laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Makin muistelen et mulla olisi edellisen kanssa ollut samaa, mutta ei tässä auta muu kun luottaa että pieni pysyy kyydissä. Mietityttää vaan että onko kyse pissatulehduksesta, vai johtuuko ihan vaan raskaudesta. Lisäksi mulla on hirvee ummetus ja sekin aiheuttaa lisää vatsakipuja :\ just vedin puol pakettia luumuja naamarin, täytyy toivoo et auttais :) onko muilla valkovuoto lisääntynyt? Sori nyt kun kuvailein näin tarkkaan, mutta mulla on reilusti lisääntynyt ja on ihan vetistä. Sekin säikäyttää ja aina välillä pitää käydä tarkastamassa että olihan se vaan sitä. Ärsyttävää :S

No nyt muistin mitä unohtu :oops: azalea, tervetuloa tänne puol!!!

ja niemjallet hirmuisesti tsemppiä ultraan, toivottavadti kaikki on hyvin :)

jeflo, mulla on kans aika vetistä ja lorahtelevaa valkkaria ja sit sellainen lämmin/ kuuma tunne "siellä" kun sitä lorahtelee :smiley-ashamed008

Täällä nyt 4+2 (?) ja plussasin just viikonloppuna :) esikoista odottaessa olin tosi aktiivinen tuolla syyskuu 13 odottajissa, katsotaan miten jaksan täällä aktivoitua arjen keskellä.

Jomottelua on vatsan seudulla, mulla ainakin ollut oviksesta asti. Ja sama oli esikoista odottaessa kanssa. Hiilareita tekee mieli koko ajan ja pelko kamalasta painonnoususta on jo nostanut päätään. Viime raskaudessa paino nousi n 30 kg...

Jeflo, pissatulehdusta ja menkkamaisia jomoja ei kyllä onneksi voi sekottaa toisiinsa. Virtsatieinfektio aiheuttaa kovaa kipua vrtsatessa ja jatkuvan kivuliaan virtsaamistarpeen ja kuumeen. On tosin olemassa joku oireetonkin vti, joka on erityisen vaarallinen odottajille, koska sitä ei huomaa, mutta en usko, että sekään aiheuttaa menkkajomoja.

Azaela onnea vielä kerran ja tervetuloa tälle puolelle. :)

Nella onnittelut plussasta. :) Toivottavasti hematooma on vaaraton ja häviää sieltä pian.

Muoks.

Mä taas sekoilen kännykällä näiden viestien kanssa..

Tinttarilla: Toi googlettaminen on kyllä aina vähän huono. Toisaalta löytyy aina myös positiivisia tarnoita, joten joskus se helpottaakin :)

Jeflo: Mulla ainakin on ollut ovulaatiosta asti aika paljon valkovuotoa ja just sellasta tosi vetistä.

VTIstä.. Mä kävin viikko sitten terveyskeskuksessa, kun oli vuotoa ja jonkun verran kipuja + vähän lämpöilyä. Kivut oli vähän kuin lieviä menkkakipuja, mutta ei mitään kipuja virtsatessa. Pissanäytteestä löytyi kuitenkin lievä tulehdus ja söin siihen antibiootin, koska raskausaikana noi tulehdukset pitää hoitaa. Tänään just kinusin lähetteen kontrolliin.

Mulla siis on ollut paljon oireettomia vti tulehduksia ennen viime raskautta 11 (!) vuoden aikana. Pakko mun on asia tarkistuttaa kun on kaks kertaa mennyt munuaisiin asti oireettomuuden takia :(

En oo. Mulla on apteekissa resepti esto lääkkeeseen mutta en oo saanut haettua sitä. Enkä oo varma saako raskaana sitä edes syödä.

Karpalomehukin auttaa, siis jos tarttee vaan ehkästä vti:tä, ei se sitten taudin iskiessä enää auta.

Mäkin olen ollut aika huolissani tuosta vti:stä, kun mulla siihen rakenteellinen taipumus on. Viimeks joskus loka-marraskuussa oli, ja kun tiesin, että vuoden alussa aletaan yrittämään, kyselin lääkäriltä, että mitäs sitten odottaessa, voiko silloin estolääkitystä ottaa etc. Lääkäri ärähti, että hankkiudu nyt ensin paksuksi ja murehdi vasta sitten tollasia.

:O herranen aika! Onpa ollut tosi asiatonta lääkäriltä tolleen ärähdellä. Itse olisin varmaan vähän ärähtänyt takaisin. Toki aina niissä tilanteissa menee hetkeksi jauhot suuhun ja hyvät sanomiset tulee mieleen vasta jälkikäteen..

Kyllähän se karpalo helpottaa paranemista ab:n ohellakin :)

Itselläni oli nuorempana jatkuvasti vti, sain homeopatiasta avun; sen jälkeen ei ole ollut yhtään tulehdusta yli kymmeneen vuoteen :)

Azalea, ootko noita mainitsemiasi karpalokapseleita käyttänyt? Oon miettinyt niitten kokeilua, mutta tähän asti on hinnan takia jäänyt ostamatta.

Mulla oli kakarana jatkuvasti vti. Aikuisiällä se ei ole vaivannut ennen kuin tapasin mieheni. Eli jokseenkin kroonista honeymoon kystiittiä tässä podetaan :rolleyes:

Ai apua, kun täällä höpöttää vti:stä, tulee heti sellainen olo, että pitäisikö sitä huomenna mennä lääkärissä käymään. Ihan vaan varmuuden vuoksi.

Liliina, joo, käytin niitä ja muitakin homeopaatin suosittelemia tuotteita. Noita karpalokapseleita käytin jo sillon ennen homeopaatille pääsyä (sinne oli hirvee jono ja vastaanottovirkailija neuvoi nuo ensiavuksi) ja mulla ne kyllä toimi. Ei ollut odotellessa (2-3kk muistaakseni jouduin odottamaan aikaa) kuin yks "kohta tulee kyllä vti" -olo, mut sekin meni ohi itsekseen.

Nyt en oo siis vuosikausiin käyttänyt enää edes mitään vti:tä ehkäseviä tuotteita eikä silti oo tullut tulehduksia :)

Mulla oli nuorempana aika usein vti, aloin juoda säännöllisesti karpalomehua ni muutama "no nyt se tulehdus iskee"- fiiliskin saatiin selätettyä. :)
Minä ainakin luotan karpalon voimaan, eikä ole tulehduksia ollut kuin.....viimeksi, en muista koska! :D

Pakko oli skeptisyyttänsä tehdä uus testi, kyllä se viiva siihen taas heti pamahti ja on ehkä tummunutkin vähän. Tosin kontrolliviivakin oli tummempi.... O.o

Takaisin