laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkään en taida malttaa olla kysymättä vauvan sukupuolta:) Tänään jo mietiskeltiin että kumpihan sieltä on tulossa.. on tää kyl nii jännää:)

Mie taidan kyl kans kysyy sukupuolta sit, kun on sen aika :happy7 vaikka raskaus on nyt alussa niin olen kertonut vanhemmilleni ja sisaruksille + yhdelle todella tärkeälle ystävälleni, pakko oli saada muiltakin tukee kuin mieheltä tässä asiassa ( esikoinen sentään tulossa :Heartpink) Mieheni näillä näkymin kertoo läheisilleen sit vk 12 jälkeen :) Ja on tosi ihanaa, kun saa täällä kertoa ja lukea juttuja, helpottaa mieltä kummasti :happy119

Me ei olla vielä kerrottu kellekkään, ja varmaan aika hissukseen ollaan ekaan ultraan asti. Ehkä parhaalle ystävälle pakko kertoa kohta. Siks varmaan lähdinki ettiin vähä vertaistukea täältä, ku ei tällä hetkellä oo ku tuo mies, vaikka ihana onkin:) aika monella muuten tuntuu olevan kans tuo loputon nälkä oireena:) itellä ei juuri muuta aristavien rintojen lisäksi ookkaan:) miten teillä miehet on sisäistänyt suuren uutisen? Meillä tosi onnellinen mut sano itekin ettei oikein tajua vielä.

Me juteltii miehen kaa niin hän sanoi, että vaikea varmaan sitä tajuta ennen kun näkee että maha todella kasvaa. Minä parhaani mukaan yritän aina selittää miltä minusta tuntuu juuri nyt kehossa aina kun nipistelee tai jotain. Helpompi miehen päästä alusta asti raskauteen mukaan kun selittää.. Luulisin niin :D mutta kyllä se mun mies pari iltaa sitten tohkeissaan alko miettimään sukupuolta ja sitä että "heei entä jos siellä on tyttö ja poika!!" :'D

Mies oli aika hissukseen viime viikon, kun sai tietää. Sentään ollaan nuoria vielä molemmat, niin olihan tää aika iso uutinen. Nyt sulateltuaan asiaa on onnellisen oloinen ja suunnittelee jo kalastus reissuja lapsen kanssa :laughing002

Spunk, ihan normaali vierotusoire tupakasta tuo ahdistus! Muistat vaan et kyllä se ohi menee, ja ku tiedostat et johtuu tupakasta. Sun keho vaan puhdistuu niin siksi tulee vierotusoireita:)

Ihanaa et teidän miehet on mukana ja innoissaan:) Onha se varmasti kaikille iso asia sulateltavaksi. Vanilja, tuo on kyllä hyvä että kertoilet miehelles tuntemuksia ym. Pitäis varmaan itekki enemmän. Jotenki tuntuu et oon iha omissa maailmoissani nyt ollu. Ja yks outo juttu, mua jotenki ujostuttaa tai jotain soittaa sinne neuvolaan ja sanoa et oon raskaana:) sama ku ajattelen et kerron jollekki. Tuntuu vaan niin oudolta ja epätodelliselta sanoa ääneen et olen raskaana:) oon varmaa outo:)

Mimmana, et oo ollenkaa outo,ainakaan minusta :D minulla neuvolaan soittaminen on jääny välistä vielä just tuon takia :D

Itse kun soitin neuvolaan, niin jännitti niin hirveästi! Tuntu et kieli oli menny solmuun, ku yritti puhua :happy119

Ite oon kertonu turhankin monelle. On vaan tullu sellaisia ns. pakollisia tilanteita esim. suunniteltiin yhden tutun kanssa tulevan kesän yhtä projektia, ni oli pakko sanoa, etten välttämättä pysty olee kauheen raskaissa jutuissa mukana. Tämmösiä on ollut jokunen, enkä osaa oikein valehdellakaan. No toisaalta, jos menee taas kesken, niin eivätpä sitten ihmettele miksi on mieli maassa, kun tietävät ja oon kyllä jokaiselle painottanut, että mitä vaan voi vielä käydä. Mies ei ole halunnut asiasta vielä kenellekään kertoa, koska jos ei taaskaan ole mitään uutisia. Toisaalta ymmärrän ja on hänen henkilökohtainen asia, mutta tavallaan mua loukkaa, ettei asiaa ole hänelle olemassa niin kauan, kun selviää onko kaikki hyvin.. Mutta ymmärrän kyllä, että suojelee omia tunteitaan.

