laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitokset kaikille tervetuloa-toivotuksista! :love2

Helpottaa kuulla, että vatsakipuja on muillakin ja heti omakin mieli hieman rauhoittui! Tai siis en tietenkään toivo kenellekkään minkäänlaista kipuilua, mutta siis joo... :)
Tänään onkin sitten ollut vatsakipuja vähemmän, mutta sen sijaan syke hyppii korkealla. Ostin eilen Fitbit-rannekkeen ja ihan yllätyin! Yhdet rappuset nousin ja lukema oli yli 100! Siitä en tosin ole huolissani, koska se on kuulemma normaalia :) Tuli vain ihan yllärinä, koska ei ole yhtään mulle ominaista moinen. :)
Mulla on myös ihmeellisiä mielitekoja! Kaupan maisku-rahkapatukat! Ennen en niistä liieemmin edes pitänyt, mutta nyt voisin mussuttaa niitä jatkuvasti!! Ja lämmintä ruokaa tosiaan tekee mieli, mutta ei sitten lopulta meinaa täälläkään maistua!
Kummallista muuten tämä, kun väsymys tulee jo todella aikaisin! Se iskee ihan yllättäen. Yhtäkkiä huomaan olevani niin poikki, että suihkuun menokin tuntuu ylitsepääsemättömän raskaalta. Tuntuu, että päivä loppuu kesken ja hommia jää tekemättä. Silti herään aamulla kukonlaulun aikaan pirteänä kuin peipponen alle 8h unien jälkeen. Noh, ei se haittaa. :)

Mulla on nyt myös ollut syke korkealla ja välillä huomaa, että sydän hakkaa. Saattaa kai liittyä ihan raskauteenkin ja oon myös ollut juuri flunssassa, joten kunto vielä vähän heikkona sen jäljiltä. Mietityttää kuitenkin, kun mulla on lääkitys kilpirauhasen vajaatoimintaan ja sitä nostettiin nyt raskauden takia, että oonko nyt mennyt liikatoiminnan puolelle.

Mulla on nivelreuma ja fibromyalgia. Kunnon lääkearsenaalin omasin 4,5 vuotta ja oikeaa lääkitystäkin etsittiin pari vuotta. Sitten lähdin kokeilemaan ruokavaliolla ja kappas, kivut lieveni lähes olemattomiin ja siten päästiin aloittamaan kunnon kuntoutus. Pelkällä Oxiklorinilla pärjäsin hyvin 2,5 vuotta ja nyt kk sitten plussan jälkeen se purettiin nollaan. Nyt on alkanut tällä viikolla taas käsissä kivut vaivaamaan. Samalla hiipii pelko takaraivoon, pärjäänkö sittenkään pienen lapsen kanssa.. Pitäisi tässäkin asiassa vain luottaa, että asiat järjestyy. Reumapolilla käskettiin taas aloittaa käsivoimien vahvistaminen. Ne olisi kyllä aika jees, jos meinaa lasta hoitaa :smiley-angelic006

Sohwia, on ollut joitain herkkumielitekoja, jotka menee ohi, kun on saanut sen herkun nenän eteen :p Onneksi vielä ruoan kanssa ei ole niin käynyt :)
Muoks. Jaa juu! Lämppäreitä ja vohveleita on kanssa tehnyt mieli, mut ne on lopulta jääneet tekemättä.

Sanoin hetki sitten miehelle, että kyllä tekis mieli appelsiinimehua! Vaikka juon sitä toooodella harvoin :D

Täällä yks joka kanssa on himoinnu appelsiinimehua :) oikein kun äklöttää niin jotenkin se kylmä appelsiini mehu tuntuu pelastukselta <3

Mä luulen kyllä, et joutuu kaupan kautta menemään töihin. Voisin lähteä vaikka heti, mutta 20km on ehkä liikaa mehun takia :D Mies yritti hyvää hyvyyttään tarjota omaa mehukeittoaan vaihtoehtona mehulle :D

Edit: aplarimehuhan sisältää foolihappoa, voisiko se olla syypää?! Eikös nää ruokahimot perustu aina jonkin "puutokseen"? Itse kyllä popsin foolia purkista..

Itse taas pelästyin kun töissä liimailtii lasten kanssa ja sain liimaa sormeeni, teki sitten mieli maistaa mutta viime tingassa tajusin mitä olin tekemässä :-o :D ja juu jos jotain ruokaa tekee nyt mieli niin hetken päästä pelkkä ajatus saattaa etoa!

Mulla ei oo ollu oikeastaan mitään ruokamielitekoja sen jälkeen, kun siitä suolakurkkuhimosta "paranin". Sipsiä, pitsaa ja hampurilaisia tekee usein mieli, suklaata taas ei oikeastaan yhtään, vaikka normaalisti oon suklaan suurkuluttaja :)

Eilen illalla ennen nukkumaanmenoa ihmettelin, kun alavatsalla oli sellaisia suonenvetomaisia tuntemuksia. Onko kenelläkään muulla ollut samanlaista?

Tänään ensimmäistä kertaa tuli kesken kirjasto- ja kauppareissun vähän huono olo, joka meni ohi vissyllä ja pienellä suklaapatukalla..pitääkö tässä jatkossa ruveta pitämään pikkupurtavaa ja juomista mukana, jos meinaa olla yli tunnin pois kotoa..

