laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Azalea, just toi lämminruoka... taisin viime raskaudes kahdesti syödä keittoa, ja ne oli mun ainoat lämpimänä nautitut ateriat :D

Mulle tuli myös loppuraskaudes tää sama ruokahaluttomuus ja kaikki etoi, eli söin siis lähinnä possumunkkeja. Th sanoi, et ei oo ehkä terveellisin vaihtoehto, mut kuhan jotain syö. Kaksi vikaa viikkoo söinkin sit ku hevonen, ihan kaikkea! :D

Oli pakko mennä ABC:n kautta töihin, melkein koko tetra lipitettynä. Työkaverit ovat vähän ihmeissään, kun yleensä juon pelkkää vettä.

Olen vissii nukkunut aamuyön mahallaan ja siitä asennosta heräsinkin, voi vitsi mikkä "menkka"jomotukset oli aamulla. Onneksi helpotti melko pian nousemisesta

Tosta mahallaan nukkumisesta.... nukkuuko muut mahallaan, mä en tiedä mikä on, mut mä en ole nukkunut plussan jälkeen mahallaan, ei se satu tai mitään, mut tuntuu vaan jotenkin vastenmieliseltä koko ajatuskin o_O

Onks täällä kellää muulla ilmennyt sellasta ettei pakki kestä oikeestaa mitään ruokaa? Mulla kaks vikaa raskautta menny siinä että pistät ihan mitä vaa suuhun ni kaikki tulee viim puolen tunnin kuluttua ulos. Ja nyt alkaa taas näyttää samalta.

Mä en pysty nukkumaan täysin mahallani enää, sillain puolittain kyljellään täytyy yrittää olla :D

Ruusa, mä kyl nukun mahallaan , mutta en kyl hetkeen oo nukkunut (oletan). Ihan tiedostamatta oon jättänyt mahallaan nukkumisen, mutta tänä aamuna heräsin siitä asennosta. Ei kyllä ollut hyvä olo :/

Mulla toi kohtu jo sen verran painaa, että nukun puoliks mahallee. Esikon loppuraskaudes asettelin tyynyjä niin, että pystyin nukkumaan mahallani :D muuten oli vaikea saada unta.. Pyörin nyt koko ajan, joka miestä vähän ärsyttää ;)

Täällä ilmoittautuu pikku kakkosen odottaja. Esikoinen on nyt vähän reilu kaksi vuotias, mutta vaavin pitäs syntyä muutama kuukaus ennen ku eka täyttää kolme. :)

Hiukan oli luottamus omiin silmiin ja testiin hukassa ku sen tein tuossa 2 viikkoa sitten. Oltiin kyllä sovittu ukon kanssa että toinen saa tulla jos on tullakseen, mutta en ihan oottanut sen tapahtuvan samantien kun sovittiin asiasta...

Ja kyllä on aamuoloja ollut niin ikävä. Tosin ekassa raskaudessa ei olot ollu ihan näin huonot näin alkuun tai näin vahvana :/

Mä huomasin tänään että maha kovettunut yhden päivän aikana.. Itsellä mahassa ylimääräistä joten on ollut ennen pehmeä löllerö, nyt kova pallukka. Ei puhettakaan että voisi nukkua mahallaan enään.. :/

-Lisamarie 9+4

Täällä himo hesen minikana hampurilaiseen. Onneksi 30-50km lähimpään heseen :D

Ruusa mulla tuntuu paineentunne mahassa jos nukun mahalleen. T: aina ainostaan mahallaan nukkuva

Tervetuloa uma tänne! :)

Ja täällä myös yksi, joka juo appelsiinimehua ja oikeastaan ilman sitä, en olis selvinnyt aamupahoinvoinnista. Itse oon aiemmin vältellyt mehuja ja juonut maitoa tai vettä pääsääntöisesti. Mutta ei puhettakaan, että voisin juoda maitoa, jos on paha olo. Ja kun mä niin vannotin ennenkun olin edes raskaana, että aion syödä terveellisesti raskausaikana, niin pyh mä en oo siihen pystynyt. Tai siis mitään herkkuja en oo syönyt, enkä kyllä sinäänsä mitään "roskaruokaakaan", mutta kaikki kasvikset jäänyt syömättä, kun ajatuskin niistä ällöttää. Ja tosiaan jos tää samanlainen olotila jatkuu pidempään, niin luulenpa, että paino tippuu, kun en pysty puoliakaan syömään siltä mitä olen aikaisemmin syönyt.

