laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mies mua kiusaa, kun tää olo on niin järkky nyt jo, että "sieltä tuleekin kaks ja sen takia on tuplaten paha olo" :D Mut ei meillä onneks kummallakaan oo kaksosia suvussa, että ei kai se kovin suuri todennäköisyys ole. Mies vaan tietää kuinka kammoksun koko ajatustakin siitä, että ois neljä lasta syntynyt alle neljän vuoden sisällä :D Kun siis esikoinen on 3v9kk, kun tämä kolmonen syntyy :) Mua kyllä kieltämättä mietityttää tää pahoinvointi, nyt vasta 4+2 ja olo on koko ajan ihan hirveä...mut enemmänkin jännitän, että onkohan siellä kaikki kunnossa kuin että siellä ois useampi. Mut kai joku rypäleraskauskin sitte jossain vaiheessa ilmi tulee, turha kai semmosia on nyt miettiä...

Azalea:ei kannata murehtia asioita, joihin ei voi vaikuttaa. Vaikka itseänikin pelottaa, niin samalla yritän koko ajan rauhoittaa itseäni etten aiheuta kropalle tulehdus/stressitilaa liialla murehtimisella.

Ruusa, tän ketjun ihmiset on selvästi iltakirjoittajia. Välillä tänne tulee iltaisin viestejä sellaista vauhtia, ettei ehdi lukea :grin Mikä on tietysti tosi hyvä asia.

Moi!pitkästä aikaa..olen ollut tosi tressaantunut ja huolestunut niin en ole täälläkään jaksanut käydä. Kävin torstaina ar ultrassa ja vauva oli onneks oikeassa paikassa, mutta odotettua pienempi :-( raskaus viikkoja nyt 6+1. Oletin niiden olevan 7 ja 8 välillä niinku lääkärikin oli laskenut...ja kaiken lisäksi lääkäri löysi kystan kohdusta..onko jollain samanlaisia kokemuksia? Oon aivan hermona :-(

Joskos sulla on Marilyn ollu ovu myöhemmin? Mulla oli ekas ar-ultras ihan liian pieni sikiö, mutta tokas se oli aiva oikean kokoinen :) Kystasta ei oo kokemusta...

Mulla nyt 7+6, ja taas alkoi hieman kovemmat vatsakivut. En oo uskaltanu tehdä oikeen mitään, koirakki joutunu vaan takapihalla pissattaan etten lenkkeilles kaadu, eilen ku kaaduin 2 kertaa lenkillä... Pitää toivoa että olis ainoastaan kasvukipuja..

Toisaalta kiinnostais varhaisultra, kun ei oireita vieläkään ole. Eka neuvola on 8.4. joten hetken sais vielä odotella.

Rv 7+1

Niemja, minun ei pitäisi olla tässä, sillä äidillä oli minua odottaessani kystia ja reilusti endometrioosia.

Mulla on varhaisultra ensi viikon maanantaina 30.3, silloin viikkoja vasta 6+1, mutta oma gyne tosiaan sit sen jälkeen kolme viikkoa lomalla ja muille en halua mennä, niin otin tuon ajan. Syke pitäis kyllä siinä näkyä. Edellinen vauva ultrattiin 6+3 ja silloin ainakin näkyi syke hyvin.
Mä olen niin kärsimätön ja hermoilija, etten ikinä pystyis odottamaan niskapoimu-ultraan asti ja varsinkin kun mulla on nää alkuraskaudet aina olleet hyvin vähäoireisia, niin sitä suuremmalla syyllä aina huolettaa.

Yksi digi odottaa myös vielä kaapissa, viime maanantaina sain digiin odotetusti 2-3vkoa (4+1) ja nyt alkuviikosta testaan vielä saanko nyt sitten 3+.

Hurja kato täällä on käynyt, toivottavasti kukaan meistä ei enää joudu täältä poistumaan.

Marilyn, kystaan en osaa sinäänsä sanoa, mutta ekassa ultrassa lääkäri sanoi rv:t 6+1 (tänään olisi sen mukaan 8+0). Kävin perjantaina uudessa ultrassa, jolloin lääkäri sanoi jälleen 6+1. Kysyin häneltä miksi nyt on sama, kuin 1 1/2 vko sitten ja hän kertoi, että ensimmäinen oli laskennallinen (viime menkoista) ja nyt on todellinen ja kaikki niin hyvin, kuin pitääkin. En huolestunut, mutta laskin kuitenkin kalenterista ja kalenterin mukaan tuo uusi rv osuu nappiin ovulaatioo kanssa. Olen käynyt jo kaksi kertaa ultrassa, koska raskauden ei pitänyt olla mahdollista. Tammikuussa todettiin kystaa, pcota, endometrioosia ja kohdussa niin paljon kiinnikkeitä, ettei mun pitänyt raskautua ilman kiinnikkeiden poistoa. Tässä sitä nyt kuitenkin ollaan, rv 6+3. Toki itselläkin käy kaikki maailman pelot mielessä, enkä vieläkään ole sisäistänyt raskautta. Koitan heti, kun huomaan ajatusten harhailevan ikävissä asioissa, rentoutua ja etsin muuta ajateltavaa. Meillä yritys kesti 2v 4kk, joten pelot ottaa vallan suht usein.
Koitetaan vain rentoutua ja luottaa tulevaan, eikö? ❤️

