakkaampia ja tulee herkemmin huono olo...ja voi että, meinaa tulla paha olo yhden lapsen vanhemman kohdalla kun hänellä niin vahva hajuste ja ennen en oo ees haistanut että kyseinen ihminen käyttäisi mitään voimakasta tuoksua.

Mä tajusin eilen, että valkosipuli löyhkää ihan järkyttävälle. Mies teki lihapullia, joihin laittoi valkosipulia. Nyt sitten koko jääkaappi haisee niille, yäh. Ennen valkosipulin haju ei oo musta ollut läheskään näin kauhea.

Oo-ou, mä oon just alkamassa tekemään lihapullia ja ajattelin laittaa valkosipulia sekaan. :D tosin mua kyllä ällöttää kaikki hajut, eli sama kai se mitä mä kokkaan :D

Toivotaaan, et toimii sulla paremmin! Jos mä avaan jääkaapin, ni täytyy hengittää toiseen suuntaan.. :happy:
Saa kyllä jäädä valkosipulin käyttö toistaiseksi pois tässä asunnossa.

Mulla alkaa olla taas siinä vaiheessa homma, että jos laitan ruokaa, en pysty sitä enää syömään, se ruuan haju ja lämpimän hellan vieressä touhuilu tekee niin huonon olon :rolleyes: Ostin kaupasta taas omenamehua ja omenoita, kummasti jotenkin niitä taas tekee mieli, niillä elin ekan raskauden puoleen väliin asti enkä sen jälkeen oo hirveemmin niistä välittänyt :D Yöh...kumpa ei tarviis alkaa siihen holtittomaan oksenteluun taaaass...

Hajuaisti on terävöitynyt, millon mikäkin haisee kamalalle:dead: Eilen illalla paistoin broiskusuikaleet valmiiks tämän päivän ruokaa varten mut sitte ku olin niistä kastiketta tekemässä niin hais niin kamalalle että menivät koiran ruoaks.
Lämmin ruoka ei oo viikkoon uponnut ollenkaan, salaattia ja leipää on sitte mussutettu oikee urakalla.
Noista ikäeroista, meillä esikoinen 12v9kk, toinen 11v4kk, kolmas 6v4kk ja kuopus 5v3kk jos ja kun vauva syntyy.

Täällä myös jotkin ruuat ottaa nenään ja esimerkiksi banaani! Ikinä en ole banaanista pitänyt ja nyt tekee kaupassa niiden ohi kävellessä jo niin pahaa että täytyy vauhdilla mennä kauemmas.

Takaisin