Tammikuussa ehkäisy jätetty pois, ja nyt pari päivää sitten plussattu :) esikoista odotellaan!:) ja 8.11 ois sitten laskettu aika. Ite oli jo pakko fiilistellä uutisia parhaan ystävän ja perheen kanssa vaikka ihan alussa ollaankin! :)
Täälläkin on eka ultra vasta joskus viikkojen 11-12 paikkeilla. En ajatellut mennä aiemmin kuin nt- ultraan sitten, kun ei ole mitään syytä, en ole käynyt aiemmissa raskauksissakaan. Neuvolaankin soittelen varmaan joskus rv5, nyt 3+6 vasta niin en vielä viitsi vaikka tänään tuli tämmöinen...
Meillä täälä on eka neuvola viikon 8 paikkeilla ja silloin katsotaan vatsanpäältä ultralla syke. Laskin eilen että se menee pääsiäisen jälkeiselle viikolle, ja onkin ihan jees, koska haluan miehen mukaan, vaikka onkin jo toinen raskaus.
Mikäköhä on jasmin tilanne? Toivottavasti kaikki ok!
Miten te muut kellä on vasta viikkoja kasassa n.4+jotain tai vähemmän pystytte nauttimaan jo raskaana olossa? Mulla kokoajan takaraivossa ajatus etten saisi vielä iloita, että jos kuitenki menee kesken tai on jotain vialla, koko ajan etin jotain oireita mitkä eivät ole normaaleita raskauteen kuuluvia jne. Ja se on hyvin raivostuttavaa...haluaisin vaan yrittää olla edes ihan normaalisti ja vaikka vähä nauttiaki :)
Tiuhtimus ite en oo vielä sisäistänyt raskaus asiaa. Ei se tunnu vielä todelliselta. Ite ootan koko ajan millon se pahaolo alkaa. Se on ainakin niin varma raskaus oire kun olla ja voi. :)
Tiuhtimus, me taidetaan mennä samoissa päivissä? :)
Mulla ei ollu esikoisen raskaudesta mitään suurempia oireita ekaan kolmeen kuukauteen.. hajuaisti parantui mut ei muuta. Ei yhtään pahoinvointia eikä mitään. Mäkin yritän vielä hillitä innostusta, raskaudesta tietää miehen lisäksi kaksi lähintä ystävää (jotka ovat jännänneet yritystäkin). Eikä aiota kertoakaan kelleen muulle ennen vk12.
Oikeen hyvää naisten päivää kaikille myös täältä. Meillä eka neuvola 8+ viikolla ja 9+ sit ultra ja sit sen jälkeen nt-ultra. Eka ultran ajankohtahan riippuu tosiaan ihan oman paikkakunnan toimintamallista, ja onkin mun mielestä erikoista miten paljon vaihtelee tuo käytäntö tässä maassa.
Kyllähän tästä vielä vähän vaikea iloita, nyt rv 4+5..ehkä muutaman viikon päästä huojentuneempi olo. Ei olla menossa alkuraskauden ultraan, turhan kallista. Pitää malttaa odottaa vielä pari kuukautta
Mä en mee ennen kuin np ultraan. Viimeks löysin dopplerilla sykkeen joskus rv9 mut nyt yritän välttää turhia ultria. Viimeks mulla oli np-ultra ihan viime tingassa - toivottavasti nyt aiemmin jos oviskin oli viikkoa aiemmin, että saa luotettavan seulatuloksen.