laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
onko kukaan ajatellut hakea jotain raskausvitskuja? vai hakenut jo :) mä käytin viime raskaudessa vasta puolenvälin jälkeen minisun mama-merkkistä, syön ja juon muuten perus terveellisesti, että nla-täti sanoi ettei ole välttämätöntä, nyt kuitenkin mietin, kun on "talvi" vielä et pitäiskö hakea purkki...

Itse syön foolihappoa ja d vitamiiniä ja yleis multivita poretabletteja. Kai nuo ovat ihan hyviä näin alku raskaudessa, :)

Täällä syödään multitabs raskaus ja imetys vitamiineja. Foolihappoa olis tarkotus joku päivä hakea:)

Tavallista monivitskua, d-vitamiini-ja foolihappo lisää syön, raskausvitskut löytyy kyllä kaapista ja pitäs lähiviikkoina varmaa alkaa syömää niitä.

Mä ostin tänään Minisun-raskausvitamineja. Huomenna aloitan niiden ottamisen. :)

Multivita tabletit ja omegat ja d vitamiinit, ainakin kun muistan ottaa ne :smiley-angelic006

onko täällä muita odottajia jotka harrastaa salilla käyntiä tai muuta? Itellä oli puolen vuoden tauko tossa salista ja alkuvuodesta jatkoin taas käymistä. Tarkotuksena olisi käydä niin kauvan kun maha ja oma olo antaa myöden :happy:

Muistakaa sitten, että A-vitamiinia ei saa ottaa. Tällä syödään multivitan raskausvitamiinia.
Kauhia väsy, mies antoi nukkua pitkään, heräsin 11.30 jälkeen ja pari tuntia, niin olin taas nukkumassa.

Viipsukka 4+6

Ite ostin myös raskaus ja imetys vitamiinit joita neuvolan täti puhelimessa suositteli.
Spunk ite käyn salilla ja harrastan jalkapalloa. Aattelin jatkaa molempia niin kauan kun pystyy. Jalkapallo varmaan jää aikaisemmin pois. Harmittaa että kesäkauden pelit jää miulta pelaamatta kun en uskalla riskeerata.
Salilla voi tehä vaikka mahankin kanssa. :)

Onko kukaan alkanu vielä ressaa mitä suuhunsa pistää? Kauhee lista mitä ei sais syyä ja mitä pitää huomioida, toivottavaisti maalaisjärjellä sais syömiset järjestyy ilman turhaa ressii :D

Mä kun just meinasin seuraavaks tavallisia vitamiineja hakea mut taitaa noi äitiys- ja imetysmallit pitää nyt muutenkin. Kahta päivässä en ala ottaa vaikka myös imetän. Ruokavalioon ei sinällään tuu muutoksia, mitä nyt alkoholi jää taas tyystin pois kun välillä on jonku lasin voinu illalla ottaa.

Omia pakastettuja marjoja tai kaupan suomalaisia marjoja syön varmaa yhä suoraan pakkasesta. Pakastevihannekset jne kuumennan muutenki. Maksaa en juuri syö, viime raskaudessa oli yhessä vaiheessa himo ni sallitun määrän maksamakkaraa/pasteijaa söin. Tuorejuustoa jne en erityisemmin välttele kun on iso meijeri ja suomalainen/ruotsalainen, vakuumileikkeleitä en syö enkä kalaa kypsentämättä. Oonkohan jo unohtanu jotai :P

Multivita R&I-vitamiineja vetelin jo yrittämisvaiheessa. Oon ymmärtänyt, että niiden foolihapot riittäisi?

Ruokaaineista et mie en kyllä viime raskaudessa tainut vältellä mitään. Maksaa söin ja graavikalaa myös. Vähän mietin kyllä niiden syöntiä mutta päätin että ei se pieni määrä haittaa. Ja hemoglobiini kun laski niin maksassahan on sitä rautaa :)

Silmiin hyppäs kun jossain luki että pitäisi välttää raakoja vihanneksia ja jos niitä syö ni hyvän pesun lisäks pitäis kuoria, ei kai nyt tarvii mitää tomaattia tai kurkkua leivälle laittaessa alkaa kuorimaa :D :D

Juu, niitä juureksia kannattaa pestä hyvin. Kunhan muistaa, että kaikki jotka kasvaa maan yläpuolella, niin ei tartte keitellä, se multa on paha. :-)

omalle äiteelle mä ainakin hermoilin että "en voi syyä lakua ja kauheesti tekee mieli" niin hän tokas että "höh, minäki söin ku sua odotin ja melkein täysjärkinen sustaki tuli" :hilarious: vähän varauksella kattelen ja tutkin ja syön, maalaisjärkeä käyttäen :grin

Mä noudatin ekassa raskaudessa kirjaimellisesti neuvolan "älä syö näitä" -listaa. Mutta nyt olen päättänyt että mitään en vältä, mutta kohtuuden rajoissa kaikkea "kiellettyä"..

Mie en tainnu välttää mitään ruokaa esikoisen odotusaikana :D Kahvia joutu vähentämään närästyksen takia ja alkoholi pois täysin tietysti. Muuten uppos ihan kaikki graavilohesta lähtien :D Maalaisjärjellä pärjää pitkälle. Tuossa aiemmin mainittu laku on kielletty lähinnä siinä tapauksessa, jos on korkea verenpaine. Muuten ihan vaaratonta, kohtuudella nautittuna tietysti :) Kaikessa kohtuus kunniaan. Kahviakin saa juoda, kunhan ei montaa litraa päivässä :D

Kaikkea söin kohtuudella ja maalaisjärjellä viime raskaudessakin,aion tehdä samoin tässäkin!:)

Mulla tulee varmaan oleen aika tiukka ja säännöllinen ruoka raskauden ajan, kun kahdesta edellisestä raskaudesta tuli raskauden aikanen diapetes. Joka olikin ihan kamalaa koska sain hirveen himon limsoihin :rolleyes:

Mutta siis ite en oo ikinä ollu niin tarkka mitä laitan suuhuni. Kohtuudella kaikkee. Maksaa en oo ikinä oikein pystyny syömään niin olin lähinnä kiitollinen kun oli "syy" kieltäytyä :wink

Takaisin