Mullakin on jo mielitekoja, vaikka aika alussa tässä vasta mennään. Tänään rupes ihan yhtäkkiä tekemään mieli kananmunaa, mutta sitten kun sain ne keitettyä ja kuorittua niin pelkkä ajatuksin niiden syömisestä ällötti.. No olipahan miehelle munia kun tuli töistä :D

Ansu83 mä oon joutunu ostaan itelleni autoon pikku purtavaa ihan vaan sitä varten et on hotain mitä ayyä joa työpäivän jälkeen on kauhee olo. Tänäänkin jouduin syömään autossa että sain oloo paremmaks.

Mullakaa oikeestaa mielihaluja oo, kaikki uppoo. Kovasti toivosi ettei herkut menis :D tai et ois mielihaluja johonki mitä ei normisti syö, tietäs ettei oo iha normi tila :)
Toisinaa on päiviä ku pitää syyä kokoajan et olo on hyvä, mut toisinaa menee pitkäänki ettei oo nälkä. Töissä tahtoo monesti mennä useempi tunti ettei tuu syötyä..

Mullakaan ei ole vielä ollut mielitekoja eikä pahoinvointia...ja nyt kun lukee muiden pahasta olosta, niin ihmetyttää miks mua ei vielä yökötä :D tai no on mulla pari kertaa tullut autossa hetkeksi paha olo ...ja ennen plussaa oli töissä ennen ruokailua vähän öklö olo..mutta syöminen auttoi :) Oonkin nyt yrittänyt syödä säännöllisesti ja opetellut syömään myös aamupalaa, kun jostain luin, että se voi auttaa estämään pahoinvointia :)

Hirveesti on houkutellut varhaisultraan meno, mutta tänään luin, että meidän neuvolassa ultrataan jo ekalla lääkärikäynnillä jos viikkoja väh. 8 :) lääkäri mulla on 8.4 ja viikkoja pitäis olla tarpeeksi! Kaksi viikkoa pitää vielä jännittää...helpottaa lukea muiden samassa tilanteessa olevien ajatuksia, ihana foorumi :)

Sohwia, joo sama meininki täälä. Ollaan vielä ulkomailla ja käydään vaan ravintoloissa syömässä.. Tilaan jonkun ihanan ruoan listalta ja kun saan sen eteen niin mieshän sen joutuu syömään :) sillä tuppaa meneen hermot!

Mulla kanssa mielitekoja vaikka mitä. Sitten kun miettii asiaa enemmään rupeaa se etomaan. Eilen en päässyt ajatuksesta mihinkään että halusin kunnon naudanliha pihviä pippurikastikkeella. Ei siis kuulu mun normaaliin ruokavalioon toi punainenliha. Joskus, mutta harvoin syön. Kärsin kyllä kamalista mahakivuista sen jälkeen kun ei tainnut olla mulle hyväksi. Sitten joku kerta oli pakko ostaa niitä vihreitä pepperoneja kaupasta purkki ja yheltä istumalta söin. Enään en söisi. Etookin ajatus niistä. Useamman kerran jäänyt jo syömättä ruuat sen takia mieli teki, mutta ei maistu. Sitten mikä maistuis kanssa koko ajan on salaatti juusto chiliöljyssä. Voisin ihan pelkälteenkin syödä. Salaatti on turhana siinä, mutta ei ihan pelkkää viitti syödä.

Ihanaa on jo perjantai. Alku viikko meni niin huonosti esikoisen kanssa kun olin flunssassa, mutta nyt jo voimat takas. Nyt kun esikko nukkuu taas menen itsekkin lepäämään :wink

Ääääh, kunpa ois himo ees johonkin. Mua etoo kaikki. Mietin suurimmanosan ajasta, et mitä vois syödä. Oon siis kasvissyöjä, mut ekassa kuin tässäkin raskaudessa syön kyllä ihan mikä vaan menee alas. Eilen sit pyysin broileripyöryköit, jotka sain alas, mut joo... nyt halaan pönttöö, jos kuvittelenkin niit :P

Tää on niin rasittavaa. Jos kokeilisin sitä aplarimehuu, löytyy kaapista (:

Mulla oli omenat ekassa raskaudessa ainoa mikä pysy sisällä ja mikä ei suoraan ällöttänyt. Sen 20 viikkoo kun syö melkein pelkkää omenaa, niin alkaa muuten vessassa käydessäkin haista omena :P Eikä muuten sen jälkeen oo oikein omenaa tehny mieli syödä... Kakkosta odottaessa oli pari viikkoa, kun mikään ei pysynyt sisällä (tiputuksessa olin), mut se pahin terä hävis lääkkeillä ja pystyin niiden kanssa syömään joka päivä jotain oksentamatta.

Saas nähdä alkaako lehtisalaatti taas ällöttää, jostain syystä se on aiemmissa raskauksissa ollut mulla se ehkä pahin närästyksen aiheuttaja :O Muut kasvikset meni kyllä ihan hyvin, tai ainakin paremmin kuin lämmin ruoka...

Takaisin