laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko normaalia älytön huimaus? Mulla parina iltana pimentyny silmissä nii että pitää lattialle istahtaa, siis että tajunnan rajamailla käyny pari kertaa illassa eilen ja tänään.. Voinko jotain syömällä parantaa oloa vai kannattaako mun mennä lääkäriin asian takia?

Mun kaveri kärsi ekassa raskaudessa tosi kovasta huimauksesta. Et kuuluu tietääkseni raskausoireisiin, mut en tiiä missä määrin. Kannattaa käydä lääkärissä jos rupeaa huolestuttaan!

Inkkuli, hienoa että kaikki oli vallan mainiosti, sanoiko lääkäri sen erityisemmin mistä vuoto johtuu?

Sohwia kyllä kai tässä tulee oireita jos toisia niiden lisäännyttyä päiviteltyä, mutta ainakin tuolla on jo paljon kun on tossa marraskuisten oma oireketju :)

Vanilja, en oikein osaa muuta sanoa, kun että huimausta on ollut myös, edellisessä raskaudessa muutaman kerran kiikkus niin ettei makuultaan uskaltanut nousta, kävin silloin neuvolassa ja sanottiin vaan et verenpaineen rajuista vaihteluista johtui, ja mun mielestä kyllä syömisillä voi vaikuttaa, kun joskus kun on ihan normioloissakin kova nälkä niin heikottaa... korjatkaa jos olen hakoteillä :grin

äh vitsit mua ärsyttää tällä tabletilla näpyttää, kun painelen koko ajan vääriä kirjaimia ja vääriä noita tykkäysnappeja :eek:

Joo no ehkä mä yritän pysyä tolpillani täällä.. Menen sit lääkäriin jos tosissaan taju lähtee tosiaa mulla normaalistikin hemoglobiini on normaalin rajan alapuolella niin tytynee käydä ne mittauttamassa kuitenkin.

Meinas unohtua, tervetuloa pilvenhattarat ja nenna!

ja spunk voi vitsit kuin ihana toi pojan lahja ja kyllä tytön lahjatoivekkin pisti hymyilyttämään :)

Sohwia kyselit tuossa oireista, elikkä mulla tässä vaiheessa ollut aristavat rinnat, loputon nälkä, sekä yölläkin pitää herätä pissalle vähintään kerran. Eli eipä vielä kovin hirmuisesti oireita tässä vaiheessa. Ehkä olen tavallista paremmalla tuulella, jo ennen plussaa aavistelin raskautta kun normi. Pms oireet ja kiukutukset jäi tulematta:) onko sulla ollut jo oireita?
NIIN ja paljon onnea uusille plussanneille!!:)

Ihanaa inkkuli :)

Mua on huimannu jo kohta viikon nii että taju meinaa lähteä (3+3 menossa) ja tänä aamuna meinas tulla yrjö kylään. Viime raskaudessa ei tarvinnu oksentaa kertaakaan mut epäilen et jos tää tällaisena jatkuu ni kohta tarvii. Viime torstaina ku alkoi pahemmat huimaukset mies ei meinannu uskaltaa lähteä töihin ku en pysyny tolpillani. No tiiä vaikka nää menis nopeastikin ohi sen sijaan, että pahenee.

Täällä tulee kans 1v 7kk ikäeroa. Mies ei oo paljon kotona. Esikoisella oli koliikki ja refluksi eli voin myöntää että en odota sitä alkua siltä kantilta kovin innolla. Mut tiedä tuota sitten, jokainen vauva on erilainen. Nyt vaa on jo vielä vähän enemmän univelkaa takana :P

Silloin ihan alussa onneks mieskin osallistui yövalvomisiin ja antoi mun yrittää nukkua alkuillan. Mä käytännössä yritin käydä unille ku se tuli töistä ja puolen yön jälkeen tai kahdelta vaihto et se sai nukkua ennen töitä. Tietty mun nukkuminen jäi usein yritykseksi kun vaikea nukkua ku vauva huutaa ja sit tietty tissillä kävi myös vaihtelevasti.

Inkkuli, Hyvä kuulla että pikkuinen on vielä matkassa.

Tervetuloa uudet odottajat!
Täytyy tunnustaa että Raskaaksi 2015 ketjua taustalta seuranneena on kiva nähdä tuttujen nimimerkkien liittyvän tällekin puolelle :grin

:goodnight

:cat: inkkuli ihanaa ettö kaikki on hyvin ja tervetuloa uudet plussaajat! En oo paljoo kirjottanu kun tällä puhelimella se on niin ärsyttävää :/

täällä alko seiskaviikko (6+0) ja nyt munkin huoli heräs kun tissikipu on lähes tipotiessään.. Mun eka vauva on jo 8vee niin en muista odotusajasta muutakun hirveen olon ja huimauksen. Kai mut lasketaankin ensisynnyttäjäks :D

hyvää keskiviikkoa kaikille marrasmasuille <3

Ruusa, lääkäri sanoi että vuoto tulee ihan kohdusta saakka, mutta ei osaa sanoa miksi :bored: anyway toivo laskeutui sydämeen taas :happy:

