laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihania ukkokultia teillä siellä kotona :p. Täällä mies kamppailee flunssaa vastaan ja sitkeä flunssa onkin. Itse kerkesin sairastaa kyseisen taudin juuri ennen plussaa.
Pakko oli jo mainita plussa uutisista rakkaalle äidilleni ja parhaalle ystävälleni. Tuntui vaan niin pahalta aivan kuin olisi valehdellut kun en ollut vielä maininnut asiasta.

Muita joilla aamupala rupee tökkimään rv6+?

Tsempit kaikille jotka vielä tupakan kanssa taistelevat
(itsellä auttoi ihan perus purukumi ja nyt jo yli ½v savuton)

Täällä nyt juurikin kamppailen meenkö yrittämään oksentamaan vai mitä. Maha kurnii mutta olo on kamala, en tiä helpottaisko vaan oksentaminen, spontaanisti se ei tuu.
Meillä mies on onnessaan kans, ei kans kauheesti viitti huudella ennen turvallista rajaa. Itte oon kertonu parhaille ystäville vaan. Äitee hössöttää liikaa niin sille ei voi kertoa, vanhemmille aateltiin äitienpäivälahjaksi kertoa :)
Nyt yritän pysyä kasas ku vielä 3h ekaan ultraan...

Myö miehen kans puhuttiin et nyt odotellaan sinne rv 12 asti ennen ku kerrotaan kellekään, mut kuinkas kävikään, mies kerto heti vanhemmilleen ja siskoilleen ku testin tein :D Esikoisesta tais olla aika sama homma, tai ehkä joku viikko maltettiin olla kertomatta :D Mie tässä mietin et jättäskö omille vanhemmille viel kertomatta ku tiedän et ainakaan äiti ei oo tyytyväinen uutiseen..

Sukupuoli haluttiin tietää esikoisesta heti ku mahdollista ja luulen et niin nytkin. Ollaan niin malttamattomia. Ja kerkeää sitte hommata vaatteita. Esikoisella on ollu lähinnä lainavaatteita, ni hirveesti ei oo jääny säilytettäväks seuraavalle.

Mä olen kertonut mun äidille ja isälle, mies on taas sitä mieltä että ei kerrottais vielä kauheen monelle näin alussa. ja hän siis ei aio vielä kavereilleen vähään aikaan kertoa ja sukulaisilleen, no viime kerralla kävi niin kuin elmiinallakin? Että huomasivat pömppiksen itse ja tosiaan vasta hieman ennen puoltaväliä.. ja näin siksi kun ei hirveen usein vierailla niiden kanssa puolin tai toisin.. isoveljille (11ja 15v) ajateltiin ehkä tässä muutaman viikon sisään kertoa, että on tarpeeksi aikaa sopeutua :rolleyes:

me ollaa kysytty kaikista sukupuoli, silloin vuonna nakki ja muusi oli sellainen vanha pappa ultraaja ja se ei kertonut vaan vastasi jotain hyvin epämääräistä, nyt tästä kolmosesta oikein kysyi, et halutaanko tietää ja ehdottomasti haluttiin :grin

mä lopetin tupakoinnin joka raskauden alussa ja aloitin ( heikko kun olin) aina imetyksen jälkeen uusiks, nyt onneks kolmosen jälkeen en ole ratkennut, niin ei tarvitse kamppailla lopetuksen kanssa, kyllä se niin tuskaista hommaa on, tsemppiä kovasti kaikille jotka asian kanssa painiskelee! :hug013

ai niin, vielä sukupuoliasiaan lisäys, mulla kahdessa poikaraskaudessa on ollut hirrrrveät pahoinvoinnit ja oksentelut, toisesta aika pitkällekkin, tytöstä vain kuvotusta, ei oksentelua ja tytöstä alkoi maito herumaan jo raskausaikana, pojista ei, onkos muilla ollut tälläisiä kokemuksia, vai oliko täällä muita monilapsisiakaan :shy:

Kun odotin poikaa niin oksensi kieltämättä reippaasti yli puolivälin. Mulla oli paha olo kokoajan ja jos liikuin niin oksensin heti... olin sillon vie niin nuori että sain aina pahoja katseita ja mummot huuteli perään että oon ihan kamala ihninen kun niin sekasin olin vetäny itteni jo niin aikaseen aamusta. Enpä jaksanu koskaan perään huudella et se on se raskaus mikä oksettaa ei viina :shifty:

ja tytöstä ei mitään... oli niin helppo raskaus. Kerran oksensin lopou suoralla kun tytrö jotenkin onnistu potkaseen jonnekkin herkkään paikkaa ja laatta lensi :grin

mä haluan miehen kanssa pidenyttää perheenlisäys kertomista. Tiedetään jo valmiiks et saadaan varmaan pään kolautuksia ja voivotteluja kun viellä tehtiin se yks lapsi lisää :banghead: Tietysti toivon että iutinen otetaan ilolla vastaan. Tosin aattelin aprilli päivänä laittaa äiteelle viestiä et aiit tulee mummo jälleen kerran :wink tuskin uskoo mua sillon.

