Piinaavaa tämä odottaminen. Aika kuluu ihan liian hitaasti… Vielä olisi 1,5 viikkoa odotettavaa, että pääsee sinne varhaisultraan. Nyt siis menossa 5+6. Melko oireettomana tässä on onneksi saanut toistaiseksi olla ja ihan hyvä niin. Vatsassa on silloin tällöin joitain tuntemuksia, mutta mitään suurempaa kipua ei ole missään vaiheessa ollut. Masu on yhä aika usein turvonnut, vessassa saa ravata edelleen jatkuvasti ja kuulemma jotain piiloaggressiivisuutta on havaittavissa, mitä en itse tunnu kuitenkaan huomaavan
Olen koko ajan yrittänyt syödä n. 2-3 tunnin välein jotain. Joskus ehtii tulla vähän heikko olo, mutta heti kun vaan syö, niin olo on yleensä heti parempi. Lauantaimakkaraa tekee jostain syystä ihan hulluna mieli, että sitä on tullut vedettyä tässä nyt ihan huolella :)
Plussan sain tosiaan jo silloin helmikuun lopussa, mutta viime viikonloppuna oli pakko tehdä vielä kaapissa lojunut Clearbluen digitestin, joka näytti meidän iloksemme raskaana +3. Siitä huolimatta tekisi mieli tehdä testejä joka päivä asian varmistamiseksi. Aivan käsittämättömän vaikea tätä on vieläkään uskoa ja taustalla koko ajan kummittelee ajatus siitä, että mitä jos kaikki ei kuitenkaan ole hyvin…
Koska raskaus sai alkunsa inseminaatiolla, niin tulevaan alettiin valmistautua hyvissä ajoin. Mulla oli käytössä foolihapot jo pari kuukautta ennen ensimmäistä yrityskertaa. Vähän ennen inseminaatiota aloitin jo Monivitan raskaus & imetys -vitamiinin syönnin. Samalla jätin erillisen foolihappolisän pois, koska tuo monivitamiini sisältää myös foolihappoa. Lisäksi syön Omega3-kapseleita päivittäin.
Meillä on kerrottu plussauksesta ihan vain muutamalle läheiselle ystävälle ja puolison siskoille. Jos varhaisultrassa kaikki on hyvin, niin kerrotaan muutamalle muulle myös. Pääasiassa odotetaan kuitenkin sinne rv12 ultraan (huhtikuun loppupuolelle), jonka jälkeen sitten aiotaan jakaa ilouutista laajemmin. Silloin aion vasta itse kertoa omille vanhemmilleni ja puhua asiasta vihdoin myös töissä.
Jännityksen, kauhun, innon ja onnen sekaisin tuntein odotellaan tosiaan sitä varhaisultraa, joka on pe 20.3. Olisi kiva lukea muiden varhaisultrakokemuksia sitten, kun olette niissä käyneet. Millaisia nuo käynnit ovat olleet? Kuinka nopeasti sen näkee, onko kaikki hyvin? Onko kohdalle osunut mukavia lääkäreitä? Myös ekat neuvolakäynnit kiinnostaa... Mitä siellä tapahtuu? Pitäisikö jotenkin valmistautua?