laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Käytiin pitkästä aikaa miehen siskon luona, heillä on kuukauden ikäinen vauva niin eikös tämä meidän herra 2v ollut kädet vauvan ympärillä nostamassa syliin. Ihana ettei ollut mustasukkainen yhtään vaikka minäkin vauvaa sylittelin mutta apua, pitääkö mun tirppa sitoa kattoon siksi aikaa että saan käydä edes vessassa ilman vauvaa :D Nään jo mielessäni kuinka hän kävelee vastaan vauva sylissään kun olen hetkeksi kääntänyt katseen muualle tai käyn keittiössä

Täällä miehellä jo luvat kunnossa kun harrastaa metsästystä. Mutta minä taidan tarvita kunnon puisen kaulimen ja harjoitella Justiina ilmettä jotta ei toivotut miniät saa pois nurkista :p

Onko kellään kokemusta perhevalmennuksen fysioterapia-osuudesta? Unohdin sen kokonaan ja nyt on iltavuoro just tuolloin kun mun oli pitänyt mennä ja mietin että kaduttaako jos säädän nyt jonkun vuoronvaihdon sen takia ja sit se on täysin turha. Meillä kun ei kesällä niitä ole vaan menee elokuun vikaan viikkoon, jolloin sitä paitsi olen jo rv28+ kun suositus oli rv16-28.

Mun käsittääkseni siellä käydään läpi jumppa juttuja ja saa kotiohjeet. Hyödyllinen varmasti ekassa raskaudessa, jos ei niin paljoa tietoa kehon muutoksista ja kuinka vahvistaa tukilihaksia ja rentouttaa selkää.
Mä jouduin vaihtaa omaa aikaani ja meen vasta viikolla 30 ja mulle sanottiin että ei oo väliä missä vaiheessa käy. Hyödyllinen varmasti sellaselle kellä mahan kasvaminen tuonut kipuilua esim selkään.

Mä sain jo neuvolasta kasan jumppaohjeita selän takia, mutta kai se olis vaan mentävä. Kunhan saa vuoron vaihdettua. Kumma vaan kuinka tuo jumppaaminen on jäänyt. Eka oli pahoinvointi ja sitten alko häntäluuta jomottaa.. Lihasten vahvistaminen varmasti auttaisi mutta itse jumpan tekeminen vaan jää väliin. Voi tätä saamattomuutta!

Onko moni jättänyt hiusten värjäämisen näin raskauden myötä? Omissa kavereissakin aika kahtia jakautunutta tämä värjääminen. Itse suunnistan pian oman kampaajan tuoliin, alusta asti on laitettu vain raitoja ja päänahka jätetty kokonaan rauhaan.

Tinttarilla itse en ole värjännyt hiuksia enkä meinaa värjätäkkään. Nyt mulla vihdoin tilaisuus kasvattaa oma väri päähän. Kauheella vauhdilla tukka kasvaa. Leikkasin rv 5 hiukset ja nyt jo pituutta tullut hurjasti lisää!

oon värjäyttäynyt hiukset kerran ja vielä toisen kerran ajattelin värjätä. käyn normaalistikin kampaajalla värjäyttääs hiuksiani n.3kk välein!

Ite oon käynyt edelleen kampaajalla ja värjään tyven, kun on vaalee väri niin tumma tyvi puskee esiin. Käyn n.kahden kk:n välein.

Itse käyn myös 2kk välein. Nytkin jätettiin hyvin päänahka rauhaan, jakauksen kohdalta laitettiin vähän tarkemmin, mutta jos avaa jakauksen muualle, näkee selvän värjäysrajan.

Mä kävin värjäämässä hiukset tärkeiden juhlien takia rv20 kampaajalla ja se oli ainoa kerta raskauden aikana. Seuraavaan kerran kampaajalle marraskuun jälkeen. :)

Mä oon käyny kampaajalla värjäyttämässä tyven kahden kuukauden välein. Itsellä kun luonnostaan on tummat hiukset ja tällä hetkellä vaalea tukka, niin tuo tyvi puskee ikävästi tuolta läpi.

Hyh hyh täällä sitä taas istutaan sokerirasituksessa. On se vaan pahaa hyi olkoon. Mikäs muilla voinnit? Itellä supistelee jos kulkee paljon ja väsy kovasti meinaa painaa. Painoa tullu jo 10 kiloa :/ mites muilla?

Mulla on painoo tullu n. 2kg ja eilen jopa unohdi olevani raskaana :D Tää raskaus on menny ihmeen hyvin. Kävellessä tulew harjotus supistuksia, mutta on kivuttomia. Niin ja riiwiö on liikuskellu ny aikas hyvin. Tää raskaus alkaa meneen loppua kohdrn samanlailla kun tytöstäkin :)
Tosin sokerit on heitelly härän pyllyä eli lähete taysiin tulee taas.

Täällä kaikki OK viime viikon neuvolassa. Painoa tullu se pari kiloa vasta mitä ihmettelen itsekin:) Iskias meinaa vaivata toisinaan ja joskus ei tiedä mitään..

Munkin täytyisi varata aika sokerirasitukseen, suvussa diapetesta. Liitoskivut vaivannu varsinkin viikonlopun aikaan kun on kävellyt ympäri Jyväskylän paviljonkia ralliautojen seassa, loppuillasta aina vaappuen :D Ihan kohta on marraskuu! Meillä on hankittuna vain sitteri ja loput on esikoisen jäljiltä, miehelle tulee muutaman viikon päästä lomarahat niin voidaan päättää millainen kaukalo ostetaan, vauvanvaatteitakin pitäisi käydä läpi että millaisia on mitäkin kokoja niin tietää hankkia lisää.

Heips! Auttakaa hysteeristä raskaus-ahdistujaa!
Mulla on tosi paljon liikkuva vauva. Välillä aina potkun/liikkeen tuntiessani olen painanut vatsaa kädellä siitä kohdasta tai laittanut käden sen kohdan päälle. Tänään kaveri kuitenkin sanoi, että se voi vahingoittaa sikiötä ja nyt on kova huoli! Onkohan tosiaan näin? :( Varmaan tämä taas ihan turhaa ja noloa hysteriaa, mutta minkäs teet kun oon tällänen mega-ahdistuja/huolestuja/stressaaja! Kiitos silti kaikille teille jo etukäteen vastauksista! :)

Eiköhän se vauva ole hyvässä suojassa kaiken maailman kalvojen ja lapsivesien takana :) Musta on ainakin ollut ihana painaa kättä liikkeitä tuntuvaan kohtaan että josko ne käteenkin tuntuisi, nyt tietenkin ne näkyy jo vatsan päältäkin mutta edelleen haluan ne tuntea usein myös kädellä. Lisäksi me ollaan jouduttu ravailemaan ultrissa useampaan kertaan ja välillä on joutunut painamaan että näkyvyys paranee, tuskin ne sitä tekisi jos siitä haittaa olisi :)

Takaisin