laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on kans turvotusta ollu vähännplussasta etiäpäin, mulla sitä on kyllä ympärivuorokauden, aamulla herätessä jo semmonen pömppö, mitä ei normaalisti ole ja illalla sitten jo aivan jäätävä pakki. Luulen et raskaushormonit on pehmittänyt kaikki niin hyvin et noi edellisten raskauksien löysät on pullahtanut näkyviin. Mä mietin kans et jääkö sitä helpommin kiinni kun oikein yrittää peitellä vai kantaisko vaan läskinsä ylpeydellä :)

Mä en viime raskaudessa värjännyt ollenkaan hiuksia, enkä imetyksenkään aikaan, ja imetyksen jälkeen en ole vaan kerinnyt. Ei mulla mikään mykkyjen pelkokaan suoranaisesti ole, mut kun ei ole ollut sellaista tarvetta niin oon ajatellut vaan olla värjäämättä ja miettinyt et kai se on ainakin turvallisempaa niin raskausaikana. Voihan sitä piristykseksi joskus raitoja laittaa jos olis vaan aikaa. Meikkiä en käytä muutenkaan muualla kun juhlissa, niin ei tarvi vähentää ja hajuvettä laitan edelleen joskus, en kokoajan :)

Nektari täällä sama homma! Illalla 9 jo ihan valmis nukkumaan. Päiväunia en vielä oo nukkunut!

Moikka! Itsellä vähän hämmentyneenä fiilikset, eilen tehtiin testi.. Tai itseasiassa kaksi. Ostin preqcheckin liuskoja ja kotona kun avasin pakkauksen niin testissä oli siinä kontrolli- ja testialueen välissä outo musteen näköinen täplä. Tein sen silti, mutta ei tapahtunut mitään, ei siis edes sitä kontrolliviivaa. No, avasin sitten sen paketin toisen testin ja se oli muuten ihan normaali, mutta siinäkin oli kontrollialueen kohdalla kaksi jännää painaumaa. Tein sitten senkin siitä huolimatta, ja siihen muodostui muutamassa minuutissa selkeä plussa.

Jätin testit tohon vessaan ja illalla jonkun vessareissun yhteydessä kastoin sen epäonnistuneen testin pelkkään veteen nähdäkseni tuleeko siihen mitään eloa jäämättä kuitenkaan seuraamaan sitä, ja aamulla kun vilkaisin sitä niin siihenkin oli ilmestynyt plussa. Vedellä :D Hämmentää.. Oliko ne molemmat testit nyt epäonnistuneita ja "valeplussia"?

Ei oo selvästikään mun juttu noi testit, esikoisen kohdalla plussa tuli samaisen merkin testiin vasta joskus puolen tunnin päästä, eli reippaasti yli testiajan.. No, tänään pitää kuitenkin hakea uusi ja toivoa että nyt ois ihan kunnollisia.

Liitteet

• 20150324_112718.jpg
    20150324_112718.jpg
    388 KB · Katsottu: 56
HS käy hakemassa se digitesti? :) se on mun mielestä tosi hyvä, eikä tarvi viivojen kans pähkäillä vaan saa heti selkeän vastauksen raskaana tai ei raskaana :)

jeflo, niin ajattelinkin että täytyy tänään hakea se digitaalinen.. Viimeksikin sain varmuuden sillä, kun liuskojen kanssa oli ongelmia :)

Esikoinen on vasta 4,5kk, joten tosi vähänhän lapsille tulisi ikäeroa jos raskaana olen. Itseasiassa kun tolla laskurilla katsoin, niin tällä vauvalla olisi LA päivän aikaisemmin kuin esikoisella viime vuonna :D Esikoisen laskettua muutettiin tosin myöhemmin viikolla eteenpäin, joskin syntyi loppujen lopuksi jo rv 35+3. Mitenkään yrittämällä ei olla yritetty, mutta mentiin sillä periaatteella että tulee jos on tullakseen, pienellä ikäerolla kun lapset kuitenkin tahdomme. Kuukautiset on kerenneet tulla edellisen raskauden jälkeen kolme kertaa, ensimmäiset tuli ihan ajallaan (kierto 23pv), mutta kolmannet antoi odotuttaa melkein kaksi viikkoa siitä yli. Testejä tein silloinkin, mutta negaa tuli ja kp 36/23 ne alkoi sitten. Nyt on tänään kp 35/23, eli jos menisi samalla tavalla kuin viime kerralla, niin huomenna pitäis alkaa sitten.. Mut silti sitten taas tää järjetön palelu, väsymys ja ruokahaluttomuus viittaisi selvästi siihen että kyllä noi plussat ihan todellisia oli.