Mulla näytti Clearblue digi heti ekan kerran testatessa 2-3vkoa (neljä päivää ennen menkkoja!), siitä mietin josko olisiko matkassa kaksi vauvanalkua. Mutta sitten viikkoa myöhemmin näytti edelleen 2-3, vaikka onhan tuo parin viikon haarukka tietty. Sain 3+ kun testasin illalla viime lauantaina eli mikäs se olisi kierron viikoissa... 5+1. Juu tiedän, kallista ja tyhmää testata näin paljon mutta viime syksyltä on kaksi kemiallista raskautta niin olen hieman vauhko. Nyt on kuitenkin varma olo, vaikkei se varmaan mitään lupaa. Mutta kuitenkin. Ja tuli kiinnittymisen aikaan pientä vuotoa, joka ainakin musta tuntui lupaavalta, että on kaivauduttu kunnolla kasvamaan :)

Setua, ohoh, onkohan siellä kaksi sulla tulossa?:) Tuosta kiinnittymisvuodosta tuli mieleen, tuliko teillä muilla? Mulla ei tullut nyt, mutta viimekierrossa, eli yk 1 mulla tuli n. 8 päivää oviksen jälkeen vaaleenpunasta vuotoa tosi niukasti päivän ajan. Ikinä ennen ei oo tullu mitään vuotoja ennen menkkoja, ja olinkin varma että tärppäs, mut menkat alkoki päivää etu ajassa? Outoa.. Nyt ku tärppäs ei tosiaan tullut mitään. Ainakaa en oo huomannut.

Viime raskaudessa mulla tuli kiinnittymisvuotoa ihan vähän, tällä kertaa ei mitään. Kaikki oireetkin on kadonneet johonkin, keuhkoputkentulehdusta täällä vaan podetaan. :sad001 No, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin...

Mulla oli kiinnittymis vuotoa 5pv ennen menkkojen alkamista ja ihmettelinkin että miten ne menkat nyt jo alkaa.. Sit kun se parin päivän päästä taas muuttu normaaliksi valkovuodoksi niin aloin epäillä että nyt taitaa olla joku toisin, kun normaalisti menkat ois alkanu jo tuommosen pienen vuodon jälkeen viimeistään seuraavana päivänä. Ja päivä ennen menkkojen alkamispäivää tein testin ja ensimmäinen haamuhan sieltä sitten tuli :) se mistä olen onnellinen niin ei ole tullut niitä menkkoja ja luultavasti ei tule kuukausiin! Itsellä niin kamalan kivuliaat aina ja muutenkin niin viheliäiset.. Nämä vatsan nippailut ei tunnu missään verrattuna niihin kipuihin.. :)

Hei! Mä oon tässä pähkäillyt pitkään, että uskallanko vielä tulla tänne kirjoittelee, kun vasta eilen plussasin. Täällä siis kaksi raskaustestiä tehty ja ensimmäisestä testistä tuli haalea viiva ( tein rfsu:n liuskatestillä) ja tänään sain hieman vahvemman viivan, jonka tein apteekin puikkotestillä. Olo on todella epätodellinen ja koko ajan pelkään vessassa käydessä, että menkat onkin alkanut. Raskauslaskurin mukaan la on 15.11 ja rv on 4+2. Niin ja ehkä mun täytyy kertoa itsestäni jotain eli täytän tänä vuonna 24 ja minulla on aviomies, joka täyttää 31 vuotta. Me ollaan yritetty marraskuusta 2014 asti vauvaa ja nyt tärppäsi, josta me olemme todella onnellisia!

Moi sohwia ja onnea plussasta ja tervetuloa:) meillä sama la ja mä kans siis 4+2:) Ja joo, "harrastan" iteki tällähetkellä tota vessassa tarkastelua menkkojen pelossa. Mää plussasin 6.3.

