laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ne vihlasut ja repimistunne kohdunkaulan huudeilla on kuulemma niitä sukkapuikkosupistuksia . Tosi tympiä vaiva... Yllättävän kivuliasta. Polttava tunne alamahalla on kans supistuksia kuulema. Toisiksi nuorimman aikana oli niitä enimmäkseen synnytyksessäki joihin ei auttanu puudutukset.
Tukivyö on hiukan auttanut vauvan painumista iha alas painamaan ja sukkapuikkosupistuksia. Mut sen käyttö sit pitää pojan rakon huudeilla jolloin pissattaa koko ajan :-D.

Tänne tullut tunne, että häpyluu repeäis kahtia. Mahtanee olla niitä kuuluisia liitoskipuja...

Juu niitä ne on. Ite oon odotella niitä kauhulla. Yleensä alkanu ennen reippaasti ennen 20vkoa. Nyt vaa rutisee kävellessä välillä. Ainut mikä todellinen tuskin tuska suppareiden lisäksi on tullu on aivan jäätävä kipu vasemmassa pakarassa/lonkassa syvällä jossai. Kipu tuntuu pakarassa joka sit vihloo selkään päin ja reiteen. Illat yhtä tuskaa. Onko muilla? Onko sanottu mistä johtuu? Mulla ikinä oo ennen ollu... Järki menee kivun kans kohta.

Mulla on välillä aamuisin noustessa semmonen pistävä pakarakipu, tuntuu et jalka pettää alta. Jostain luin et vois olla niitä iskiaskipuja, toivottavasti ei tästä paljon pahene mikä on kyllä aika todennäköistä.

Joo, iskiaskivuilta kuulostaa. Itse olen kärsinyt niistä välilevynpullistuman yhteydessä. Nyt sama kipu hiipinyt takaisin.

Mäkin aloin jo miettimään, että onkohan pissatulehdus vai mikä on, mutta ehkä se raskaus tosiaan aiheuttaa tämmösiä vaivoja myös. Mutta tosiaan mitä näihin pissajuttuihin tulee, niin vielä mä oon ehtinyt hyvin vessaan, vaikka varsinkin öisin tulee mentyä aika viime tipassa vessaan, kun välillä ei meinaa millään jaksaa nousta ylös. Kauhulla odotan loppuraskautta, kun vauva painaa varmasti rakkoa vielä enemmän, että näinköhän ehdin aina vessaan. :D Mutta vielä sen verran, että mulla tais tänään olla supistuksia tai no en mä nyt täysin varma oo, mutta sellaista ikävän tuntuista aaltomaista kipuilua ilmeni lenkillä ollessani. Piti ihan useaan otteeseen pysähtyä ja hiljentää sen jälkeen kävelyvauhtia, kun en vaan pystyny kovempaa kävellä.

Mä oon myös miettinyt tuota vessajuttua et mitenhän loppuraskaudessa kun tällä hetkellä en välillä herää yöllä edes kertaakaan hätään, aamulla vasta paria tuntia ennen herätystä, nukun jotenki aina niin sikeästi.. Kai sitä sitten kauheaan hätään herää aikaisemminkin yöllä jos tarve vaatii :D

Pauliina: Voi sua onnekasta. :) Mä nimittäin heräilen vessaan vähintään kahdesti yössä ja joskus käyn jopa neljäkin kertaa vessassa. Onneks vessa on suht lähellä, mutta silti mä välillä ajattelen, että joko taas mun on noustava ja lähdettävä vessaan. :Dv

Ihana että jollain muullakin useita vessakäyntejä yössä. Mulla se on jo nyt 4-5 kertaa yössä vessaan ja pelolla odotan, että onko loppuraskaudessa kuten esikoisen kanssa että jopa 8 kertaa yössä noustava vessaan :o pitäs yrittää vähentää iltasin juomista mutta kun janottaa niin kovasti niin tulee tota vettä hörpittyä telkkaria katsoessa :)

Apua miten monta kertaa osa joutuu käymään yöllä vessassa, saatteko miten unen päästä kiinni uudestaan? :o Taidan olla onnellinen että käyntejä on vain ehkä yksi, tosin se yksikin saattaa saada aikaan sen että valvon pari tuntia kun uni ei enää tule...

Mulla on kans välilevyn kans ollu ongelmaa jo useamman vuoden. Ikinä ei oo kipu ollu pakarassa tällaisenä. Jalkojen puuttumista ja jäätävä selkäkipua on ollu ja hermosärkyä jaloissa. Laitoin neuvolaan viestiä asiasta. Tulee kauhia loppu aika jos tällaistä on ja pahemmaksi menee.
Pissattaa juttuun.. Mä joudun menee tyhjennykselle jos tytöt ( tulevat isosisko) herättää yöllä. Muute vasta aamulla ja sillo onki jo sit kova kiire. Baby jos potkaisee rikkoo,nii se on menoa sitte :-D. Ihmeen pitkään on menny ettei tarvi yöllä ravata vessassa. Muilta alkanu paljo aikaisemmin. Pvällä kyllä ravaan vessassa, ku ei uskalla ottaa riskiä,että poikeli potkasee rakkoon :-D.

sohwia, Kuulostaa ihan supistuksilta, täällä samanlaista että täytyy ihan pysähtyä kesken matkan, sen verran kipuilee.

