laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huhheijaa täällä ollaan päästy alku järkytyksestä pikkuhiljaa ylitte.. Hassua miten olen aina ajatellut, että haluan lapsia vaan sitten kun ne kaksi viivaa tikulle ilmestyi viikko sitten niin iski kauhea paniikki. Ehkä eniten siitä että se on menoa nyt kohti vanhemmuutta. Kaikenlaisia kysymyksiä, että onko minusta äidiksi ja miten sitä osaa kasvattaa toista ihmistä kun meinaa itsensäkin kasvattaminen aikuiseksi olla haasteellista :D no,onneksi minulla on niin ihana mies, joka on osannut tukea ja tukee vanhemmuudessakin aivan varmasti :) <3 toinen asia mikä minua on hirvittänyt niin viikoilla 4+5 kun olen niin jo nyt tuntuu että vyötärö katoaa jäljettömiin :D ja vielä ei kumpu näy, niin näytämpä sitten siltä että olisin aina vaan ruoka aikaan vaan kotona :D ei pitäisi liikaa paineita ottaa kuitenkaan ulkonäöstä vaikka nää julkkikset näyttääkin mallia miten pitäs olla kuosissa kokoajan ja niin ettei raskaudesta näy jälkeekää synnytyksen jälkeen.. Hmm.. Kipuileeko muut samojen asioiden kanssa, onko tämä normaalia vai pitääkö mun tosiaan yrittää vaan sulkea silmät lihomiselta? Tietääkö kukaan mikä on normaali määrä lihoa tän 9kk aikana ja saako sitä herkutella ollenkaan?? :D on minullakin murheet...

Inkkuli- mulla sama tilanne tosin vuoto on jo vähentynyt (koputtaa puuta), mä meen käymää ke yksityisellä varhaisultrassa kun itse en jaksa odottaa tiedottamana miksi vuotaa.

Mulla vuosi sitten oli kohdunulkopuolinen. Siinä mulla tuli veristä vuotoa ja kaikki sanoi että se on normaalia...ja niin mä uskon vieläkin. Se että mulle tuli ne hirveät kivut niin se ei oo normaalia. Eli jos vuotaa ja tulee pienintäkin kivun tunnetta niin menkää päivystukseen ja siellä kannattaa vähän liiotella että pääsee ultraan :-D

Mulla housut kyllä ahistaa vyötärön kohalta jo nyt. Tosin en ihmettele kun on jatkuva nälkä ollu jo viikon ennen plussaa ja syötävä on noin parin tunnin välein. Siitä mies arvasikin että tärppi tainnu käydä. Saapa nähä paljon se paino nousee raskauden aikana, samaa eilen mietin että jos tällä tahilla ruokahalu jatkuu.. mut en jaksa siitä murehtia:)

Mimmana87 (vaihdan nimimerkin kuhan pääsen koneelle, en osaa tällä puhelimella)

Pientä turvotusta havaittavissa täällä varsinkin iltaa kohden mennessä housut vähän kiristää...

Me ollaa vähä niinko päätetty leikkiä tulella miehen kanssa ja jättää ar-ultra väliin. Maksaa paljon ja lähialueilla ensimmäiset vapaat ajat menisi rv11-12 lähelle jolloin alkaisi sitten pääsemään jo np-ultraankin. Toivotaan että masussa kaikki hyvin ja siellä joku köllöttelee tyytyväisenä vielä tuolloinkin, sitten voi hyvällä mielin uskaltaa kertoa raskaudesta muillekin :)

Mä oon nyt itekki täsä vähä ruennu kallistuu sille linjalle et ootetaan rauhassa sinne np-ultraan ja yritän vaan uskoa ja luottaa siihen et kaikki hyvin. Mikä on aika hankalaa varmaan mulle koska oon hirveen herkkä stressaan ja huolestuun kaikesta.. mut täällä yritetään siis mennä samoilla linjoilla ku tiuhtimus.

Tervetuloa uusille!

inkkuli, tsemppiä, monilla olen kuullut olevan ihan harmitonta vuotelua esim. Hematooman vuoksi.

Vanilja, kai se on ihmisestä kiinni sekin että paljonko tulee kiloja, jos namit jää helposti vyötärölle muutenkin niin kyllä ne raskausaikanakin jää ja sitten on se kilojen karistelu projekti edessä raskauden jälkeen. Itte olen tälläinen lyhyt ja hoikka, eikä syömiset ja herkuttelut muutoin jää vartalolle, mutta silti olen saanut kaikissa raskauksissa keskimäärin 10kg lisää ja raskauden jälkeen ihan normi lenkkeilyllä ja imetyksellä karistanut ne pois suht nopsaan. Sit tiedän yhden ihmisen kelle oli tullut vain suurinpiirtein 4-5kg ja taas sit sellaisen hoikan ja pitkän kun sai 20kg:wideyed:

Täällä kans on hirmuinen turvotus ja housut kiristelee, ihme jollei tähän ilmapalloon kukaan huomiota kiinnitä :hilarious:

taisin jo aiemmin mainitakkin, mutta tää on siis neljäs raskaus ja kun ei ole mitään erityistä tarvetta ( kun ei omaa pessimistisyyttä lasketa :wink ) niin ei olla koskaan käyty muuta kuin ne normiultrat, eikä mennä nytkään :happy:

Ja nyt ostin kauppareissulla kuitenkin vitskuja sitten, minisun mamaa, kun on ennestään tuttu tuote :)

Syöttekö muuten vitamiinien lisäksi vielä foolihappoa? Mä syön vaan tota raskausmultivitaa, siinähän on foolihappoa, mut onko se siis riittävä määrä?

