Azalea, sain eilen pahan allergiakohtauksen ja kyselin apteekista neuvoa, kun päivystävä poliklinikka ei vastannut. Mulla on astmapiippuina buventol (avaava) ja budesonid (kortisoni). Kortisonia saa ottaa, muttei avaavaa suositella. Eikö ventoline ole avaava? Jos vähääkään mietityttää, soita päivystykseen ja kysy. Meillä ainakin vastaavat mielellään ja neuvovat silloin, kun ehtivät vastaamaan puhelimeen.
Mulla oli viikko ovulaation jälkeen niin kovat alavatsakivut, että lysähdin useaan otteeseen lattialle kivusta. Ajattelin endokivuiksi, mutta olisko ollutkin kiinnittymiskipua? Muutama päivä myöhemmin alkoi rinnat ja nännit arastella, tunsin ensimmäistä kertaa elämässäni keltarauhasen "jyskytyksen". Sitten muutamaa päivää myöhemmin en enää voinut nukkuakin ilman liivejä, eri hajut etoivat ---> töissä meinasin oksentaa hajusta, perunasalaatti alkoi maistumaan pahalle (epäilyt heräsivät) ja lopulta meinasin oksentaa tupakasta. Janotti paljon ja vessassa ravaaminen alkoi. Työkaverikin alkoi kysellä, onko kaikki kunnossa. nännipihat alkoivat osittain tummumaan. Jotain tuntemuksia oli kohdun seudullakin, mutten muista mitä, kun menin vahingossa poistamaan womanlogin. Lopulta plussaa edeltävänä iltana alavatsassa oli tunne, kuin olisi tehnyt satoja vatsalihasliikkeitä, jolloin päätin testata seuraavana aamuna. Seuraava aamu oli kp 31/30, joten normaalisti olisin jäänyt odottamaan tädin saapumista, mutta tuo vatsalihas-juttu pisti lopullisesti miettimään, koska en ollut ikinä ennen kokenut sellaista. Olin silti aivan varma, että nega tulee...