laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ilmeisesti kaikenlaista höpinää liittyen odotukseen, vähän myöhässä liityn mukaan kun vasta löysin koko foorumin. :grin Koitin tuossa selailla taaksepäin ja lueskella vähän jospa pysyisin kärryillä mukana.

Esikoista odotellaan, la 5.11.
Mulla alkoi supistukset todella aikaisin jossain rv 19 kohdilla ja niiden takia muutamaan otteeseen olinkin sairaslomalla. Pelotti hieman kun suvussa on tuota supisteluherkkyyttä, saattaisi kuulemma olla perinnöllistä.
Nyt kuitenkin tuntuu että supistukset ovat hieman heltyneet, kunhan en imuroi tai kanna mitään painavaa tms, mies saa nyt hoitaa kaiken tuon! :wink

Elämäni ensimmäinen sokerirasitus edessä torstaina ja vähän jänskättää! :eek:

Tervetuloa Miitu! Tää on tosiaan tallanen höpötysketju.

Mulla onneksi vasta nyt on alkanut supistella, esikoisesta supparit alkoi kiusata jo PALJON aiemmin ja olinkin saikulla jo reippaasti ennen puoltaväliä...

Piikkipensas, Kiitos! :) Mukavaa että löytyi tälläinen höpöttely ketju.
Millaista työtä teet, että supisteleeko sulla paljon töissä? Itse pääsin kokeilemaan töitä pitkästä aikaa ja toistaiseksi näyttäisi ihan lupaavalta.

Tervetuloa Miitu tänne höpöttelemään meidän kanssa! :)

Ja itse ainakin uskallan enemmän kirjoittaa tuonne salaiselle puolelle, kuin tänne eli sinne vain, jos haluaa enemmän jutella. ;)

Hmm, täytyypä sitten hypätä jossain kohin sinne salaisellekin puolella jos minua sinne huolivat! :rolleyes:

Onko teillä muilla ollut liitoskipuja, olisiko vinkkejä antaa että auttaako lepo vai kenties pieni liikunta?
Mulla on nyt enemmän ruvennut nuo vaivaamaan ja välillä on tooodella työlästä ihan vaan kävellä sitä 200m.

Tukivyö on käytössä, mutta käsittääkseni se auttaa enempi selän ongelmiin ja masun kannattelussa kuin itse liitoskipuihin.

Mulla myös kauheet liitoskivut. Kävellessä tuntuu kun kroppa repeisi kahteen osaan haarovälistä. Tässä oon sitten vaan sinnitellyt ja kävellyt hitaammin, mikä sitten auttaa. Se vaan kun yleensä liikun kun höyryjuna eikä mulla vielä(kään) ole juuri mainittavaa vatsaa niin tuntuu tyhmältä, että sitten liitoskivut häiritsevät niin paljon. Itsekään en usko vyön tässä auttavan kun tosiaan ei ole vatsaakaan, joka olisi aiheuttajana. Alaselkäkipuja olen saanut vähennettyä vähän sillä, että skarppasin ryhdin kanssa ihan tosissaan.

Nepala, Ja jos erehtyy bussipysäkille ottamaan muutamankin ripeämmän askeleen niin auauau.. Pahimpina päivinä pelkästään kyljen kääntäminen yöllä tuntuu aivan kamalalta! Alkoiko sulla kuinka aikaisin nuo liitoskivut, millä viikoilla olet nyt?

27+ menossa ja ehkä pari viikkoa vaivannu, mutta joka päivä pahempi. Metsässä kun erehtyy pomppaamaan jotenki pahasti ni tuntuu kun koko kylki revähtäisi. Pitää vaan opetella rauhallisemmaksi :)

Heips! Minäkin vähän myöhässä löysin tämän foorumin mutta varmaan mukaan vielä mahdun höpöttämään:)

Täällä toista lasta odotetaan ja rakenneultrassa saatiin tietää, että toinen poikahan meille olisi isoveljen kaveriksi tulossa:) rankka on ollut kyllä tämä raskaus ja pahoinvoinnin takia jo alussa olin s-lomalla ja sitten tuli kipeät supistukset rv 20. Noh, nyt on sitten loppuun asti s-lomaa kun rv 22 aloin vuotaa kirkasta verta ja ihan runsaasti. Silloin todettiin etinen istukka joka nyt rv 26 tarkastuksessa oli onneksi siirtynyt pois tieltä:)

Nyt sitten kanssa ollut reilun viikon verran nuita liitoskipuja kuten näemmä monella muullakin ja paljon olisi vielä laiteltavaa ennen vauvan syntymää! Mutta kaipa tässä vielä ehtii varsinkin kun miehenikin nyt 2 viikkoa lomalla:wink

Tässä oli hiukan taustaa minusta/meistä:)

Sen että pääsin sanomasta että olis noi supistukset heltyneet on niitä sitten tullutkin tässä eilen ja tänää kahta kauheammin :eek: Tänään aamulla käyty neuvolassa ja siellä kehoitti miettimään tuota töissä käyntiä, kun enpä ole juurikaan mitään raskasta tehnyt ja silti supistelee. En itsekään kyllä haluaisi mitään turhia riskejä ottaa vaavin kanssa.

