laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli melkosta kipua eilen töissä (ruumiillinen raskas työ, jonka lisäks eilen kiipeilyä traktoriin ja pois miljoona kertaa), olin jo hetkittäin ihan paniikissa. Mut kipu loppui aina heti kun pysähdyin eikä illalla sitten enää ollut kipua muualla kuin jaloissa.

Mulla alkoi taas heti jo rv 3+ se jalkojen kramppaaminen ja särky, vaikka syön magnesiumia ja käytän vielä sitä jalkakylpymagnesiumiakin, ihan samaa oli aiemmissakin raskauksissa. Kakkosta odottaessa pohjekrampit oli öisin niin pahoja, että heräsin omaan huutooni ja jalkoja ei pystynyt liikuttamaan pahimmillaan varttiin ollenkaan. Ja sen krampin hellitettyäkin oli pohje koko loppuyön ihan kova ja kipeä. Huh, toivottavasti ei niin pahaksi yltyis nyt. Tosin kovin hyvältä ei näytä, kun vasemmassa pohkeessa on nyt jo iltasin lihas ihan jäykkä ja aamusin se kiristää niin, että joutuu ensin kävelemään pelkällä päkijällä...onneks vielä ei oo kipeä kuitenkaan.

Mulla on ollut päivittäin erilaisia tuntemuksia vatsassa ja/tai munasarjojen alueella. ..oli tosin jo viime kierrossa, joten aloin epäilemään kystan mahdollisuutta. ..nyt plussan myötä kivut helpottaneet, välillä nipistää :) olinkin jo soittamassa lääkäriin vaivoista mutta nyt odotan ekaa neuvola lääkäriä ja otan siellä sit puheeksi..

No hyvä tietää, että muillakin on noita vatsakipuja. Heti helpottaa tätä ahdistusta! :)
Täällä ne kivut tosin alkaa välillä ihan yhtäkkiä, vaikka en tekisi mitään! Yritän olla stressaamatta niistä, mutta kyllä niitä väkisinkin ajattelee. Tosin täälläkin on nyt 9 päivän työputki takana, ehkä se voisi olla osa syy kipuiluun..? Noh, eipä auta kun odottaa varhaisultraa ja yrittää pysyä positiivisena. :)
Toivottavasti Azalea kivut ja krampit jaloissa helpottaisi ja pääsisit vähän helpommalla tällä kertaa. :)

Mulla on ollu maha kipuja silloin vikolla 5 ja pakko oli äkkiä tehä testi kun epäilytti. Nyt kyllä oireet puhuvat puolestaan. Huomaa että oireet vaan vahvistuu.

Ei pyöri mitään muuta päässä kun ensimmäinen neuvola. Miten maltan sinne asti odottaa. Silloin saan tietää kuinka tarkassa tarkkailussa joutuu oleen. Se ehkä kaikista eniten mua kiinnostaa kuinka tarkkaa seurantaa pitävät tästä raskaudesta.

Oireena mulla on ollut tässä muutaman päivän päänsärky mikä on pahoinvoinnin kanssa käsikädessä. Aina kun etoo/oksettaa niin päätäalkaa särkeen. Mä pidän väkisin kaiken sisällä vaikka onkin välillä todella oksettava olo. Ärtymys välillä huipussaan kun yrittää vaan miehen kanssa keskustella. Onneksi ei ota mua vakavasti.

Rinkelijenni, mäkin plussasin kp 25. Neuvolan täti oli sitä mieltä, että plussan ei vielä silloin olisi pitänyt näkyä, joten saattaisin olla pidemmällä kuin laskennallisesti voisi päätellä. Varhaisultrassa se tarkastetaan. Tohon aikaiseen plussaukseen voi olla miljoona syytä (aikainen ovis, nopeasti kohoavat hormonit, kaksosraskaus, etc,) joten siitä ei varmaan kannata olla huolissaan.

Tervetuloa Rinkelijenni! Ja onnittelut :)

Mulla ei oo vielä ollu isompia kipuja. Vihlaisuja kyllä on satunnaisesti. Jaan tuon tunteen, että pelottaa ja jännittää tosi paljon, että onko kaikki hyvin. Varhaisultraan menen 10.4 ja mieltä rauhoittaakseni seuraan välillä digillä, onko viikot nousseet. Uskomattominta on, että mun maha pömpöttää jo viikolla 5. Tämä on tietysti turvotusta, mutta kuitenkin.