Mies on kyllä ollut aivan ihana, on tuonut aamupalaa vuoteeseen, hieronut kipeitä hartioita ja antanut minun levätä, hän on sillä välin siivoillut ja touhunnut pienemmän lapsen kanssa.:love7 Me ollaan siis uusioperhe, ja on kyllä ollut ihana huomata miten mies on sopeutunut meidän arkeen ja minun aiempaa lasta kohtelee ja kasvattaa kuin olisi hänen omansa. Ja vointia kysyessä sanoo 'mitenkäs te voitte?' Pieniä asioita, mutta niistähän se arki koostuu. On nyt kyllä niin onnellinen olo, ja nyt alkaa jo olla sellainen vahva tunne siitä että kaikki menee raskaudenkin suhteen hyvin:smiley-angelic003

Sohwia, tervetulloo tänne puolelle! Juu siis mäkin harrastan myös vessassa tiirailua, pitää pitää valkoisia alkkareitakin että varmaan huomaa jos jotai tulee, tuntuu vaan niin epätodelliselta viellä. Sit mulla ainakin vihloo ja nippailee tosi paljon, eilen oikei rajustikkin ja valkkaria lorahteli, niin olin ihan varma et kesken menee. Toisaalta on ihan kiva et on tuntemuksia, mut toisaalta pelästyy vihlontoja et onkin jotain vialla... vaikeeta :p

Kävin kurkkimaan lokakuisia ja huomasin että heillä on tuo lista tuossa ihan ylimmäisenä ja pysyy, kun on punaisella nastalla laitettu, miten sen saisi siihen, tai oikeastaan mitä mieltä olette, olisiko sen hyvä olla kiinteällä paikalla ylipäätään? :)

Hei kaikille, en vielä virallisesti tuu tähän ryhmään vaikka plussasinkin tänään.

Sain siis esikoiseni lokakuu -14, joten hyvin nopeasti nyt uudelleen tässä siunatussa tilassa ja keskenmenon riski on suuri enkä siis liiaksi halua hehkuttaa. Pelottaa tuleva, mutta samaan aikaan oon kyllä niin onnellinen - kuka nyt ei ois onnellinen pikku ihmeestä :)

Laskurn mukaan la ois 14.11. mut jospa vielä jonkin aikaa taustailen ja lueskelen teidän juttuja. Ihanan aktiivinen tää marraskuu :D

Tietty jos on muita, joilla lapsilla pieni ikäero (siis reilu vuosi) niin ois kiva kuulla kokemuksia (:

Aiemmin oli ruoka ja vitamiinijutuista puhetta, niin mulla ollu koko yrityksen ajan käytössä Multivita mama, sit omegoja vaihtelevasti. Illalla otan maitohappobakteeria ja silloin tällöin magnesium+B-vitamiinilisää.
Ruokarajoituksia aion seurata aika tarkkaan, koska tieto lisää tuskaa ja ravintola-alalla työskentelevänä tiedän että esim vaikka pistokokeessa graavikalasta löytyisi listeriaa, ei siihen tarvitse reagoida kuinkaan, koska riskiryhmät eivät muutenkaan saisi syödä kyseistä tuotetta... Ja kuinka pesemättömistä multakasviksista voi oikeasti saada vaikka salmonellan.

Tein eilen neljännen raskaustestin ja Clearbluen digi näytti 3+ :)

La nyt vissiin ois se 2.11 ainakin laskurien mukaan :) Olotilakin on helpottunu kun viikon 6 aloitus oli aika kamala, mutta nyt jo vk 6+6 ja ihan ok olo. Jotain pientä kun syö parin tunnin välein niin olo pysyy aisoissa :) Omaan ärtyneen suolen, niin se otti vissiin vähän ylikierroksia (piti jo soittaa polille ohjeistusta imodiumin käyttöön ja sain uuden rennietä tehokkaamman närästyslääkkeen kun somac ja losec on kohtua supistavia niin niitä en oo saanu syödä) Kätilö neuvoikin että jos vielä tulee vatsa niin kipeeksi ja kaikki tulee läpi niin aika pian mun pitäis mennä nesteytykseen sinne. Ihan rauhottavaa tietää :)

^ hui toivotaan että uusi lääke auttaa ja ei tarvitse sinne nesteytykseen mennä. Munkin tekis mieli tehdä vielä muutama testi, jos sais kunnon leffaviivat :rolleyes:

Ccix meillä tulee ikäeroksi n. 1v8kk ja mua jännittää, koska tyty on oikein äititakiainen ja mietinkin kuinka mustikseksi hän tulee ja kerkiänkö varmasti helliä molempia tasavertaisesti :)

Meilläki tulis ikäeroks joku 1v 7-8kk. Apuuuva :D Esikoispoika on ihan äitin perskärpänen :D Jännittää millanen tappelupukari siitä tulee ku joutuu jakamaan äidin..Välillä on päiviä et isi ei kelpaa yhtään, ihan tässä kuukauden sisällä on oppinu olemaan isinki kanssa, jos äitiä ei näy.

Takaisin