Hattara, Onnea poikalupauksesta! :) Tuo verenvuoto kuulostaa pelottavalta, mutta onneksi syykin selvisi ja nyt kaikki kumminkin hyvin. Sehän kuulostaa hyvältä että mies lomailee niin voitte sitten yhdessä laitella kotia valmiiksi. :happy:Ettei käy niinkuin meillä kun lomalla piti yhtä sun toista tehdä ja sitten se loma olikin jo menny ja kaikki jäi tekemäti. :grin

Moi marraskuun mammat. Mä jouduin poistumaan täältä huhtikuussa valitettavasti, mutta nyt olis uusi LA plakkarissa 30.4.16 ☺ Ihan alkumetreillä vasta ollaan, mutta positiivisella asenteella km:stä huolimatta...kesti kyllä vähän liian kauan musta raskautua uudelleen Odottavan aika on siinäkin asiassa tooooodella pitkä!
Täytyy joku päivä tulla paremmin lueskekemaan miten teidän odottelu on edistynyt. Niin ja silloin aiemmin okin nimimerkillä Nyytikki, mutta jostain syystä tuo ei toiminut vaan jouduin lastimaan uuden käyttäjätunnuksen...

Täälläkin liitoskivut riepoo niin että meinasivat jo neuvolassa liikuntakieltoa, kun silloin pahimmat. No päästyäni neuvolareissulta kotiin lähdettiin lasten kans kävellen tommonen 3,5 kilsan matka ja ajattelin kokeilla auttaisko tukivyö. Eli mulla on fysioterapeutilta lainassa ihan kunnon mahaa tukeva vyö ja sen lisäksi muistaakseni SI-vyö (en oo ihan varma nimestä kun en googlettamalla ainakaan nopeasti löytänyt..) Mutta se siis käytännössä tulee vain lantiolle ja tukee nimenomaan luita kun puristaa paketin kasaan ja se todella auttoi! Yhtään ei repinyt haaroissa, vaikka mullakin on ollut tunne, että pitää pitää kädellä kiinni kun tuntuu, että voi avautua yhtäkkiä! :smiley-bounce022

Kannattaa kysyä sitä kokeiluun, jos muualla on mahdollisuus saada lainaan. Meillä (Seinäjoella) riittää ainakin jos soittaa suoraan fyssarille ja sieltä antoivat! Ja toki niitä saa ostettuakin, mutta edullisempi vaihtoehto jos lainaan saa!

Oli se SI-tukivyö, nyt kun laitoin uudelleen googleen niin löysi kyllä heti, en tiedä mitä äsken sekoili (tai sekoilin ;) )

Nyytikki, kiva kuulla, että odotat nyt uudelleen ja toivotaan paljoN kaikkea hyvää! toivottavasti saatte teidän pienen syliin tällä kertaa <3 kiitos kun tulit kertomaan kuulumisiasi ja tule jatkossakin, jooko? :)

Ihania uutisia Nyytikki! :) ❤️ Tsemppiä odotukseen ja tule kertomaan kuulumisia vastakin!
Meillä myös fyssa mainosti jotain tukivöitä perhevalmennuksessa ja mietin että jos selkä alkaa vaivaamaan, niin täytyy käydä sieltä hakemassa lainaan sellainen niin ei tarvii ostaa :)

Mulla oli terveyskeskuksen apuvälinelainaamosta lainassa sellainen tukivyö ekassa raskaudessa ja auttoi jonkin verran. Tosin yks kaveri valisti, että siihen olisi kuulunut sellaiset haarojen välistä menevät remmit, että se pysyy paikallaan masun alla. No mulla kyllä pysyi hyvin ilmankin. Sitä odotellessa....on niin pitkä matka tuohon huhtikuuhun ja kailkea voi vielä tapahtua. Mutta en nyt jaksa murehtia moisia vaan nautin tästä plussasta <3 Myönnettäköön, että nyt hiukan kirpaisee, kun en ole marraskuun mammoissa möhömahani kanssa murehtimassa liitoskivuista yms. Niiden aika tulee sitten keväällä. Peukut ja varpaat kaikki pystyyn, että meidän pikkukakkonen on sylissä huhti-toukokuun vaihteessa!!

Ihania uutisia nyytikkki. Onnea nyt uuteen raskauteen ja kaikkea hyvää.

Takaisin