laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kans ajattelin että ei hankita toista pinnistä, ajattelin aluksi pyytää taas sukukehdon lainaan ja sit kun tyty siirtyy normi sänkyyn niin vaava pääsee pinnikseen :) mitään ei muutenkaan hirveästi tarvitse hankkia, kun on varastossa edelliseltä kaikki, jotain vaatetta on pakko saada kyllä shoppailla :rolleyes: mut ehkä vasta sitten kun sukupuoli on tiedossa..

Mulla on nyt tullu vähä ongelma tämän jatkuvan nälän kanssa.. mulla on siis aika epäsäännöllinen elämä, oon ravintola-alalla ja työpäivät venyy monesti 12-14 tuntisiksi, työ on pääsääntöisesti iltavuoroa, mutta välillä myös aamua tai tuplavuoroa. Mun syömiset on ollu sitä että syön aina joskus kun kerkeää/muistaa. Aamupalaa ( mikä mulla varmaan vastaa noin aikataulullisesti lounasta tai päivällistä) en oo syöny oikeestaan ikinä. Yleensä syön kerran päivässä ison annoksen illalla/yöllä. NIIN, nyt on siis PAKKO saada syötävää heti kun herää, ja siitä tasasesti parin tunnin välein tai tulee huono olo ja heikottaa... tässä on opettelemista.. ja ku en voi töissäkään kuitenkaa koko ajan mussuttaa:) no, tämä on pieni murhe..

Lähinnä siis nyt tuntuu että mielessä ei pyöri kuin ruoka.. milloin sitä saan, mistä, milloin kerkeän syödä ja mitä.. meinaa tulla stressi:) ja ku nyt ois niin tärkeetä syödä hyvin ym..

Niin ja siis uskokaa tai älkää, vaikka olen ravintolassa töissä, meillä ei ole henkilökunnalle ruokaa:) eli omilla eväillä mennään.

Vanilja siskollani oli myös alkuraskaudessa huimausta ja selitys löytyi ekalla neuvolakäynnillä: verenpaine oli tosi alhainen raskauden alkuvaiheessa. Normalisoitui sitten viikkojen myötä.

Toivottavasti olosi helpottuu! Muistathan myös juoda riittävästi päivän aikana! Voimia sinne. :)

Elmiina tsemppiä myös sinne! Toivottavasti alkuraskauden vaivat alkavat pian helpottamaan. :)

Pauliina tänne on tosiaan tullut ihanan paljon porukkaa tuolta kuumeilupalstalta ja lisää on tulossa. :) ❤️

Dumlekarkki onnea tulevaan varhaisultraan, toivottavasti pienellä on kaikki hyvin. :) Ja tuo sun nimi, NAM :P alko heti tekee mieli dumlekarkkeja! :D

Lispe onnittelut plussasta ja tarrasukkia matkaan! :)

Mimmana ihan tyhmää kun ette saa syödä siellä ravintolan ruokia. Mä en varmaan vois vastustaa kaikkea ja söisin niitä siellä jossain piilossa. :D

Täälläkin kyllä ihastellut jo tammikuusta kaikkea vauvan juttuja ja äitiysvaatteita, mutta ehkä kuitenkin pitäisi malttaa odottaa rakenneultraan. :) Varsinkin kun täältä löytyy jo ihan kaikkea esikoisen jäljiltä ja sen takia toivoisinkin nyt tyttöä niin pääsisi ostamaan kaikkea uutta ja pinkkiä. ;)

Mä varasin ajan neuvolaan, 7.4 päästään sinne. Ultralla katsotaan siis sydämenlyönti ja sitten on alkututkimukset. Kamalasti antoi jälleen ohjeita, ja mulle osui sama neukkutäti kuin viimeksikin. Ylipainoni takia sain foolihappolisän, jota syön nyt sitten viikolle 12 asti. Ilmeisesti uusi ohjeistus tämä, koska viimeksi painoni oli lähes samoissa kuin nyt, eikä silloin lisiä tarvinut.

Mimmana: Mä oon jotenkin aina luullut, että jos on ravintolassa töissä, niiin siellä saa syödä niitä ruokia. Tuo on varmasti vaikeaa näin aluksi, jos sulla on entuudestaan ollut nuo ruokailut epäsäännöllisiä. Mutta toivottavasti saat töissä järjestettyä nuo syömiset niin, että pystyt syömään heti jos on nälkä, sillä sekin edesauttaa sitä, ettei sulle tuu paha olo. Pakko kommentoida heti tähän syömiseen, että itellä on säännöllinen ruokarytmi jo ihan sen takia, kun oon päiväkodissa töissä ja lapset syö kolmesti hoitopäivän aikana ja itse syön siinä samalla. Oon jättäny herkut nyt ainakin toistaiseksi pois kokonaan, sillä oon aikamoinen sokerihiiri ja ennen tätä raskautta yritin olla herkkulakossa. Mutta saa nähdä mitä himoja tää raskaus tuo tullessaan. :D

Meillä kun ei ole lapsia entuudestaan, niin joudutaan osa ostamaan kaupasta. Isosisko tosin saa vauvan toukokuussa, että saan ainakin vaatteita häneltä. :) Itse kerroin eilen parhaalle ystävälle, joka oli ainut kuka tiesi, että me yritetään vauvaa. Oon miettinyt, että voisimme kertoa miehen kanssa omille vanhemmille aprillipäivänä, just sillä periaatteella, että uskokoon ken tahtoo. ;) Tosin silloin olisi viikkoja vasta reilu 7.