Nenna, mä palasin kans vuodenvaihteen jälkeen töihin ja kyllä hirvittää jotenkin, et miten the boss ottaa asian kun ilmoitan et jään taas kohta lomille :) luulen kuitenkin, että hyvin, oli tosi ymmärtäväisen oloinen viime kerrallakin, kun jouduin supistelun vuoksi olemaan paljon saikulla, mut jotenkin itseä jännittää hirveesti :)

Mä haluan kaikki maailman villaiset, ohuet ja pehmeät kantoliinat :P Kaikki muu on valmiina ja kyllä niitä liinojakin "muutama." Vaatetta pitää jokunen uusi sitten myös ostaa mut ihan pari vaan. Muutama enemmän jos on poika mut onhan tuota pojallekin sopivaa paljon (ja aion kyllä surutta käyttää noita vaaleanpunaisiakin).

Elmiina saattaisitko sä tietää miten saisi nastan tuohon meidän listaan et pysyis ylimpänä ketjuista :)

Mä oon ihastellu jo kaikkee vauva juttuja. Ystävällä lähenee laskettu aika niin oon sen mukana ollu ihastelemassa kaikkee :love7 meillä ei oo enään tallella mitään varastoissa. Niin paljon on hankittavana. Vähän on haaveissa ostaa halvalla pinna sänky ja maalata ja laittaa se oman näköseks. :rolleyes:

Piinaavaa tämä odottaminen. Aika kuluu ihan liian hitaasti… Vielä olisi 1,5 viikkoa odotettavaa, että pääsee sinne varhaisultraan. Nyt siis menossa 5+6. Melko oireettomana tässä on onneksi saanut toistaiseksi olla ja ihan hyvä niin. Vatsassa on silloin tällöin joitain tuntemuksia, mutta mitään suurempaa kipua ei ole missään vaiheessa ollut. Masu on yhä aika usein turvonnut, vessassa saa ravata edelleen jatkuvasti ja kuulemma jotain piiloaggressiivisuutta on havaittavissa, mitä en itse tunnu kuitenkaan huomaavan :woot: Olen koko ajan yrittänyt syödä n. 2-3 tunnin välein jotain. Joskus ehtii tulla vähän heikko olo, mutta heti kun vaan syö, niin olo on yleensä heti parempi. Lauantaimakkaraa tekee jostain syystä ihan hulluna mieli, että sitä on tullut vedettyä tässä nyt ihan huolella :)

Plussan sain tosiaan jo silloin helmikuun lopussa, mutta viime viikonloppuna oli pakko tehdä vielä kaapissa lojunut Clearbluen digitestin, joka näytti meidän iloksemme raskaana +3. Siitä huolimatta tekisi mieli tehdä testejä joka päivä asian varmistamiseksi. Aivan käsittämättömän vaikea tätä on vieläkään uskoa ja taustalla koko ajan kummittelee ajatus siitä, että mitä jos kaikki ei kuitenkaan ole hyvin…

Koska raskaus sai alkunsa inseminaatiolla, niin tulevaan alettiin valmistautua hyvissä ajoin. Mulla oli käytössä foolihapot jo pari kuukautta ennen ensimmäistä yrityskertaa. Vähän ennen inseminaatiota aloitin jo Monivitan raskaus & imetys -vitamiinin syönnin. Samalla jätin erillisen foolihappolisän pois, koska tuo monivitamiini sisältää myös foolihappoa. Lisäksi syön Omega3-kapseleita päivittäin.

Meillä on kerrottu plussauksesta ihan vain muutamalle läheiselle ystävälle ja puolison siskoille. Jos varhaisultrassa kaikki on hyvin, niin kerrotaan muutamalle muulle myös. Pääasiassa odotetaan kuitenkin sinne rv12 ultraan (huhtikuun loppupuolelle), jonka jälkeen sitten aiotaan jakaa ilouutista laajemmin. Silloin aion vasta itse kertoa omille vanhemmilleni ja puhua asiasta vihdoin myös töissä.

Jännityksen, kauhun, innon ja onnen sekaisin tuntein odotellaan tosiaan sitä varhaisultraa, joka on pe 20.3. Olisi kiva lukea muiden varhaisultrakokemuksia sitten, kun olette niissä käyneet. Millaisia nuo käynnit ovat olleet? Kuinka nopeasti sen näkee, onko kaikki hyvin? Onko kohdalle osunut mukavia lääkäreitä? Myös ekat neuvolakäynnit kiinnostaa... Mitä siellä tapahtuu? Pitäisikö jotenkin valmistautua? :rolleyes:

Maanantaina plussasin, tänään varasin neuvola-ajan.. Jännittää, eikä oikein voi uskoa vielä todeksi! Ensimmäinen lapsi tulossa ja heti tärppäsi kun jätettiin ehkäisy pois :-) vatsa ollut välillä kipeä ja janottanut sekä vessassa juoksuttanu, muuten ihan suht normaali olotila.. Mitä nyt perhosia vatsassa aina kun asiaa ajattelee :-D

Takaisin