Itsellä kans eilen illalla olo lievää kipua alavatsassa. Ja eilen oli muutenkin aika oireeton päivä, tai aamu pahoinvointia oli ja päivällä myös, mutta muuten oli suht normaali olo. Hetihän mä aloin miettimään sitä kaikista pahinta vaihtoehtoa, että nytkö tää meni kesken. Tosin aamu alkoi taas huonolla ololla, mutta eihän sekään kerro, että pieni olisi matkassa. Ja mä tiedän, ettei pitäis stressata, kun ei se auta asiaa yhtään, mutta kyllä se vaan mietityttää itseäni kovasti. :(

Mulla eilisen syömisen jälkeen sattui vatsaan niin kovin, et olin jo sitä mieltä että sinne meni... Mut se sit helpotti pikkuhiljaa, eikä mitään muuta ilmennyt (vuotoja tms...) ja tänä aamuna koiran kanssa lenkillä ollessa -kävellään tosi reipasta tahtia aina- alkoi vihlomaan ihan alas oikealle niin että piti vauhtia hidastaa ja oikein keskittyä että jaksoi jatkaa... :(

On vissii ihan normaaleja noi kivut, mitä täällä on lukenut oireita, tuntuu olevan monella, voimakkuus vaan vaihtelee, mä laitoinkin tonne oire puolelle tekstin noista kivuista, mitä itse löysin raskausoppaasta :) mulla eilen vihlaisi muutamaan kertaa ihan huolella kun tein jotain äkkiliikkeitä :)

Ruusa: Niinhän nuo kivut taitaa olla ihan normaaleja, mutta jotenkin sitä silti aina pelkää pahinta. Tai no eihän noi ees kunnon kipuja ollut. Mutta kiitos tsemppaavasta viestistä! :)

Ja tervetuloa rinkelijenni tänne! :)

Tervetuloa uudet! Täällä kivut alkaa helpottamaan. Semmosta ns. Painetta mahassa tuntunut kun fyysistä työtä kumminkin.

Mä kans keskustelin neuvolassa noista vatsakivuista, ja ihan normaaleja ovat.
Täytyy vaan liikkua ja tehdä omaa kehoaan kuunnellen.

Siispä oonki pötkötelly sohvalla ja viettäny ansaittua talvilomaa :D

ktiu: Mulla myös sama meininki, kuin sulla, sillä itse myös lomailen ja sohvalla oon makoillut tänään tosi paljon. Mulla tosin syynä on tuo huonovointisuus mikä on kestänyt taas lähes koko päivän. Hyvä palata ens viikolla töihin, kun työkaverit kuitenkin kysyy, että mitä oon tehny. Ja enhän mä oikeesti oo muuta tehnytkään, kun levännyt kotona, kun ei oo voimia lähteä muualle. :D

Mulla on tänään tullut näytelmän puolesta juostua ees sun taas ja oireet on ollu vähäisiä mut huomaan et hengästyn laulaessa ja tämä turvotus on jotain ihan kamalaa. Närästämään alkaa kun on kauan aikaa kumartuneena eteen päin. Toivotaan että siellä nyt joku asustaa kun eilinenkin testi näytti vielä plussaa. Jännää aikaa kyllä :)

Paljon onnea uusille plussaajille!

Mulla tuli ensimmäiset kivut noin pari viikkoa sitten. Soitin hätääntyneenä myös esikoistaan odottavalla ystävälle. Hän kertoi sitten, että kuuluvat asiaan, kunhan myös loppuvat. Voihan kasvukivut, kun säikäyttelevät :grin

Päivällä oli aivan älytön tuorepuristetun appelsiinimehun himo ja nyt se pamahti takasin Sohwian kuvan myötä :hilarious: Jos hyvin käy, saan huomenna kunnon puristimen, joka sopii reumakäsillekin ja sitten juoksen kauppaan appelsiinien kimppuun :woot: Ei täällä satu olemaan muita reumaatikkoja?

Myy mulla todettu hyppyreuma minkä oon ruokavaliolla saanut pois. Määrättiin mulle lääkettä jonka aloitin mutta sitten kokeilin muuta kautta noita ruokavalio juttuja ja homeopatiaa ja ei kipuja ollut pian kahteen vuoteen :) tosin mulla oli tuo ns. Miedoin reuma (?)

Mulla on tutkittu Fibromyalgiaa, mutta kun en yöllä herää kipuun niin se ei voi lääkärin mielestä olla sitä vaikka kaikki muuten täsmäis. Suvussa on kyllä reumaa vaikka kuinka monella, eihän sitä tiiä jos seki paukahtaa päälle.

En oo reumaatikko, mutta minä myös himoitsen kovasti appelsiinejä. :) Onko teillä semmosia mielitekoja ollut, että jotain tekee mieli ja sitten, kun oot sitä aloittamassa syömään, niin ei maistukaan. Mä tänään aloin himoitsee jauhelihakastiketta ja perunoita ja sitten kun olin vihdoin ja viimein saanut ruuan valmiiksi, niin arvatkaa vaan maistuko? Pari haarukallista pystyin syömään ja sitten alkoi ällöttää kastikkeen haju. :D

Takaisin