Sohwia, oon töissä fine dining ravintolassa, että sinänsä ymmärrän ettei saaha niitä ruokia syyä, tulis aika kalliiksi. Mut vois sitä jotai pöperöä valmistaa hlökunnalle. Varsinki ku usein joudutaan tekee pitkää päivää. Sulla onneksi on sit helppo pitää kiinni säännöllisestä ruokarytmistä työnki puolesta:)
Ja apua, mulla ei oo yhtään mitään vauva tavaraa ym?!?! Pitääkö alkaa panikoimaan??:)

Itekki oon hirveesti katsellu vauvan vaatteita ja tavaroita. Ja houkutus ostaa äitiysvaatteita on suuri, etenkin housuja :grin Ennen raskautta olin lihonut sellaiset 6 kiloa ( parisuhdekiloja), niin silloinkin alko housut kiristää. Mut nyt ne painaa mahaa niin inhottavasti! Ja eikä maha oo niin hirveesti kasvanu tässä.... Ainoat housut mitä voin pitää on lökähousut ja pyjamahousut :laughing002 + mieheltä saadut housut, jotka olivat hänelle liian pienet :)

Meillä pitää ostaa tytölle sänky, niin saadaan pinnasänky vauvalle, tosin ekat viikot nukkuu kehdossa, jossa on kaikki muksut nukkunut ja mun veljen lapset kans.

Me ei kyllä hirveesti tarvita ostella. Jos nyt poika sattus tulemaan niin sitten kyllä pitäs vaatteita ostaa mutta tytölle löytyy ennestään. Tyttökin laitettiin jo 1v4kk iässä päästäjatkettavaan sänkyyn niin pinnasänkykin odottaa varastossa käyttäjäänsä. :)

Täällä takapajulassa ei kyllä ole ultralaitteita neuvolassa, eikä kyllä koko seutukunnassakaan, jos vaikka tarttis kiireellisesti päästä niin pitää ajaa se 70km synnytys sairaalaan, sitten tuossa lähikunnassa on kyllä pieni aluesairaala, missä on ne laitteet kyllä noita normaaliultria varten ja sielläkin ultrataan vaan yhtenä-kahtena päivänä viikossa ajanvarauksella, kun se ultraaja on vissiin töissä muuna aikana naistentautien osastolla... neuvolassa just kuuntelevat sydänäänet, mutta ei edes ekoilla käynneillä :/

Mimmana, mäkin varmaan nakertelisin salaa kaikkea niinkuin be tossa huikkas :grin ja eikai tässä nyt mikään kiire ole, kuukautta ennen laskettua ehk viimeistää vois miettiä tuleeko kiire hankintojen kanssa, tosin itse yleensä olen liiankin ajoissa aina :)

Itse aloitin kutomaan pienen pieniä villasukkia :joyful: muuhun ei olla vielä panostettu. Varmasti iskee shoppailu into sitten kun tietää kumpi tulee. Nyt on vaan yritettävä kiertää vauva osastot kaukaa. :rolleyes:
Paitsi ostinhan itselleni jo kunnon lökäpöksyt kun oli hieman turvotusta. Normaalisti sujahtaa M koko jalkaa niin nyt nappasin XL:n mukaan, täytyy toivoa ettei mies varasta :wink

Mimmana: Aa okei, no mutta kun joudutte pitkiä työpäiviä tekemään,niin olishan se hyvä juttu, jos siellä ois ruokaa teille työntekijöille. Mutta sun täytyy ottaa hyvät eväät sit töihin. :) Ei hätää, ei minullakaan ole kuin pari bodya entuudestaan, enkä kyllä vielä aio vaatteita hankkia, ennenkuin on varmaa, että kaikki menee hyvin ja pieni pysyy matkassa. Vaikka mä oon aina käynyt kaupassa hypistelemässä vauvanvaatteita, mutta ehkä mä maltan vielä hetken. :)

Ja noista vaatteista vielä, että vielä on mahtunut hyvin nuo tiukemmatkin farkut, että saa nähdä milloin ne alkaa puristaa mahasta. Itse oon aina ollut hoikka, että tässä välillä oon miettinyt tuota mahan kasvamista ja myös sitä minkälaisia vaatteita alan esim. Töissä käyttämään ja miten saan aluksi mahan piiloon. :D

Mulla huimaa, aikasemmissa raskauksissa ollut loppu puolella matalat paineet ja huimausta. Meillä paljon vauvatavaraa miehen lapsen takia (on muutaman kuukauden ikäinen, mies ei ollut tän äidin kanssa ikinä suhteessa, sai tietää vasta kun jo seurusteltiin), kun toivottavasti saadaan kohta hänet kotiin välillä. Ikäero ei tule olemaan suuri, mutta pärjätään yhdellä pinniksellä kun tuleva vauva nukkuu perhepedissä aluksi. Mitään muuta ei tarvita kun vaatteita, kantoliinat saan serkulta. Turvaistuin on, ostetaan miehen lapselle uusi kun vauva syntyy.

Täällä ilmoittautuu tänään plussannut. Oletan, että nyt vko 5 menossa..

Tämä on kyllä melkoinen yllätys, sillä minulla ei ole ainuttakaan oiretta, joka viittaisi raskauteen.

En alkanut lukemaan ketjua alusta asti, mutta oletteko jo soitellu neuvolaan?

Tervetuloa Tinttarilla tänne ja onnea vielä plussasta! :) Itse soitan neuvolaan vasta ensi viikolla, kun varmistan digillä vielä raskausviikot viikonloppuna.

Takaisin