Mä kerroin viimeks äidilleni ja ystäville aika saman tien, muille nt-ultran jälkeen. Ny ajattelin esikoisen synttäreille hommata jonku isosisko-bodyn tms ehkä? Toisaalta en tiiä, esikoista siinä juhlittais, ei kai se häneltä juhlia vie? Mies ei kertonu porukoilleen viimeks ollenkaan, näkivät joskus yli puolen välin pitkälti. Työkavereille oli kertonu aika ajoissa.

Me ei esikoisesta tiedetty kumpi oli tulossa. Mukavahan oli arvailla mutta samalla ahdisti kun et voinut ostaa muuta kun sukupuoli neutraaleja värejä. Meillä oli myös veto sukupuolesta. Mie veikkasin tyttöä ja mies poikaa. Se joka häviää niin tarjoaa toiselle ruuan. :) tyttö joutukin teholle synnytyksen jälkeen niin käytiin sit muutama päivä synnytyksestä kunnolla syömässä.
Raskauskiloja tuli tasan 10kg. Ja tällä hetkellä painan 3kg vähemmän kun ennen esikoista. Raskauskilot lähti nopeasti mutta tulivat myös takaisin korkojen kera. Vähän yli vuodessa olen laihtunut 15kg. Jotenkin tää tuleva painon nousu ahdistaa vaikka normaalipainoon on vielä 10kg matkaa.

Hienoa tupakanpolton lopettaneet ja tsemppiä niille jotka taistelee vielä lopetuksen kanssa. Itse olen kohta ollu kaksi vuotta polttamatta. Yhtenä päivänä tuli huono-olo tupakasta ja päätin ettei mun tarte enää polttaa ja siihen se sit loppu, odotin siis poikaa silloin

Toi paino asia on mikä ressaa ja paljon, molemmista tullu n.20 kiloo ja olen muutenkin ylipainoinen. Vuoden vaihteessa alotin elämäntaparemontin ja olenkin 15kg saanut painoa pois, ja toivon tosissaan että saisin pidettyä painon pois ja saisin edelleen tippumaan sitä, se olis minun ja vauvan kannalta parempi asia. Olen molemmissa raskauksissa kärsiny korkeasta verenpaineesta ja raskausdiabeetteksestä. Verenpaine molemmissa lääkehoitonen ja diabeettes pojan aikaan insuliini hoitoinen ja sen takia käynnistys 37+ viikolla.

Sukupuoli ollaan selvitetty aina etukäteen, malttamaton kun olen

Viikkoja nyt 5+3

Meillä mies on jännittynyt mutta samalla innoissaan, halusi olla kotona ko tein testin ja kävi eka vilkuileeki sitä :P

Ollaan myös päätetty, että pidetään sukupuoli salaisuutena synnytykseen asti. Mukavaa oireista,mieliteioista, mahan mallista tms. arvuutella kumpi ois tulossa :)

Spunk, ihan normaali vierotusoire tupakasta tuo ahdistus! Muistat vaan et kyllä se ohi menee, ja ku tiedostat et johtuu tupakasta. Sun keho vaan puhdistuu niin siksi tulee vierotusoireita:)

Niin olin aatellukkin, mutta silti oli niin epävarma olo asia kanssa. Ehdin jo niin monta vuotta polttaa tässä välissäkin. Tyhmäkun oon ollu. Kaikista raskauksista oon lopettanu ja aikasennin ollu niin tyhmä et jatkanu. Jos nyt pääsis kokonaan eroon.

meillä miehellä on ristiriitaset tunteet vauvan suhteen nytten. Vaikka yhdessä siis tätä ollaan toivottu. Jotenkin silti toi köriläs alko epäileen kun sit plussa tuli. Onneks tiedän et se menee ohi. Varmaan sit mieskin käsittää enemmän kun maha alkaa näkyä. :grin

Meillä ei vielä kumpikaa oikee usko asiaa todeksi. :) Ehkä ultrassa ja sig ku maha alkaa kasvaa ja on enemmä oireita. Ajatukset on välillä kyl nii ristiriitaset.
Tulee ehkä kysyttyä sukupuoli enne synnytystä, ois tarkotus rueta opettelee ompelemista. Vaikka tykkään enemmä neutraaleista väreistä ja kuoseista. :)

6. raskausviikko alkoi ja tunteet pinnassa..jouduin jo tänään töissä pyytää anteeksi kun eilen ilmaisin yhden asian vähän töykeesti ja toinen pahoitti mielensä väsyttää kellon ympäri ja pissalla saa ravata yölläkin.. Mies on onnesta soikeana ja kävi eilen ostaa hierontaöljyn, että voi hieroa mua ja muutenkin paapoo, mikä sopii mulle vallan hyvin

Takaisin