laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä arvelin raskautuvani tästä kierrosta jo siinä kohtaa kun ovistesti näytti plussan kp15. Mulla kun on aina ollut tarkka 28-29pv kierto ja aikaisemmat raskaudet ovat alkaneet yk 1-2. Nyt meni kolme yrityskiertoa ihan pipariksi, kun jostain syystä kierrot venyivät 37-38 päivään ja ovulaatio tuli kp 23-25 paikkeilla. Yk 4 tosiaan sitten yllättäen olikin ovisplussa normaalisti kp15 ja siitä natsasi.

Dpo10 paikkeilla alkoivat rinnat kipeytyä ja huomasin ettei PMS-oireita tullut joten testasin plussan rv 3+5.

Me ei olla vielä kerrottu kuin ihan parille tosi läheiselle ystävälle, isovanhemmille kertomista yritetään pitkittää vielä jonkin verran, mutta jos masussa kaikki on hyvin, niin kohta iskenee semmoinen turvotus ettei jää paljoa arvailtavaksi. Edellisessä raskaudessa siirryin mammahousuinin 8+ viikoilla. Hankalinta on pitää salassa isommilta lapsilta (12 ja 14 vuotiaat)
Veikkaan kans, että omat vanhempani ovat semikauhuissaan, minä kun olen heidän ainokaisensa ja meille tosiaan pukkaa nyt jo neljättä :p Miehen vanhemmat ovat varmasti hyvinkin iloisia, mutta sitä anopin hössötystä ei vaan jaksaisi...

Mitäs te ootte mieltä hiusten värjäämisestä raskauden aikana? Oon tätä pohdiskellut, kun itellä alkais olla nyt hiusten värjäämisaika ja jostakin luin ettei olis hyväksi sitä raskaana harrastaa kun imeytyy päänahasta verenkiertoon ne myrkyt. Äiti jo muutenkin yritti saada mut lopettamaan (taas) värjäyksen, kun katsoi sen kamalan dokumentin missä niillä oli turvonnut koko pää tosi pahasti allergisen reaktion tms.takia.. Saati jos tietäisi että oon raskaana :-P mulla vaan on sellanen ihana maantien harmaa hiusväri luonnostaan, niin oon sitä aina ruskeaksi tai punaiseksi värjännyt :-)

Oon värjännyt...värjään n.joka kolmas viikko :) ihan surutta..paljon myrkkyjä tulee ympäristöstäkin ja en halua raskaana ollessa(kaan) näyttää järkyttävältä :D

Olen värjännyt raskausaikana ja aion jatkossakin värjätä 4-6 viikon välein :) ymmärrän kyllä jos joku jättää värjäämättä. Muuten viime raskaudessa jätin osan kosmetiikasta vähemmälle kuten hajuveden.

Mä värjäsin viime raskaudessa kerran. Nyt en oikein tiedä, ehkä jonkun vähän miedomman värihuuhtelun tms. jossain kohtaa voisin ottaa jos ihan kyllästyn tähän pehkoon. Viimeksi joulukuussa oon käyny kampaajalla. Raskaana ollessa toisaalta hiukset oli ainakin viime kerralla muutenkin paksut ja kiiltävät niin ehkä sitä vois suosiolla odottaakin. Mulla on pitkät tummat hiukset joita värjään vaan vähän tummemmaksi (ja vähän raitoja) niin ei näillä oo niin väliä kun tyvikasvu ei näytä mitenkään ihan kauheen pahalta...

Mullakin muuten hajuvesi jäi viime raskaudessa hyllylle happanemaan kun se vaan ei enää haissut mun nenään hyvältä. Samoin käsisaippua piti vaihtaa hajusteettomaan kun kaikki tuoksut vaan häiritsi! :D

Enpä mä taida pystyä myöskään olla värjäämättä, kunhan vaan varmistan etten oo ainoa :) en tiiä ootteko katsoneet sen dokumentin, en itsekään katsonut kokonaan mutta ymmärsin että ne ketkä oli saaneet hiusväristä ne hurja hurjat reaktiot olivat aiemmin värjännyt ihan oireetta. Eli oliko jossakin purkissa sattunut vaan olemaan jotain vikaa sitten.. Ja näitä oli siis useita tapauksia. Mutta aika huono tuurihan siinä sattuu, ehkä pitää vaan toivoa ettei itelle kävis kohdalle

Itse oon ajatellut että jos värjään niin kasviväreillä. :)

Miten onko teillä iltaisin turvotusta? Mulla eilinen oli eka ilta kun housut ei pysynyt kiinni ja vatsa turvoksissa! Eilen oli rv5+5.

