laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tein tänään uuden testin (kp 29/31) ja nyt viiva selkeesti vahvempi. En tiedä malttaisinko vieläkään luottaa täysin testeihin, vai pitäisikö sitä yrittää saada parin päivän päästä vieläkin tummempi viiva :D Esikoisesta maltoin testata vasta kp 37 ja tein vain sen yhden positiivisen testin!

Alkuraskauden ultraan ei ole varaa. Muuten sen kyllä haluaisin, varsinkin kun meillä ei neuvolassa ultrata. Pakko vain odottaa sinne nt ultraan.. Onneksi sydänääniä kuunnellaan neuvolassa jo ennen sitä.

Oireita on kyllä alkanut jo ilmaantumaan. Pientä ällötystä on jo koko päivän, varsinkin jos pääsee nälkä yllättämään tai joutuu istumaan pidempään autossa. Välillä on ihan järkyttävän kylmä ja tuntuu ettei mitkään vaatekerrat riitä. Niin ja maha on iltaisin aina aika turvoksissa ja vessassa saa varsinkin illalla ja yöllä ravata ihan huolella.

Täällähän on sattunut ja tapahtunut parin päivän aikana :eek: yritin tässä pikaisesti lukea, mitä kaikille kuuluupi :)
Tervetuloa uusille, tälleen pienellä viiveellä!!! :joyful:

Oli pakko viikonlopun aikana käydä ostaa itselle lökä housut ja iso huppari, kun tää turvotus on aivan mahdoton :laughing002
Ja tässä ennen viikonloppua oli aivan kauhee paha olo, hyvä että kykeni mitään tekemään. Mutta viikonlopun saikin nauttii, lähes normaalissa olossa. Mitä nyt tuo väsymys on alkanut lisääntymään :)

Oih, tulispa jo kuun viimeinen päivä niin pääsis neuvolaan :smiley-bounce013

Ennen plussaa oli pientä turvotusta ja ilmavaivoja...en osannu ajatella silloin että voisin olla raskaana. Ja nyt kun mietin niin viikko ennen plussaamista tunsin kovan vihlaisun toisella puolella alavatsaa, kentis kiinnittymistä, ei voi tietää...

Joku kysy ihan ekoista tuntemuksista raskauteen liittyen, mutta minulla jo oviksen aikaan tuntu todella outoa kuplintaa vasrmpien munasarjojen kohalla, aivan kuin olisi elohiiri ollut vähän väliä..ikinä aikasemmin ei ollut ollut tuommoista, mietin heti että joko nyt tärppäs. Seuraava oire oli kiinnittynisvaiheessa muutama tippa verta pari päivää ja oottelinkin että menkat alkaisi (ihmettelin että miten niin aikaisin n.6pv etuajassa) mutta sitten niitä ei kuulunutkaan, päivä ennen menkkojen oletettua alkamis päivää tein ekan haamutestin. Sitten alkoikin tissit samantien turpoamaan ja pissalla juokseminen alkoi :D nyt minulla ei ole pahemmin muuta oiretta kuin jäätävä väsymys. Tänään on ollut todella ahdistunut olo, olen itkenyt aivan hillittömästi..mies on reissussa ollut ja tulee vasta huomenna kotiin..ehkä ikävääkin, mutta suurin syy itkulle on se, että tuntuu voimien olevan ihan lopussa. Pitäisi 110lasissa lähteä taas työharjoitteluun huomenna ja viime viikko oli niin rankka väsymyksen takia, että nyt itkettää jo valmiiksi ensi viikko. Ja minä haluaisin olla vaan niin iloinen ja jaksaa, mutta tälle itkulle ei tule loppua..