Mulla kerkesi tulla niin kamala turvotus, että viikko sitten piti uudet housut käydä ostaan.. No nyt olenkin tämän viikon ollut sairaana ja samaan aikaan pahoinvointi pahentunut.. Toiainsanoen en ole voinut syödä muuta kun kauraleipää (selin makuulleen syötynä, kun oksennusrefleksi häviää silloin) ja turkkilaista jugurttia (pirkka mallia, joka ei niin jänkkiä)kera päärynän. Auta armias jos laittaa oikeaa lämmintäruokaa suuhun niin peli menetetty.. Outoa että pelkkä veden juontikin tuottaa huonoa oloa.. Noh on ainakin pahin turvotus hävinnyt. Ainut hirvittää että en todella pysty juomaan päivässä niin paljon vettä, mitä raskaana ollessa pitäisi!

Mä en pysty vettä juomaan, mehut ja maito menee alas. Ja lämmin ruoka tökkii myös, tiistaina jouduin oksentamaan syömisen jälkeen, nyt oon saanu pidettyä sisällä ruuan mutta hidasta syöminen on, ja maitoa menee melkein litra samalla... Mielitekoja kans on mutta ruuan saatua oksettaa.
Itte oon aina nukkunu selälläni ja nyt huomaan useasti että oon kääntyny kyljelle tai mahalle o_O en tiä miks, kyljellä olles sattuu olkapäihin ja mahalla vattaan.

Oon huomanni että jos yrittää lasillista enempää juoda vettä niin tulee huono olo...maitoa pystyn vielä juomaan, mutta janojuomana en siitä muutenkaa oo tykännyt niin jääkaapista löytyy kanssa tuota appelsiinimehua! Oon yrittänyt miettiä mitä ruokaa sitä haluaisi syödä, tortillat ja kanakeitto on tällä hetkellä varmaa ainoat kotiruuat mitä ajatellessa ei tuu huono olo...suklaata, jäätelöä ja hedelmiä sen sijaan voisin syödä koko ajan

Mulla on selvästi suolaiset ruoat olleet niitä, mitä pystyy syömään vaikka millä mitalla, vaikka yleensä melkoinen sokerihiiri olenkin.

Iltaturvotus on sen verran paha, että ihan oikeaoppinen vatsallaan nukkuminen ei onnistu. Täytyy vähän niin kuin nojata kyljellään siihen turvonneeseen mahaan.

Mulla ei ole juurikaan ollut pahoinvointia eikä syömisongelmia, mutta nyt on kahtena peräkkäisenä päivänä käynyt sama homma. Kaupassa alkaa tehdä hurjasti mieli jäätelöä, mutta kun sitä alkaa syömään niin maistuu ihan p*skalle ja syötyä tulee tosi paha olo joksikin aikaa :depressed:

Yleensä olen juuri jäätelöä himoinnut raskauksien aikana. Ensimmäisessä raskaudessa muistan, kun tein yötyötä ja menin kamalassa lumimyrskyssä aamuyöllä huoltsikalta ostamaan jäätelöä. Myyjä katsoi vähän pitkään ja totesi, että on varmasti ensimmäinen ja viimeinen jäätelö mitä tämän yön aikana on myynyt :p
Viimeisimmän raskauden elin Pappagallon mangosorbetilla, sitä olisi mennyt vaikka kuinka ja paljon.

Takaisin