Täälläkin on tuota paineentunnetta.
Neuvolalääkärissä vähäteltiin asiaa, mutta työterveydessä lääkäri (joka pitää myös äitiysvastaanottoa) otti vakavasti asian. Eräskin kerta mulla tuli sen paineentunteen mukana sellainen tunne että voisin ponnistaa tyypin pihalle, siis sellainen "tarve". :eek:

Ja vessassa saapi rampata pitkin yötä, minkä seurauksena tänäänkin heränny tuossa aamu neljältä kun unta ei sitten enää saakkaan. Yöt tuntuu todella katkonaisilta, mutta onneksi päivisin voi ottaa tarvittaessa päikkärit niin jaksaa porskuttaa! :happy:

Miitu: Mitä työterveyslääkäri sano yms? Onko vaikuttanut paikkoihin eli alkanu aukeaa tms? Tuo tunne mulla monta monta kertaa päivässä. Supistaessa kunnolla tosiaa pukkaa alas ja sillo kunnolla työnnättäis. Sit se pää saattaa jäädä toviksi alas ja alapää pullosta selvästi,ku tunnustelee. Istuu kovalle alustalle,nii pitää eka istua toisella kannikalla ja varovasti sit toiselle ja toivoa,et menee takasi. Ultraajalle joka katso onko paikat auennut ( yli 70v vanha muori joka haukku ja vähätteli neuvolanväen ja mun vaivat) et iha normaalia ja ei vauva ennen tuu,ku muutkin menny yli. No kaikki ei oo menny yli.. Ja ku monta tehny nii näitä vaivoja tulee,et voi voi. Neuvolassa taas oltii eri mieltä.

Sohwia. Tosiaa supistuksia ovat :-).

Tuohon iskiasjutskaan.. Itku tuli sit illalla,ku en meinannut sänkyyn päästä ja tuska oli valtava. Vertasin jopa synnytyskipuun. Helpotti vähä,ku pääsi 20min tappelun jälkeen maate. Yöllä sit heräilin kipuun. Onneks ei tarvinnu vessassa käydä ku ny aamulla vasta. Takas sänkyyn en sit enää päässy. Toisiksi nuoriin kuuli kipuähinän ja kysy,et onko teidän sänky niin paha. Jospa neuvolasta ottaisivat yhteyttä ja toivottavasti osaavat auttaa.

Atsirk: alkuyöstä saan vielä helposti unesta kiinni, mutta sitten taas jos 4 tienoilla herää niin kyllä se pyörimiseksi menee aika useina aamuina. Sitten ehkä 7 aikaan nukahdan ja esikois poika herääkin jo klo 8 että ei aina kauheesti naurata:meh:

Devilangel: sulla ei kyllä todellakaan ole nyt helppo loppuraskaus:( itsellä onneksi supistukset ja paineen tunne helpotti huomattavasti kun mies oli kahden viikon lomalla. Tänään palasi arki, mutta ihan oman kunnon vuoksi esikoinen saa mennä osaksi viikkoa päivähoitoon ettei taas pahene. Ja onpahan hänellä siellä ikäisiään leikkikavereita:)

Devilangel: täällä toinen kurjista lonkkakivuista kärsivä. Olen juossut fysiossa yms. jo kuukauden verran ja vihdoin lääkäri diagnosoi ongelmaksi sen, että joko vauva/kohtu painaa hermoa L4. Aiheuttaa ärtyessään hermosärkyä joka leviää reiteen ja alaselkään. Ihan pirun kipeä vaiva ja helpotusta olen itse saanut vain asennon vaihdoista sekä tukivyöstä. Tsemppiä kipuilua kanssa! Valo näkyy jo tunnelin päässä ;)

Devilangel, Toistaiseksi paikat on kiinni, mutta hitusen pehmentynyt. (Tämä oli tilanne kaksi viikkoa sitten) Kyllähän tuo sullakin melko hurjalta kuulostaa! Kurja tuo miten ultraaja on sua kohdellut ja hän ei todellakaan voi taata että vauva ei tulisi ennen aikojaan. Käytkö nyt säännöllisesti kontrolleissa?

Tänään aamulla iski menkkasärky, joka tuntui alaselässä ja säteili ihan reisiin asti. Kuitenkaan mahan kovettumista en huomannut normaalia enemmän. Käsitin että nämä tuntemukset voisivat myös olla supistuksia? Onko kenelläkään kokemusta?

Oon kade, kun toiset pystyy vielä käymään lenkillä! Mulla tuntunut jo muutaman viikon samoja, tuttuja liitoskipuja kuin viime raskaudessa, siis käveleminen sattuu tuonne sisuksiin. Ja nyt se on sen verran ärhäkkää jo, ettei yhtään ylimääräistä kyllä viitsi kävellä ja meno alkaa olla aika jäykkää vaappumista. Täytyy kokeilla sitä tukivyötä. Mutta mitään urheilua ei voi kuvitellakaan, ainoastaan vesijuoksua voisin pystyä suorittamaan. Rv 30+6 siis nyt.

Hattara90, mulla on kanssa kova jano ihan koko ajan, ja iltasin varsinkin. Oon ottanu tavaksi imeskellä jääpaloja, sillä saa hyvin sen janon tunteen kuriin pidemmäksi aikaa, eikä tule ihan litratolkulla hörpittyä. Illassa menee usein väh. 15 jääpalaa. Toisaalta voisi sitä epäterveellisempääkin natusteltavaa olla.. :)

Takaisin