laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No mulla tänään kävi just mielessä, et pitäisköhän vilkaista muistin virkistykseksi et mitä tuo kirja kertoo ruokapuolesta, että mitähän nyt sitten taas pitikään vältellä, kun hittovie mähän oon raskaana :grin Ja siis en mäkään mitenkään kirjaimellisesti kaikkia ole noudattanut..
ja kirja mihin viittaan on se sellanen kierrevihko/kirja, mikä jaettiin viimeraskaudessa ekoilla neuvolakäynnillä.

Ihanaa lukea vertaisten mielenkiintoisia juttuja! Ehkä niiden ansiosta osaan olla vähemmän heikkohermoinen (vaikken kyllä lupaa mitään, nimim. ekoista raskausoireista soitto päivystykseen :)). Ekaa odotellaan, onnesta sekaisin ja aivan pihalla kaikesta! Ei tullut mieleenikään ennen tätä että menisin ultraan ennen neuvolaa enkä ymmärrä näitä raskausviikkomerkintöjä, mutta eivätköhän nekin kohta aukea... :) Onnea kaikille odottajille ja voimia niille, joiden aika ei ollut vielä!

Niinjoo limuista tuli mieleen et Lidlin light-limsoissa oli kiellettyä makeutusainetta. Niitä vältän ja kaikkia kemikaaleja muutenki. Lakua meni viimeksikin kohtuudella. Vakuumipakattua kalaa en kypsentämättä syöny viimeks enkä syö nyt, jos olis tuoreena tarjottua graavia ni ehkä mut eipä oo nii herkku. En oo tässä välissäkään syöny ni en kaivanne raskauden aikanakaan. Kahvia muutenki yritän vaa sen 2-3 kuppia per päivä. Ja tosiaan juurekset yms kuorin ja tomaatinkin, salaatinkin pesen ihan muutenkin. Kurkkuakin kuorin jos suinkin viitsin mut enempi ympäristömyrkkyjen takia :)

Itse oon hieman katsellu mitä saa syödä ja mitä ei. Ihan maalaisjärjellä aattelin ruokaan suhtautua, muuten menee pää ihan pyörälle :happy119 Meillä kun on kissoja, niin herra on nyt saanut niiden wc puhdituksen vastuulleen ( ei ollu ihan tiedosta intona, mut tehny homman valittamatta :laughing002 ) Huomenna soittaa neuvolaan ja vitamiini purkin ostoon :happy:

Hei kaikille ja paljon iloisia onnitteluja kaikille plussanneille! Plussasin 23.10, yllätyin aika lailla kun oli vielä monta päivää ennen kuin ajattelin, että voisi testata. Oireet on kovin vahvat, mietin jo onkohan matkassa enemmän kuin yksi? Varasin varhaisultran 23.3., sittenhän se selviää <3 Laskettu aika on 6.11. ja meillä on kaksivuotias tassuttelija ennestään.

Meillä 2 kissaa, saa nähdä, että muistaako mies tyhjentää vai joudunko ite... Tosin se kyllä huomaa, jos mä joudun sen tyhjentää. :-D

Mä aloin syömään Multitabs raskaus&imetys monivitamiinia samalla kun jätin pillerit pois. Vakuumipakattua graavi- ja kylmäsavulohta en aio syödä enkä pastöroimattomia maitotuotteita. En kyllä niitä juuri muutenkaan syö eli hirveää menetystä en tässä koe.

Mietin tässä, että pyytäiskö varuilta neuvolasta toksoplasmavasta-aine testin, saispahan sitten mielenrauhan tuon kissan kanssa...

Juu Antzeliina, huomasin kanssa että samoilla mennään :)

Onnea nöttö!

Mä tein tänää vielä tarkistuksen ku edelliset viivat haaleni seuraavaks ja katos kahen päivän päähän. Nää ei oo ainakaa vielä menossa mihinkään, toivottavasti on sitkeä sintti :) ImageUploadedByVau Foorumi1425879148.590995.jpg

Meillä myös kissoja, olen kyllä tyhjentänyt laatikkoa..mies ja lapset ei aina muista. Pesen kädet hyvin jälkeen. Kissoja ollut jo 20 vuotta, niin ehkä olen jo saanut sen
Katsoin juuri että ei saa rooibos teetä juoda..voihan harmi. Matea googlettelun jälkeen uskallan juoda.. meillä mies mun kanssa samalla"dieetillä"

Vielä piti tehä tarkistus, digiä en uskaltanu jos oiski nega tullu. mut kai se on ruettava pikku hiljaa uskoo :) vitamiineista syöny viiko verra multivita raskaus ja imetys ja kolmatta päivää multivita omegalive raskautta. Kai noil pärjää alkuu? ☺

Liitteet

• 1425880497672.jpg
    1425880497672.jpg
    17.8 KB · Katsottu: 55
Itekkin pähkäilly noita ruokajuttuja ja ainakun ruokaa tekee tulee mieleen että olikos tämä nyt sallittua vai ei, no entäs tuo ja mites nämä :D Loppujenlopuks aika iisi lista kun en 15 vuoteen oo lihaakaan syönyt ja sit sen takia miettiny että saankohan nyt kaikkea kun en meinannut sitä aloittaakkaa. Jossain luki että pellavansiemenet on kiellettyjä mikä oli ihan uusi juttu minulle :confused: Yhden päivän kriisi oli että pitääkö omena kuoria :eek:

Setua mullakin on sellainen tunne et olis enemmän kuin yks :)
raskausvitamiinit on täälläkin käytössä sillonkun ne muistaa ottaa :) pitihän se tehdä varmistus itelläkin eilen vaikka ei se eka jättänyt epäselvyyttä, mut oli vaan pakko ja viivasta tuli huomattavasti tummempi ku testi viiva. :)

Niiskuneiti85 5+2

Tänää on lääkäri aika vuotojen takia. Kyllä osaa jännittää!!! Vuodot ei ole suurentunut eikä ole tullut hyytymiä. Henkisesti aivan tajuttoman rankkaa kun joutui koko viikonlopun vaa olemaan. Mutta tänää se selviää onneksi oli tulos mikä tahansa :).

Ihanan vahvoja viivoja! Mäkin eilen tein mielenkiinnosta yhden testin ja vahva viiva tuli. Vielä olen säästellyt noita digejä, vkl oisi tarkoitus tehdä ja toivoa että tulisi 2-3 viikkoa raskaana :)

Jasmille tsempit lääkäriin!

Seru, minäkin vege jo 18v. Raskausajat samalla lailla, ei ongelmia (hb ihan hyvä ollut) samoin lasten arvot ollut ok (syövät kylläkin myös kalaa koulussa). Ostin raskausajan vitamiineja lähinnä foolihapon takia.

Takaisin