laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja Azalea, osaan vastata tuohon ventoline-kysymykseen muutaman tunnin päästä. Mulla on tälle päivälle soittoaika lääkärille, kun itse kaipaisin jotain avaavaa rasitusastmaani. Hankala on ylläpitää raskausajan liikuntaa, kun tuntuu siltä, kuin olisi muovipussi päässä.

Joku kyseli ollaanko kerrottu raskaudesta kenellekää, yksi kavereista tietää ja muille kerrotaa vasta np-ultran jälkee jos on kerrottavaa!

Pah juuri sain syötyä aamupalan ja nyt sit iski huono olo joka samalla varasti kaikki ajatukset jotka piti tänne kirjoittaa :sour:

En nyt tiedä voiko ekana oireena pitää että olo oli koko ajan plussaan asti että ei tärppää. Tai sen takia se plussa tulikin kun ei ajatellut sen kummemmin asiaa.

Mulla oli ensimmäisinä raskausoireina kauhea väsymys ja itkuherkkyys ja nää oireet tuli pari päivää ennenkuin menkkojen olis pitänyt alkaa. Ja tosiaan luulin, että noi oireet johtui vaan siitä, että olin väsynyt töihin ja loman tarpeessa, mutta plussan saatuani ymmärsin, mistä tuo itkuherkkyys johtui. Työkaveri kysyikin,että onko mulla menkat alkamassa kohta, kun mä itkin niin kauheasti töissä? Ja eipähän ne alkanut ollenkaan. ;)

Tervetuloa mai!

azalea, mä myös pelkään jo valmiiksi kertoa parille sukulaiselle, kun voin selkeästi jo kuvitella mikä voivottelu siitä alkaa, kuinka ihmeessä mä pärjään neljän lapsen kanssa kun mies on niin paljon töissä ja ja ja voi voi voi :(

Joo Ruusa, on jotenkin niin inhottava fiilis tosta koko kertomisesta...toisaalta kyllä luotan siihen, että mun äiti jok tap haluaa kuitenkin olla tukena tässä ja varmaan suhtautuu lopulta ihan hyvin, mut on tietämättä edes meidän kolmoshaaveesta osannut puhua aiheesta hyvin kärkevästi. Tosin jotenkin mulla on olo, että on ehkä kuitenkin nyt jo vähän arvannut, että kolmannesta haaveillaan, kun on alkanut vaihtaa niitä "kyllä tämäkin kolmen lapsen kanssa ois mahdotonta" -juttuja "aattele kun näitä ois viis" -juttuihin :D En tiedä johtuuko siitä vai onko vaan sattumaa... Mut kyllä hermostuttaa. Samaten mun isovanhemmilta kuuluu varmasti niitä "miksi ihmeessä vielä" -kommentteja...toiset sanoi jo esikon jälkeen, että "yksi riittää hyvin".

Mua hermostuttaa myös mun isän reaktio. Tälle ja keskimmäiselle tulee 1v 10kk ikäeroa, ja mä tiedän että tuun kyllä kuulemaan varsinkin että kuinka me pärjätään taloudellisesti ja miten pärjään kahden pienen kanssa. Esikoinen on jo tänä vuonna 8v reipas ekaluokkalainen, mutta omaa tällä hetkellä varsin kivan esimurkku uhman ja vänkää kaikesta :D mutta itse ainakin asennoidun jo valmiiksi siihen mitä tulossa on, ja tiedän että voi olla rankkaakin, mutta kyllä sen arvoista kun saa pienemmät toisistaan kaverit <3

Ja toisaalta turha sitä on etukäteen miettiä, tottakai toivon että vanhemmat pysyy tukena, mutta jos he ei oo valmiita hyväksymään asiaa, niin sillekkään en mitään voi. En kuitenkaan usko, että mua nyt tän takia hylkäiskään, alussa kyllä saattaa iskän kanssa jonkun sortin puhelakko tulla.