Mie huomasin tänään töissäkin et oli aika ankara turvotus. Sitten kun koetan sitä peitellä niin varmaan arvaavat mistä on kysymys :D

Olipa viestejä O.O mulla ei oo jostain syystä ilmottanu vaik ketjua seuraan..
Jossain aijempana oli kaksosista puhetta niin itsellä on käyny mielessä kun oireet on täysin erilaiset kuin muissa raskauksissa ja mun äiti ja eno on kaksoset joten suvustakin löytyy.. Mut pää-asia et tulee yks tai kolme niin kuhan terveinä syntyy niin se on tärkeintä. ❤
Huomenna olis ultra ja siellä selviää toivottavasti tilanne.. Jännittää.. Pelottaa..
Onko kukaan seurannu verenpaineita? Täällä aivan jäätävän matalat verrattuna pari kuukautta takaperin.. Tänään olin hyytyä keittiöön ku silmissä jo sumeni, ja kyllähän se lattialle vetäsi ja säikäytti.. :/

Niiskuneiti mulla ollut nyt jotain 111:64 verenpaineet. Ennen raskautta en oo moneen kertaan testannut mutta samoissa pyörii.

Ihanaa etten oo turvotuksen kanssa yksin!

Ajattelin että tyven värjään varmaan kerran, pari raskauden aikana ja mahdollisesti laitan raitoja mutta mitää suurempaa värjäysprosessia en aatellu tehä.

Juu ja turvotusta on ollut oviksesta lähtie ja plussan jälkee vaa lisääntyny...iltasin kun kattoo peilistä nii kyllä huomaa! Onneksi aamusin vielä maha normi koossa.

Täällä nousi kuume viimeyön.. Iskiaista juilii..iltaa kohen pahenee..taidan mennä huomenna lääkäriin ettei vaa alaselkä kipu ole vain mitään muuta.. Pissatulehusta yms. Onneksi mies tulee kotiin ihanihan kohta reissustaan <3

Uskallatte värjätä kyllä normaalisti hiukset :) t. Parturi-kampaaja joka työelämässä raskaana ollessa joutui päivittäin olemaan tekemisissä väri ja permis aineiden kanssa. Ei imeidy niin paljon että olisi haitallista. Itse en värjänny kun kaks kertaa raidat kun pidin sellaista helppo tukkaa raskausaikana mutta en tietoisesti myöskään vältellyt värjäystä.

Sitten toinen asia. Uskallanko käyttää microlaxia nyt näin alkuraskaudessa???? Mun on oikeasti pakko saada tää tulppa irti ja hanat auki, tää ummetus on niin hirveeee :(

Pepe, mulla alko iltaturvotuksen viikon sisään plussasta ja nyt se on 24/7. Viime viikolla oli jo pakko mennä ostaan uudet housut... :hilarious:

Niiskuneiti, täällä verenpaineet laskeneet 107/54, ennen ollut aina normaalit. Tsemppiä ultraan! Innolla odotan, että pääsen töiden jälkeen lukemaan uä-kuulumisiasi :)

Hiustenvärjäystä olen myös miettinyt, enkä ole mihinkään lopputulokseen tullut. Jouluna viimeksi käynyt kampaajalla ja juurikasvu on melkonen, maantienharmaa loistaa kauneuttaan :grin

Turvotusta löytyy.. Mä oon muutenki pieni niin toi paisunut maha vaan korostuu.. Näyttää et olisin jo reippaasti yli 10viikon :D farkkuja en pysty pitämään enää ollenkaan.. Muistanutkaan enää näitä kaikkia vaivoja.. Aika kultaa muistot..!

Mulla on jo pregorion käytössä ja valitettavasti siitä ei oo mille apua tähän tuskaan. Uskallanko nyt laittaa yhden microlaxin ja yrittää jatkaa pehmittämistä pregorionilla?

Takaisin