Mulla kävi muuten kanssa niin, ettei 5 min jälkeen näkynyt raskaustestissä kuin yksi viiva. Sitten mä vapisin sohvalla miettien että mulla on varmaan joku kuolemantauti, kun ei kuukautiset ala. Mies päätti sitten jostain syystä mennä kaivamaan raskaustestin roskiksesta ja tuumi, että tuus käymään täällä, ei sulla mitään tautia näyttäis olevan... :grin Molemmista aikaisemmista raskauksista kaksi viivaa tulivat hyvä nottei ennen kuin tikku osu edes pissaan, joten siksi sitä oletti tuloksen näkyvän nytkin heti. :)

Otan kans vinkkejä vastaan :D tää kotona makaaminen ei tee hyvää, onneks huomenna takas töihin.

Unicorn: Paljonko sulla on nyt viikkoja kasassa? Ja jos tuo digi ei pidä paikkaansa, niin voiko kyse olla siitä, että hormonit nousee sulla hitaammin?

Mun on pakko kysyä teiltä kenellä on jo entuudestaan lapsia, että miten te ootte jaksanut pyörittää arkea kotona, jos ja kun teillä on ollut pahoinvointia nyt alkuraskaudessa? Itsellä ollut aamut tosi hankalia tuon pahoinvoinnin takia ja oon miettiny, että miten ihmeessä mä selviän ihan näistä perus kotitöistä saati sitten, jos pitäis huolehtia omasta lapsesta.

Sohwia, mä olin aivan tööt, kun odotin meidän toista lasta. Väsytti niin ettei järki juossut ja yrjö lensi aina, kun piti vaihtaa isommalle kakkavaippaa :dead: Silloin muistan miettineeni, etten ikipäivänä selviäis tästä, jos esikoinen ois jo vaikkapa 2-vuotias uhmatuittu, joka osaa liikkua ja touhuta. Mutta kun esikoinen oli ihan vauva, niin se olikin aika helppoa. Olin äitiyslomalla, joten nukuin aina kun esikoinenkin nukkui. Eli monta kertaa päivässä, kun kyseessä oli vauva :) Kerran nukahdin lattialle, kun vauva oli leikkimatolla. Onneksi ei osannut vielä silloin liikkua, joten kun havahduin hereille, niin siinähän se vauva tyytyväisenä tutkaili ylhäällä roikkuvia leluja :grin Jotain etua siis pienestä ikäerosta. :wink

Onneksi nyt ei ole samanlaista väsymystä eikä pahoinvointia, sillä lapset ovat meneviä 3- ja 2-vuotiaita. Jos nyt nukahtaisin lattialle, en edes uskalla kuvitella, mitä nää touhukkaat sais jo vartissakin aikaiseksi... :grin:grin

Itsehän en edes tiedä miten edellisestä raskaudesta selvisin sen 3 vuotiaan ja vuorotyön kanssa, kun ensimmäinen 4kk meni oksentaessa... Nyt kun lapset on 8 ja 4,5 niin ei ole niin hätää, toisaalta ei ole niitä oireitakaan, ja olen kotona. :D
Huomasin muuten illalla pikkujutun kun isäntä halusi nähdä testien käyttöohjeen kun ei niitä kuulemma osaa lukea. Siellä lukee että pitäisi liuska kastaa 10s pissiin, minä dippasin ehkä kolmeksi, niin että näin että liuskassa alkoi jotain tapahtua... :D

Neuvolan täti oli auttavaisempi kuin YTHSän lääkäri, osasi heti puhelimessa kertoa, että ainakin tuo Symbicort, jota mulla on kaapissa valmiina, on ihan turvalliseksi havaittu astmalääke. Sanoi myös, että suurin osa astmalääkkeistä on turvallisia, toi Symbicort vaan on paljon tutkittu, kun sitä käytetään niin paljon. Jes, ei loppunut mun raskausajan liikunta heti alkuunsa.

Sohwia: mulla on viikkoja noin 5 ilmeisesti. Onko toi normaali lukema digissä?

Mulla on esikoinen, joka on hoidossa. Oon ite töissä ja on kyllä vähän väsymyksen kanssa taistelua. Päivä kerrallaan. :)

Mielenkiinnosta muuten, onko teillä lemmikkejä? Ja onko niiden kautta harrastuksia?
Itsellä on koira, käyn sen kanssa säännöllisen epäsäännöllisesti tottistelemassa omaksi huviksi (ei tule ikinä edes bh koiraa) ja metsävaelluksilla normilenkkien lisäksi. :)

Takaisin