laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla neuvolan mukaan la 28.10., mutta oon testannut oviksen ja alkuraskauden ultra myös täsmäsi siihen eli sen mukaan la 3.11.

millä nimillä teillä suvussa on kutsuttu isovanhempia? annatteko vanhempienne itse päättää mikskä heitä sitten joskus kutsutaan? meillä kummallakin on miehen kanssa ollut perus mummi ja ukki sekä mummo ja pappa. miehen vanhemmat ovat kutsuneet itseään ensimmäiselle lapsenlapselleen mimmuksi ja papaksi. Kiva nähdä mitä omat vanhemmat joskus päättävät :)

Mulla on ollu mummu ja vaari, miehellä mummo ja pappa. Minun äiti on mummu, se on vissi, halusi tai ei. Muista ei niin väliä. Sitä tässä ollaan mietitty, että onko mies isi vai iskä. Vai isä, niinku mies on isäänsä sanonu. Saas nähdä.

Mulla on laskettu aika sekä menkoista laskettuna että ovisplussan mukaan sama 22.11 joten tuskin muuttuu paljoa. Kaikki lapset tähän mennessä kylläkin syntyneet ennen laskettua aikaa.

Meillä mun vanhemmat ovat Mummo ja Vaari, miehen vanhemmat Mamma ja Pappa.

Meidän lapsilla on yhteensä neljä pappaa (mun ja miehen isät, miehen isän isä ja mun äidin isä), yks papa (mun isän isä), kaks mummoa (mun äiti ja äidin äiti), kaks mummia (miehen äiti ja äidin äiti) ja yks mummu (mun isän äiti). :D Etunimi vaan eteen, niin erottuvat ihan hyvin :D Ne on vaan ne mitkä on suuhun sopineet ajan kanssa :)

Mun äiti on mummi ja isä pappa. Miehen äiti on mummo ja hänen edesmenneestä isästään puhutaan myös pappana.

Meidän vanhemmilla on kaikilla jo lapsenlapsia entuudestaan joten "kutsumanimet" on jo selvillä. Mun vanhemmat tulee olemaan mumma ja vaari. Miehen vanhemmat taas on mummi ja pappa. :)

Täällä kans olotilat vaihtelee. Yleensä syöminen auttaa, mutta joskus ruuankin jälkeen saattaa iskeä huonon olon aalto tai karsea turvotus, joka sekin tuntuu pahalta. Nyt siis menossa 8+3. Mutta enemmän tulee syötyä kuin oltua syömättä...

Majoneesia oon syöny, en oo edes ajatellut ettei saisi. Neuvolasta annettiin ihan lupa tuorejuustoille, joten niitäkin on tullut vähän syötyä.

Itkuherkkyys on tosiaan kasvanut, ollaan laskettu, että vähintään kerran viikossa (tai joskus päivässä) pitää kunnon itkut tirautraa. Kaikenlaista pyörii mielessä, kuten "haluanko oikeasti tätä", "olenko sittenkään valmis tähän" jne. Kuulemma ihan normaalia tämäkin, mutta noita pohdintoja tässä on viime aikoina itkeskelty.:sad001

Raivoa ja kiukkua löytyy myös. Töissä ovat jo useamman viikon kyselleet, että miksi oon niin vihainen. Ite vaan oon ihmetellyt, että mistä ne sellaista on keksinyt, mutta ilmeisesti ulosanti on sitä luokkaa, että tällainen vaikutelma tulee :rolleyes:

Tämä tais olla tässä - verta on vuotanut hyytymiä myöden jo eilisestä asti ja vatsassa on tuntunut menkkakipuja. Ei ole ollut mitään pikkuvuotoa, joten tuskinpa tämä on mitään normaalia alkuraskauden vuotoa... :( Maanantaina soittelen terveysasemalle, mutta ajattelin nyt jo kirjoitella, että tämä nimimerkki nyt hiljenee ja toivottaa sydämestään teille kaikille onnellista odotusaikaa <3

Voi ei xoxo! Voimia sinne ♡
Meillä minun äiti on mummi ja isäpuoleni on pappa. Taas isäni on ukki ja miehen vanhemmat on ukki ja mummo.
Ite oon ulkona tän päivän keskusteluista kun ei toiminu foorumi puhelimella.

Tosi paljon on näitä keskenmenoja. Kamalaa ja surullista luettavaa. Mäkään en oikein uskalla iloita raskaudesta, ku pelkään keskenmenoa. Miten muut pystytte rauhoittamaan mielen? Ekalla kerralla ei ollu tällaista pelkoa, ainakaan näin voimakkaana. :/

Takaisin