Ootteko jo kertoneet raskaudestanne jollekin? Mun tekis mieli kailottaa uutinen jollain ämyrillä kaikille, mut samaan aikaan on tunne, etten halua, jos kumminkin käy jotain... Kummallinen naisen mieli :rolleyes:
Esikosta kerrottiin suunnilleen heti testin teon jälkeen, kakkosesta vaan mun äiti tiesi alussa (kun tiesi aiemmasta km : sta ja sitte jouduin kertomaan tosta, kun soitti just kun olin taas vuodon takia lääkärissä ja luulin senkin menevän kesken), muille kerrottiin vasta, kun rv12 täyttyi. Nyt jotenkin vaan haluaisin sen asian äkkiä pois alta, kun tiedän, ettei tätä uutista kaikkien toimesta oteta vastaan pelkästään iloisesti... :/

Niistä ekoista tuntemuksista raskauteen liittyen..n. viikkoa ennen plussausta mulla oli muutaman päivän ihan suunnaton himo suolakurkkuihin! Vetelin aina leivän päällä suolakurkkuviipaleita ja mielessäni vitsailin että oonkohan raskaana :grin

Hei onks jollain tietoa Ventolinen käytöstä raskausaikana...? Itellä tuo flunssa tuntuu menevän taas kerran keuhkoputkiin ja tiedän, että jos nyt en ota Ventolinea, on edessä ab-kuuri, mikä sitten taas onkin mutkikas juttu, kun oon allerginen lähestulkoon kaikille raskausaikana sallituille antibiooteille :/

Me kerrottiin tänään miehen äidille, töissä oon kertonut yhdelle työkaverille, ja sit mun yhdelle parhaalle kaverille. Itkeskelyä on täälläkin, ja nimenomaan sellasta hallitsematonta. Oon itkenyt kun soitin muutama päivä sitten neuvolaan kysyäkseni jotain, ja tänään kun kerrottiin miehen äidille... hävettää välillä. Mies lähtee tänään reissutyöhön, on aina viikon tai kaks kerralla, tulee pariksi päivää ja lähtee taas:( ja sitä jatkuu sinne loka-marraskuuhun... sekin tässä itkettää.. vaikka hyvä että on töitä varsinki ku pieni tulossa vaan kyllä tuntuu nyt jotenki erityisen ikävältä...

Mimmana, aivan varmasti on ikävää jos mies viikot poissa! Minulla jo pitennetty viikonloppu tehny näillä hormooneilla tiukkaa.. Normaalisti ei ole ollut suurempaa ongelmaa vaan osannut nauttia omasta ajasta aina välillä.. Toivottavasti tämä olotila ei kestä kauan kun en ole semmoinen ihminen normaalisti, että ripustautuisin överiliikaa..saati se että tulisi niin kotihiireksi että ei voi mihinkään lähtee kun tulisi ikävä.. Jospa nyt olisi vain ohimenevä viiraus, niin ei mieskään säikähä, että oma aika loppui siihen kun vaimo tuli raskaaksi :D

Mulla ehkä ensimmmäinen oire oli rintojen kutina.. Ei vieläkää yhtää kipeät alkuun vaan kutisi. Sit tuli semmonen krapulaolo. o_O

Mullakin tuo rintojen ja erityisesti nännipihojen kutina oli ekoja! On ne kyllä sivuilta ja nänneistä aratkin, mut ei mitenkään hirveesti.

Azalea, sain eilen pahan allergiakohtauksen ja kyselin apteekista neuvoa, kun päivystävä poliklinikka ei vastannut. Mulla on astmapiippuina buventol (avaava) ja budesonid (kortisoni). Kortisonia saa ottaa, muttei avaavaa suositella. Eikö ventoline ole avaava? Jos vähääkään mietityttää, soita päivystykseen ja kysy. Meillä ainakin vastaavat mielellään ja neuvovat silloin, kun ehtivät vastaamaan puhelimeen.

Mulla oli viikko ovulaation jälkeen niin kovat alavatsakivut, että lysähdin useaan otteeseen lattialle kivusta. Ajattelin endokivuiksi, mutta olisko ollutkin kiinnittymiskipua? Muutama päivä myöhemmin alkoi rinnat ja nännit arastella, tunsin ensimmäistä kertaa elämässäni keltarauhasen "jyskytyksen". Sitten muutamaa päivää myöhemmin en enää voinut nukkuakin ilman liivejä, eri hajut etoivat ---> töissä meinasin oksentaa hajusta, perunasalaatti alkoi maistumaan pahalle (epäilyt heräsivät) ja lopulta meinasin oksentaa tupakasta. Janotti paljon ja vessassa ravaaminen alkoi. Työkaverikin alkoi kysellä, onko kaikki kunnossa. nännipihat alkoivat osittain tummumaan. Jotain tuntemuksia oli kohdun seudullakin, mutten muista mitä, kun menin vahingossa poistamaan womanlogin. Lopulta plussaa edeltävänä iltana alavatsassa oli tunne, kuin olisi tehnyt satoja vatsalihasliikkeitä, jolloin päätin testata seuraavana aamuna. Seuraava aamu oli kp 31/30, joten normaalisti olisin jäänyt odottamaan tädin saapumista, mutta tuo vatsalihas-juttu pisti lopullisesti miettimään, koska en ollut ikinä ennen kokenut sellaista. Olin silti aivan varma, että nega tulee...

