laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
HS: Täällä ihan samat fiilikset! Jatkuvasti tippa linssissä ja huolettaa asiat, joita tavallisesti ei edes mieti. Myös iloiset asiat saa kyyneleen silmäkulmaan. :)
Eli on meitä "herkkiksiä" ainakin kaksi! :)

Mä oon tänään voinu pahoin kaikista hajuista...tuore kahvi HYI! Tiskiaine, HYI! Perunamuussi, HYI! jne...

Mä en oo mahallani pystyny nukkuun. Jotenkin se tuntuu ikävältä mahassa vaikka nukunkin aina mahallani ja nyt oon huomannu että oon öisi kääntyny selälleni vaikka inhoan nukkua niin.

Tänään pariin otteeseen vaan ollut öklöttävä olo. Muuten yllättävän hyvä, ehkä huolestuttavankin hyvä. Normaalit väsymys kiukkuisuus ja itkuherkkyys ovat kyllä vielä.
Mies sanoi esikoisen jälkeen ettei vähään aikaan lapsia kun olin koko raskauden kun perseeseen ammuttu karhu. Tänään sano et nyt oon kuulemma pahempi.. ehkä yritän hillitä ihteni ja nieleskellä vitutukseni.

• Tykkään
Reaktiot: Pii
Mulla on kans hermojen kanssa ollut ongelmaa. Aamusta asti v******** kaikki. Töissä tumpelo keski-ikäinen työharjoittelija, joka ollut talossa jo 3kk ja on edelleen yhtä avuton. En normaalisti ärsyyntyis näin, mutta nyt klikkaa päässä et saa hengitellä syvään että pysyy mölyt mahassa. Yleensä iästä riippumatta työharjoittelijat sopeutuu nopeasti, mutta ei tämä.. hyvä yhdistelmä NYT mun kans.. Miehen kanssa yritän myös hillitä sanomisia, tuntuu että kaikki mitä se nyt sattuu tekemään, ottaa oikein kunnolla aivoon :(

Mulla ei ole mies ikinä ennenkään onnistunut mua ärsyttämään, joten mun yleisharmitukseni ei nytkään ole siihen kohdistunut. Sen olen kyllä huomannut parin viikon aikana, että olen useammalle kassahenkilölle / tiskivirkailijalle / puhelinvaihteentyypille ärähtänyt, jos hommat ei mene kerralla putkeen.

Mua ottaa kans kaikki aivoon ja kotona hakeudun pois miehen lähistöltä. Äksyilen sille koko ajan jos on lähellä. Kaikki vituttaa ja tekis mieli ampua ihan jokainen.. Toivottavasti loppuu pian nimittäin en oo kohta kenenkään kanssa väleissä jos tää jatkuu :D

Samma här ja yleensä oon aika sopuisa ihminen. Sanovat, että jokaisesta lapsesta äiti menettää hampaan, mut tällä menolla mää menetän kielen kans, kun saa olla koko ajan puremassa.

Mä oon itku herkkä muutenkin, mutta nyt voin itkeä ihan mistä vaan :sad010 . Herkillä ollaan oltu jo pari viikkoa. Sitten olen välillä niin ärtynyt ja tiuskin miehelle. Siittä epäili jo muutamaa päivää ennen kun plussasin että oon raskaana. Viime raskaudessa ei ollut tälläistä vihaa/ärtymystä. Ihan joku tyhmä asia saa mut nykyään suuttumaan :smiley-angry019:smiley-angry016 .

Mä oon aina nukkunut mahallani. Nyt mulla olkapäät taas niin kipeänä että en voi nukkua kun kyljellään. Selälläänkin jos nukkuu niin särkee kamalasti olkapäitä. Vanha vaiva alkaa aina raskaana ollessa vaivaan. Sen takia en viime raskaudessa voinut olla melkein ollenkaan töissä.

Mulle ei oo tullut mieleenkään :eek: että majoa ei saisi syödä. Söin viimeksikin ja nytkin olen jo syönyt. Syön kyllä tuorejuustojakin.

Tänään ollut hyvä päivä yön nukuin pitkästä aikaa hyvin ja olo oli kamalan energinen. Sitten iltapäivällä paha olo alkoi ja ei oo taaskaan pystynyt oikein mitään syömään. Kaikki vaan saa voimaan pahoin. Saas nähdä kun huomenna aamulla pitäisi kaverin kanssa mennä lenkille. Mitäköhän siittäkin tulee jos on pahoinvointia.