Pitäiskö mun olla huolissani kun mä sain viikonloppuna todella haaleet haamut pregchekillä 13.3 ja 14.3. Tein maanantaina 16.3 digin joka näytti raskaana 1-2 ja silloin viikot 4+1. Tein vielä seuraavana päivänä pregchekin ja sain tumman ja hyvän plussan. Mutta olisiko siinä digissä pitänyt olla RV 4+1 2-3 vko? Tein sen päiväpissasta. Mutta kuitenkin se hormooni noussut kun pregchek oli vahva plussa.. Hmmm

Ja kuitenkin on noita jomotuksia ja munasarjassa vasemmalla puolella välillä vihlontaa, tiheentynyt pissaamisen tarve, yms.. Pitäskö mun ostaa vielä toinen digi? Ovis on ollut 1.3 ja sen mukaan 15.3 olisi ollut tasan 4+0. Tiedän hedelmöittymis päivän siksi koska se on ainut kerta kun emme käyttänyt miehen kanssa kumia.

Jeflo: mullaki tuli nyt dpo 13 (viikoilla 4 + 2) digiin raskaana 1-2. Eikös se nouse tosi yksilöllisesti se hormoni? En oo ainakaan ollu huolissani tosta lukemasta.

Ois ihanaa ehtiä lukea teidän kaikkien viestit ihan ajatuksen kanssa, tietäisi suunnilleen missä kukanenkin menee ja millä fiiliksillä. Esikoinen pitää kyllä huolen ettei paljon ehdi, parhaani kuitenkin teen. Mulla ois tiistaina ensimmäinen neuvola. Ois tehny kovasti mieli käydä yksityisellä varhaisultrassa, mutta piheys iski kuitenkin.. eihän tässä ole enää kuin muutama viikko niin pääsee rakenneultraan. Nyt siis viikkoja 7+6.
Tottakai huoli on suuri, onko raskaus alkanut niinkuin pitää.. :| Olen kuitenkin luottavaisin mielin, ja jos joutuu pettymään niin sekin täytyy ottaa vastaan.

Mulla näytti muistaakseni 1-2, kun ovulaatiosta oli jo noin 3,5 viikkoa. Joitakin päiviä myöhemmin tein uuden testin ja silloin näytti 3+ eli hormoni nousi vaan hitaammin. Soitin neuvolaan vuodon takia ja mainitsin samalla tuosta testistä, niin sanoivat siellä, ettei noihin kannata kauheasti luottaa.

Myy82, tänään tuli Aamu sydämellä -ohjelmassa endometrioosista. Molemmilla haastateltavilla vaikea endo ja lapsettomuustuomio annettu,mutta niin vain molemmilla oli muksuja :) omassa suvussa endoa esiintyy paljon. Minulla ei ole diagnosoitu, mutta oireita löytyy (niskapiikki pahin).

Myy82 on mulla tosi pitkä kierto(39) joka vaikeuttaa myös laskentaa..4 vuoden odotuksen jälkeen tää on vaan niin pelottavaa ja kun vuosi sitten multa leikattiin vasen munasarja kokonaan pois kohdun ulkopuolisen takia..

jeflo, käsittääkseni tuossa vaiheessa digin pitääkin näyttää 1-2. Sullakin kuitenkin oli ovulaatiota se kaksi viikkoa. Hormonit myös nousee yksilöllisesti. Mulla näytti digi menkoista laskettuna 5+2 vkot 2-3. Seuraavan kerran tein digin nyt tiistaina (menkoista 7+2), joka näytti 3+.

Tinttarilla, juu, katson sen areenasta jossain vaiheessa. Olen heidän kanssaan samassa ryhmässä fb:ssä, mutten muistanut laittaa nauhoitusta. Harvoin siis katselen tv-ohjelmat suoraan telkkarista. Meillä ei ole muilla endoa, tiedä sitten mistä se on tullut. Mutta jännittää sinäänsä, kun on periytyvää, jos tulisi tyttö, joutuisiko hän kärsimään endosta... Tsemppiä kovasti! Toivottavasti et joudu oireista kauheasti kärsimään! ❤️

Hui Marilyn, kun teilläkin on pitkä yritys takana! Nyt kuitenkin vauva on siellä missä pitääkin ❤️ Onko sulla milloin neuvola tai uutta ultraa sovittuna? Tai pystytkö soittamaan lääkärille ja kysyä kystasta? Tiedätkö koska sulla on ollut ovulaatio?

Takaisin