laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa norappi ja waterlily!

meillä mies tulee vain ultriin, normineuvolat on niin peruskauraa, ettei nähdä tarpeelliseksi hänen sinne tulla, ja kun siis se on ihan yyberhankalaa muutoinkin hänen töiden vuoksi järjestää menoa minnekkään keskellä viikkoa, ultrat kun tulee olemaan perjantai päiviä, niin nekin hänen on pakko ottaa kokonaan vapaaksi et pääsee mukaan.

Viime raskaudessa mies oli ultrat mukana ja muutaman neuvolakäynnin, varmaan samalla linjalla mennään nyt. :)

Heippa kaikki. Mä oon Julitsupulitsu :) Mua vaivaa yksi asia. Mulla oli menkat 21.2 ja kierto on 28 päivää. No tein positiivisen raskaustestin JO 16.3. Eli oon nyt vasta 4+4. Tässä nyt joku mättää koska tein kuitenkin ton testin tuolloin. no eihän sen silloin olisi pitänyt vielä näyttää plussaa koska olin jollain viikolla 3? Neuvolastakin ihmetteli että miten oon voinut tehdä testin noin aikasin? Help??? Oonko muka pidemmällä kun luulen? :)

Oho, mä luulen et ultra on ainut tapa varmistaa kuinka pitkällä olet. .. Tsemppiä.. Oletko nyt tehnyt uutta testiä?

Mulla oli mies esikoista odottaessa mukana ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta niin neuvolassa kuin ultrissakin, tosin tilanne oli sillon vähän erilainen ja oli kotona tai muuten pääsy mukaan oli helpompi järjestää. Nyt kun on ihan säännölliset työt, niin en koe että "tarvitsee" tulla mukaan ainakaan näihin ihan normi neuvolakäynteihin. Ultriakin mulla on ns. tavallista raskautta huomattavasti tiuhemmin ykköstyypin diabeteksen vuoksi (väh kerran kuussa), joten en usko että ihan joka kerralla tarvii olla mukana niissäkään, joskin joudun sitten matkustelemaan itsekseni pk-seudulle kun täällä ei erikoisraskauksien seurontoja hoideta. Ehkä kuitenkin ainakin ensimmäisessä ultrassa sekä niskapoimu- ja rakenneultrassa olisi ihan mukavaa jos tulisi mukaan :) Saa nähdä pääsenkö nyt niin aikaisin tutkittavaksi kuin viimeksi, silloin ensimmäinen ultra tehtiin muistaakseni rv 6?

Miulla näytti ekan haamun samoihin aikoihin ku sulla plussan. Ja siitä se lähti vahvistumaan. Mutta kannattaa ultralla varmistaa miten pitkällä olisit.

Meillä mies oli mukana kaikissa ekan raskauden neuvoloissa ja ultrissa. Lääkärintarkastukset sentään kävin yksin :P Sitten lapsen synnyttyä on ollut mukana kaikissa lapsen neuvoloissa, lääkärintarkastuksissa jne (sairaalassa käytiin säännöllisesti seurannassa ja fysioterapiassa ja erilaisissa tutkimuksissa). Neuvolan täti ei tainnut olla tottunut siihen, että mies on noin paljon mukana. Hänellä oli töiden puolesta mahdollisuus päästä noihin kaikkiin ja kiinnostunut oli, joten mikäs siinä, eihän ne minun "yksinoikeutta" ole. Nyt aikoo ilmeisesti tulla mukaan mun ekaan neuvolaan ainakin. Oon kyllä sanonut, että pärjään kyllä ihan itsekin :P

Ollaan sovittu, että mies yrittää saada työt sovittua niin että ultriin pääsee, mutta neuvoloihin ei oo tulossa kun niitä on niin usein ja mies ei pysty olemaan töistä paljon pois.

Meillä mies haluaa tulla ainakin ekaan ultraan. Hänellä on melkoisen joustava pomo, joten saattaa tulla muihinkin ultriin. Eka ultra on rv 9+5. Millainen ultra sillä viikolla on?

Tänään on ekat oireet (!) koko raskauden olemassaolosta. Oikealta kiskoo nivusesta lonkkaluuhun.

Tinttarilla- rv7+4

Mulla alkoi myös menkat 21.2 ja 17.3. sain testiin viivan, jota ei tarvinnut tihrustella eikä epäillä, minuutin päästä testin kastamisesta oli viiva :)

Muoks. Mulla ovis oli kp 16, eli sen mukaan kierto olis ollut 30 päivän tietämillä nyt.