Mä en uskonu että raskaana voisin olla koska tein ovutestejä ja sain negaa vaan. Toki yhden haalean viivan mutta testin mukaan nega, jälkeenpäin aateltuna tais ovu olla sillon..? Sitä ihmettelin ku aloin turpoamaan ja alko ilmavaivat, seksi maistui koko ajan ku yleensä ovun jälkeen se ei oo enää maistunu, ja tissit oli kipiät mutta ne ny oli muutenki ennen menkkoja kipiät. Miehelle jo puhuinki että epäälisin olevani raskaana ellei ovutestit olisi negaa :D meillä ku tosiaan se 14kk edellisestä kkm nii ei paljo toiveet ollu korkealla.. Sitte oli noro ja ihmettelin ku sekää ei menkkoja alottanu ja lopuksi tein testin ja yllätysyllätys se oli positiivinen ja alle tunnin pissasta cb digi näytti 3+! Mies tuli kotiin ja arvas jo ilmeestä että ny on tärppi käyny :D

Mä oon kertonu parhaille kavereille koska tiesivät yrittämisestä ja töis pari on arvannu pahoinvoinnin takia. Vanhemmille kerrotaan vasta äitienpäivänä jos pystyn sen salas pitämään sinne asti. Nyt rv8+0.

Mä kans jännitän enemmän ja vähemmän lähipiirin reaktioita. Toisaalta on sellainen olo, että tätä uutista joka tuutista vähän jo odotellaan, vaikkei ollakaan huudeltu, että yritystä olisi. Koska eihän sitä juuri ehtinyt edes olla! :D Mutta jännittää, että tuleeko just kommentteja, että voi voi, lisää lapsia, eikö kaksi nyt riittänyt ja kyllä sulla on sitten kädet täynnä töitä ja ja ja. Mä en tajua, miksi kaikkien pitää kommentoida niin negatiivisesti. Jo nyt muutama ystävä on tokaissut uutisesta, että kolmea lasta ei saa minnekään hoitoon, ja auto pitää uusia, ja voi vattu, on siinä sirkus. Ja jos oon vastannut kysymyksiin voinnista, että voin ihan superloistavasti, niin on tullut vastaus, että kyllä ne olot ehtivät vielä tulla. Ai älä, enpä tosiaan olisi tullut ite tätä tajunneeksi. Ehkä menee raskauden piikkiin tämä, että jotenkin kaikki kommentit aiheuttavat sellaisen hernepalkosadon sieraimissa, että terve! :shifty::hilarious:

Eli joo, käpy on sellaisessa kärähtämisvalmiudessa 24/7. Sellainen oire löytyy. Ihanat hormonit! :grin

Kiitos :)! Me ollaan mun äidille tosiaan kerrottu, kuulemma arvas kun soitin et olis asiaa.. Iloinen mummeli oli :) tää tuleva on hänelle kolmas lapsenlapsi. Neidille tilasin "meidän perheen isosisko"-paidan jolla saa kertoa tämän uutisen miehen vanhemmille. Anoppi on sellainen hölösuu että siksi pitkitetään kertomista. Töissä aion kertoa kun viikot on paremmat, jos eivät arvaa kun tupakanpoltto loppui. Vielä en oo aamuisin oksennellut niin kuin esikoisesta, tekee vaan pahaa. Saa nähdä mihin tää tästä kehittyy, kunhan muru pysyis matkassa mukana <3

Olin reipas ja varasin neuvola ajan. Jännä kun edellisistä raskauksista oli eka käynti vasta 8+5 ja 8+6, nyt sain jo ensi viikolle ekan käynnin.... O.o ja nyt on vasta 6+ jotain kai....
Tupakoinnin lopettamiseen tarviin ainakin apua ja tukea, muuten menee karkkia ja naposteltavaa ihan hulluna... X(

Fiamma mulla kävi just niin ku tupakan lopetin nii ai kamala sitä makeanhimon määrää. Ja on sitä tullut syötyäkin iha liikaa.

Edellisillä kerroilla oon vaan laittanut tupakat pois. Ja ollut niin tyhmä että olen aloittanut uudestaan. -.- nyt yritän puputtaa porkkanaa etten söis karkkia, ja silti käyn välillä salaa tupakalla ku käy himo ylitsepääsemättömäksi...

Mäkin laitoin taas vaan tupakat pois ja taas tää etova olo on onneks tehnyt sen, et ei edes tee yhtään mieli. Niinkun ei tekis mieli syödäkkään yhtään mitään. Nälkä on kyllä välillä, mut kaiken ruuan ajatteleminenkin tekee huonon olon. Eipä siinä...kätevä viikkojen ja viikkojen dieetti tästä taas taitaa olla tulossa :D

Takaisin