Huomenta ladyt ja tsemppiä alkuraskauden hormonimyrskyihin. :)

Azalea kysyi, että tietääkö kukaan. Tulevat isovanhemmat tietää jo ja mä haluan, että saavat olla mukana koko raskauden ajan. Mä haluaisin muutenkin kailottaa tän heti kaikille, mutta pelkään, että tää onni viedään pois, jos siitä kerron. Illalla mietin, että oon kyllä niin onnellinen. Me yritettiin vain 4 kk, mutta se ei ollu mitenkään henkisesti helppoa aikaa. Mähän en siis ovuloinu kertaakaan ennen maaliskuuta ja kierrot oli sellaista + 42 päivää, että tää on aikamoinen ihme nyt sitten. Ja sitä osaa kyllä arvostaa. <3

Heippa!
Minä myös varovaisen iloisena uskaltaudun mukaan :) plussa siis saatu jo reilu viikko sitten, huomenna alkaa 5+0 :) LA olisi laskureiden mukaan 24.11.15 :) en ollut uskoa silmiäni kun viikkoa ennen menkkojen alkua näytti haamua ja siitä se vaan vahvistui :) <3 ensimmäinen neuvola on varattu 14.4.15 :) tää muru on meille toinen, yksi kovatahtoinen Neiti löytyy, hän on syntynyt 1/12.. Vähän jännittää kuinka arki kahden kanssa alkaa sujumaan :)

Ja lisätään vielä, että mulla astma myös. Mulla flixotide diskus, joka kiellettiin etten saa nyt syödä tai ottaa siis. Tänään on Neidillä lääkäri, ajattelin samalla kysäistä olisko joku muu lääke mahdollinen. Tupakan polton sain lopetettua, ei varmaan kukaan arvaakkaan miksi :D

Joo päätin jättää ventolinen ottamatta ja otinkin sitten vaan tota yskänlääkettä (jonka tiedän käyvän raskausaikana). Autto se ehkä vähän...inhottavan tukossa kyllä koko rööristö, vihellys vaan käy hengittäessa. Ei auta kuin toivoa, että paranee nyt itellään.

Mäkin niin haluaisin kertoa omalle äidilleni...osittain siksi, että hänen reaktiotaan pelkään ehkä eniten (on tehnyt aika selväksi, ettei hänen mielestään mun enää pitäis raskaaksi hankkiutua, kun ne edelliset on olleet niin vaikeita). En kyllä edes tiedä miten kertoisin...

On meinannut kyllä pari kertaa lipsahtaa vanhemmille, mutta mies haluaa odottaa äitienpäivään. Yritetään sinnitellä sinne :)

Mutta edelleen tämä oireettomuus jännittää.. käynyt tuulimunankin mahdollisuus mielessä :/ en viitsisi mennä varhaisultraan, kun miehen mukaan turhaa panikointia. Vielä pitäisi kaks ja puol viikkoa odotella neuvolaa.

Eka oire oli kp 18 aamupäivällä viiltävä kipu vatsassa ja illalla pari veripisaraa pikkuhousunsuojassa. Olin jo silloin aika varma, että kiinnittymisestähän se. Seuraavalla viikolla olin koko ajan tosi tietoinen alavatsastani. Se ei varsinaisesti ollut kipua eikä jomotusta, tuntui vain, että yhtäkkiä tiedostin kohdun olemassaolon ja paikan. Pari päivää ennen plussaa iski ruokamieliteot.

Takaisin