Kiva lukea muiden kokemuksia ja ajatuksia :) mulle neuvolan täti sanoi puhelimessa, että mies on tietysti tervetullut mukaan ja se olis jopa toivottavaakin :) muutenkin oli mukavan kuuloinen nainen! Mä tosiaan ehdin jo ajatella että ei onnistunut tästä kierrosta kun vielä sillon kp 32 näytti negatiivista. ..normi kierto 28-30 päivää...mutta kun menkat sitkeästi pysyi poissa ja rinnat jatkoi turpoamista/kipeytymistä niin tein vielä testin kp 40 ja se olikin sitten positiivinen. .piti lähteä hakemaan apteekista pari testiä lisää että uskoin :D oireena mulla on lisäksi palelua ja alavatsan "kipuilua"... :) pahoinvointia odotan kauhulla..vielä ei onneksi ole :P

Onpas tässä hujahtanut monta päivää, etten oo ollenkaan tänne ehtinyt. Yritän kahlata tässä nyt viestejä läpi :)

Mulla ainakin varhaisultra rauhoitti ihan hirveästi mieltä. Se oli siis viime perjantaina viikoilla 7+1. Sen jälkeen olo on ollut paljon parempi. Tänään oli eka neuvola ja vaikka sekin jännitti, niin jotenkin paremmin mielin sinne meni, kun ultrasta oltiin saatu iloiset tulokset. Neuvolassa tosin tuntui ihan epätodelliselta, kun terveydenhoitaja puhui vauvasta, joka meille tulee. Ei tätä ole pystynyt käsittämäänkään niin pitkälle vielä :joyful:

Samalla sitten valikoitiin synnytyssairaalaksi Jorvi, jonne mennään myös sitten näihin virallisiin ultriin. Sain samantien soittaa ajan äitiyspolilta ja sainkin sen jo 22.4. jolloin on sitten 11+6. Verikokeissa pitää vielä tässä välissä käydä viikolla 10+. Nyt vain toivoisi, että aika menisi nopeasti ja kaikki olisi hyvin nt-ultrassa, jotta voitaisiin jakaa tätä ilouutista vähän laajemminkin :love7

Mä yritän aina sopia neuvola käynnit niin että mieskin pääsee mukaan onneksi tekee kahta vuoroa. Sitten ultriin tulee ihan ehdottomasti mukaan. Mies oli mukana melkein kaikissa neuvola käynneilläkin viime raskaudesta. Musta on ihana mennä kaksin sinne. Nyt vaan mukaan tulee aina esikoinenkin. Pitää katsoa milloin on eka aika ultraan niin saako hoitoon esikon siksi aikaa.

Ultriin munkin mies tulee, mut neuvoloihin ei kyllä. Ei siellä mitään niin erikoista tapahdu (näin kolmannella kerralla varsinkaan) :D Dopplerilla voin antaa kotona kuunnella sydänääniä, jos niitä haluaa kuulla...aiemmilla kerroilla ei oo niin erityisen kiinnostunut ollut ennen vauvan syntymää :D

Mä en myöskään käsitä tätä yhtään, siis ihan tosiko meitä on ens jouluna jo viis? :O Omg :D

Ei sitä itsekään meinaa käsittää, että jos kaikki menee hyvin, niin meitä on jouluna kolme. ❤ Just viime viikolla miehen sisko kyseli, että mitäs me meinataan jouluna, että vuokrattaisko porukalla joku mökki. En kyllä luvannut sille mitään, mutta ajatus siitä, että aattona olis pieni vauva, niin se olisi ihanaa. ❤

Dumlekarkki, mä olen synnyttänyt kolme lasta jorvissa ja voin lämpimästi suositella. Mitään huonoa sanottavaa ei ole ja kovasti toivon että tämä neljäs pysyy mukana kyydissä ja pääsen vielä kerran jorvin synnärille :)

Mua hirvittää tosi paljon toi tuleva varhaisultra ensi ma, viikkoja vasta silloin 6+1, niin toivon että näkyisi pieni syke ♡

Meillä mies oli mukana eilisessä ultrassa ja toivottavasti pääsee muihinkin, enemmänhän niissä ois nähtävääkin kuin varhaisultrassa. Ja tietty jos sattuiskin käymään niin että tulisi huonoja uutisia syystä tai toisesta niin en haluaisi olla yksin niitä kuulemassa.

Viime raskaudessa mies oli aika monella neuvolakäynnillä, ehkä tälläkin kertaa tulee mukaan jos sattuu olemaan töistä vapaata, mutta tottahan se on ettei siellä aina mitään kovin ihmeellistä tapahdu.

Meillä ensimmäisessä raskaudessa mies oli mukana ultrissa ja muutaman kerran neuvolassa. Tällä kertaa mennään varmasti samoilla linjoilla.

Moikka kaikille!
Mä oon ihan uus täällä forumeilla ja oikeastaan koko vau-palvelussa. Eli pahoittelut jo etukäteen jos teen jotain väärin tai sähellän :D
Mutta siis...täällä plussattiin vihdoin ja viimein 15.3! Tuli selkeä viiva, vaikka oli vasta kp25. Musta aika aikaisin, vai mitenkäs aikaisin te plussailitte? Siitä se viiva sitten on vaan vahvistunut ja oli jo kp28 yhtä vahvat viivat. :) Verikokeessa kävin vielä yksityisellä ja raskaana sanoivat minun oleva. Nyt odotellaankin sitten varhaisultraa, joka on meillä 7.4. Hirveästi jo jännittää! Kovasti pelottaa, että jos kohtu olisikin tyhjä :(
Oireina on ollut vatsakivut ja palelu. Vatsakivut on välillä tosi kovat, joten vähän pelottaa, että onko kohdunulkoinen :(
Onko muilla ollut kovia kipuja? Huoli täällä on suuri!

Munkin puolesta onnea kaikille marraskuista vauvaa odottaville! :Heartbigred

Takaisin