Pitäs olla riittävä määrä, ainakin neuvolasta sanottiin, että pitäs riittää. Toki voi ottaa ruokavalioon kasviksia, jotka sisältävät foolihappoa.

En ole syönyt erikseen foolihappo-lisää, kun tosiaan ihan ruokavaliolla olen pärjäillyt, ja nyt hain vitskut varoiks, kun imetyskin loppui vasta kuukausi sitten, niin ei tiedä mitkä mun kehon vitsku varastot on :)

Miten tupakan lopetus edistyy? Ootteko onnistuneet?mulla 1-2 menee vielä päivässä.. yritän vaan lukee miten se vahingoittaa sikiötä että tajuaisin lopettaa. Vaikeeta tää on :-(

Marilyn Ei oo vielä onnistunut lopetraminen. Poltan vaan puolikkaita ja tänäänkin kävi ystäviä kylässä niin poskisauhuja niiden kanssa vetelin. Pikku hiljaa. Mieskin kun polttaa niin lopettaminen on vielä vaikeampaa..

Tsemppiä lopetukseen!! Itse olen yrittänyt lopettaa varmaa neljä vuotta, ja vihdoin lokakuussa 2014 Se onnistui. En savuakaan ole sen jälkee ottanut. Enkä tälläkertaa käyttäny mitään nikotiinikorvaus tuotteita, mulle se oli helpompaa niin. Eka kolme viikkoa oli hankalaa. Nyt ei juuri enää edes muista että on tupakoinut:) onnea lopetukseen!!!!

Mä lopetin viime keskiviikkona ja sen jälkee en oo polttanu :) Mielessä on käynyt mutta yllättävän iisisti sen unohtaa sit ja omat vaikeutensa tosiaan tuo ku toinen kotona polttaa

Miekkonen puhu että "saan" polttaa hänen puolestaan miten itestä tuntuu, paljon helpotusta tuo kun ei kysy mua mukaan enää parvekkeelle vaa menee omia aikojaan. Pari mulla on jemmassa ku tuntuu että jos ei olis ollenkaan niin sit hermoilis sitä ku ei oo :D

Itellä nyt viikko takana. Muutaman tupakan poltin viellä ekana päivänä. Nyt oon pysyny kuivilla! Mietin vaan johtuuko tää kauhee ahdistus mikä tänään on ollu niin tupakoinnista. Voiko se olla joku vierotus oire? En meinannu viime yönä saada unta kun ahisti niin paljon. Toivottavasti menis ohi nopeeta :angry2

kuinka moni muuten haluaa tietää etukäteen lapsen sukupuolen? Ite haluan pitää kyll täysin yllätyksenä synnärille asti. Kivaa kinastella miehen kanssa sitten sukupuolesta :grin

Minä onneksi kerkesin lopettaa jo joulun aikaa tupakoinnin, niin ei nyt ole enää mitään vaikeuksia.. Meinaa vaan välillä unohtaa että sitä on raskaana, tänäänkin söin päivällä maksapihviä ja sitten muistin että se oli vissiin mustalla listalla se, että ei saisi syödä.. Pitäisi varmaan varata pian se neuvola, niin sieltä varmaan saisi muistiin paremmin kaiken, että muistaisi tilanteiden tullen ennakoida mitä pistää suuhunsa täällä meinaa nälkä olla minulla kokoajan..voisi syödä niin paljon.. Noh olen varannut jääkaapin täyteen salaattia ym kevyttä, että iltasin söisi niitä sitten raskaiden iltapalojen sijaan meinaa vaan tulla huono olo vain silloin jos ei parin tunnin välein jotain syö. Onneksi ei ole oksentamaan tarvinnut vielä alkaa P.S. Mukava lueskella täällä teidän juttuja, mies haluaa että kerrotaan raskaudesta vasta sitten kun kriittiset viikot ohi.. Minä haluaisin taas kailottaa kaikille helpottaa kun saa täällä lueskella ja varsinkin sitä vertaistukea! Toivotaan että kaikilla menee odotus aika hyvin ja saadaan ihanat pikku vauvelit turvallisesti tänne ihmisten ilmoille ❤

Mulla tuli painoa pahimpien turvotuksien kanssa lähes 25 kiloa ja nyt on 5 jäljellä. Mutta oli ja on kroppa erilainen. Onneksi oon aika tyytyväisenä osannut itseäni katsoa silti.

Aina ajattelin että mä en ainakaa raskaudessa nii paljo liho mut kamalan vaikeaa olla syömättä kun oli koko ajan kauhea nälkä ja lisäks se jatkuva syöminen oli ainoa mikä piti pahaa oloa vähän kurissa. Siis etomista ja pahoinvointia. Syöminen oli vaikeaa mut ku sai syötyä ni tunnin pari oli iha ok olo.

Spunk, ei vielä ole tullut päätöstä halutaanko tietää vai ei. Minä haluaisin toisaalta tietää, kun tykkään niin paljon ommella. Olisi kiva sitten äippäloman alkaessa ommella päivät pitkät.. Se vaan että jos ei tiedä kumpi tulee, niin vaikea etukäteen mitään ostaa ja tehdä.. Tosin jos neutraaleista väreistä tekee ja ostaa. ihanaa olisi myös se, että saisi tietää sukupuolen vasta kun syntyy.

Takaisin