Täälläkin itkuherkkyyttä.. myös ärtymys kohtauksia havaittavissa, mutta niitä on normaalistikin aina silloin tällöin:)

No tost ketutuksesta... oon niin ahteriin ammuttu karhu, kaikki ottaa päähän (etenkin siis muut ihmiset) ja samoin oli viime vuonna, kesti tää ärsytys aivan koko raskauden ja onnistuin kyllä ainakin kaikki miehen kaverit karkoittamaan meidän elämäst :D tosin ihan hyvä vaan, kun suurinosa on niitä elämän korkeakoulun käyneitä, joita en halua pyörimään pienen lapsen lähettyville. Esikon syntymän jälkeen sit nopeesti palauduin seesteiseksi, vaikkakin sit väsymys sai ajoittain hermot kireelle...

Mä nukun edelleen mahallani, ja varmaan nukun aika pitkään. Tietty, jos maha tällä kertaa tulee aiemmin tielle, niin sit täytyy taas tyynyist rakennella sopiva pesä, mis pystyy olemaan ees osittain mahallaan - en siis osaa nukahtaa muuten kuin mahalleni.

Tänään ollut aivan käsittämätön kuvotus, pahin aamu tähän mennessä ja viikot poksuu, 7+0. Oon varautunut et pari-kolme viikkoo vielä tätä oloa :D

Helpottavaa kuulla, etten oo ainut, joka tuskailee tän pahan olon kanssa. Välillä meinaa usko ja toivo loppua, että miten tästä selviää. :D Tosin oon itse varautunut siihen, että tää olo pahenee ja alan yrjöämään. En oo nimittäin kertaakaan vielä oksentanut, vaikka pari kertaa ollut kyllä lähellä.

Mullakin oli ongelmia kirjautua tänne!
Vieläkään ei toimi toi puhelimen foorumi-sovellus. Väittää, että mun tunnuksia ei ole olemassakaan. Ja aiemmin olen melkeinpä aina kirjoitellut tänne tuon sovelluksen kautta, kummallista. Tietokoneella sentään onnistui heti. :)

Majoneesista sen verran et mulle on sanottu että kaupan majoneesissa käytetään pastoroituja munia eli sitä voi huoletta syödä. Kotitekoisia majoneeseja tulis välttää just niiden raakojen munien takia. Toki kannattaa tarkistaa pakkaus tarkemmin, vaik googlettaa tuote jos ei kyljessä lue.

Nää "aamuolot" alkaa ottaa pannuun ku nää kestää koko päivän aaltoilevina... ees syöminen ei auta ja koko ajan röyhtäilen. Tänään poksu vasta 6 viikkoa täyteen, toivottavasti näitä oloja ei kestä kauaa... huonon olon lisäks tulee huono omatunto kun ei jaksa esikoisen kanssa tehä mitään. :/

Täällä imeskellään salmiakkia huonoon oloon mutta närästykselle ei olla hoitoa keksitty.
Kyljellään nukutaan tyynyä halien että tisseihin ei satu. Välillä tuntuu että vattakin roikkuu jos ei oo tyynyä :confused:

Mun pahoinvointi alkaa aina aamupäivällä ja kestää päivästä riippuen pari tuntia tai koko päivän.
Esikoista kun odotin, pahoinvointi vaivasi vain aamuisin ja meni yleensä ohi kun sai jotain syötävää.
Täälläkään ei maistu lämmin ruoka ollenkaan, hedelmät ja muut "raikkaat" jutut vain.

Ps. Hain just kaupasta litratolkulla appelsiinimehua :D

Viimeyönä tuntu ekaa kertaa epämukavalta nukkua suoraan mahallaan, aikasemmin ei oo ollut mitään. Muutamat kuukaudet saanut siitäkin lempiasennosta nauttia esikoisen syntymän jälkeen, mutta kai se pitää taas alkaa totuttelemaan olemaan selällään ja kyljellään :D

Mitä muuten veikkaatte, tuleeko teillä LA muuttumaan suuntaan tai toiseen? Itse sain eilen neuvolaan soittaessani lasketuksi 25.11., mutta väittäisin että eteenpäin menee tosta kyllä. Esikoisellakin oli LA alunperin 26.11. ja siirtyi joulukuun kolmanteen, joskin syntyi sitten jo marraskuun 1. pv. Uskon kyllä, että tämäkin tulee syntymään joka tapauksessa marraskuussa vaikka laskettu siirtyisikin :)

neuvola laski LA 28pv kierrolla ja oisi sen mukaan 11.11, mutta omien tuntemuksien ja ovistestien perusteella uskon että LA asettuu 12-15.11 välille. Pillerien jälkeen kierrot olivat 26-31 välillä.

Mulle neuvola laski 7.11, mutta se varmaan kyl tulee muuttumaan, ehkä myöhemmäksi. Kierto ollut pillerien jälkeen aivan sekaisin.

Takaisin