laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rinkelijenni ei ole mitään hätää, sun kaveri ei tiedä mistä puhuu. Kyllähän ne neuvolassakin painelee masua tolkustikki toisinaan. Joten pienellä varmasti kaikki hyvin edelleen :)

Oudointa, mitä olen taas hetkeen kuullut.
Ja tosiaan, vauva on täysin turvassa masussa vaikka painelisit vähän enemmänkin. Paremminkin se on hauskaa kommunikointia vauvelin kanssa.

Juu kyllä hivenen hassulta kuulostaa.. Meillä ultratäti joutui pyörittämään mahaa kuin pullataikinaa, että saisi minin vähän edes kääntymään..

Ei kyllä ole vaarallista. Meillä riiwiö usein potkii itse mun kättä kun pidän kättä mahan päällä ♡

Rinkelijenni: Oon kyllä samaa mieltä, kuin muut eli kyllä se vauva on ihan turvassa siellä mahassa ja voi ihan hyvin paineluista huolimatta. Mä välillä painelen hellästi vatsaa, jos en oo tuntenu pikkusen liikkeitä samana päivänä. Ja itsestä on ihanaa tunnustella kädellä pienen potkuja. :)

Täällä sitä istutaan sokerirasituksessa, tosin tämä jo kolmas kerta. Mun on aina pitänyt tulla iän takia, ei pelkästään painon nousun takia. Vaikka en nyt kovin vanhakaan oo, mutta yli 25 ku on niin täällä päin pitää silloin mennä.Kummassakaan edellisessä raskausessa ei oo ollu mitään noissa sokeresissa toivottavasti ei nyttenkään olis.

Onpas erilaisia käytäntöjä tuon rasituksen suhteen. Mä sentäs olen jo 32 ja en joutunut sokerirasitukseen. Syinä oli tasan se, ettei ole sukurasitteita ja esikoisen aikaan ei ollut sokerit koholla ja poika oli sippoinen. Mä olin aivan varma, että iän vuoksi olisin joutunut.

Itse jousuin sukurasitteen takia rasitukseen ja paastosokeriarvo osui just rajalle (5,3) niin mulle todettiin raskausdiabetes. Muut arvot siis enemmän kuin hyvät (5,8 ja 5,6) joten lievästi huvittava tilanne. Jännityksellä odotan ohjauskäyntiä, joka on maanantaina. Ruokapäiväkirjojen täyttäminen on ollut hankalaa kun koko elokuuhan menee töissä naposteluun kun jengi palaa lomilta :D Saa nähä mitä satikutia saan herkuista ;)

Mua kyl vähän hirvittää se sokerirasitus. Nykyisin melko kova jano ja vettä menee paljon. Eikös se ole yksi merkki mahdollisesta diabeteksestä? Tiistaina menen kärvistelemään labraan, mitähän ajanvietettä ottaisin mukaan :)

Mulla todettiin myös raskausdiabetes. Paastoarvo oli ainut joka oli lievästi pielessä 5,4 ja siitähän se napsahti. Kaikki herkut on jäänyt (onneks loma loppui ) ja muutenkin hiilarien määrää yritän vähän vahtia.

Lisätään vielä edelliseen kommenttiin, et mitään riskitekijöitä ei suvussa ole eikä tippaakaan ylipainoa.. Mielenkiinnolla odotan ens viikon diabeteshoitajakäyntiä..

Onko muuten kellään tullut enemmälti supisteluja viime aikoina? Ootteko olleet niistä yhteydessä neuvolaan miten herkästi?

Mua on alkanut supistella nyt herkemmin. Mutta osasin jotenkin odottaakin sitä. Esikoisen aikaan tässä kohtaa supisteli jo melkoisen usein. Nyt suppareita aiheuttaa selvästi lenkillä käydessä ylämäet, vaikka siis ihan kävellen olen nyt lenkitkin suorittanut. Töissä raskaat nostot olen jättänyt suosiolla muille. Kivuliaita ei onneksi tuli kuin satunnaisesti, mutta otan varman päälle. Esikoisenkin kohdalla kivuttomat muuttui kivuliaiksi melko herkästi.
Itse en ole vielä neuvolaan asiasta soittanut, seuraava aika kyllä on vasta 1.9. että jos niitä nyt alkaa ropinalla ilmaantua, niin pitää soitella.

Mulla on lisääntynyt supparit rasituksessa ja on tullu muutama kipeekin. Mainitsin asiasta neuvolassa jossa täti ei korviaa loksauttanutkaan asiasta.

Syy miksi mä jouduin käymään kahdesti sokerirasituksessa oli juurikin tuo sukurasite. Mulla ei kuitenkaan ollut yhtään ylipainoa, ruokailutottumukset suht terveelliset ja ikää mulla on 23. Mutta no nyt on käyty sokerirasituksessa ja hyväthän ne mun arvot oli. Ja mua ei oo yhtään supistellut kyllä..

Olkaa onnellisia jos ei supistele! :D mää en pahimmillaan voi kävellä sohvalta vessaan.. :p jännityksellä odotetaan ens perjantain tarkkireissua vieläkö pääsen kotiin! :P
Aika harvoinhan nuo ennakoivat vissiin tekee kummempia, mulla nyt vaan on ruppi niin romu että on työn ja tuskan takana saada kaveri pysymään kyytillä..

Kyumin Mua on tutkittu useampaan otteeseen varmuuden vuoksi, kun supistuksia tulee aika reippaasti. Väsymys pahentaa ja pitkät työpäivät.. pahimmillaan supparit on tosi tukalia ja tulee myös levossa. Reippaita kävelyitä ei oo pystyny tekemään kuukausiin. Onneks neuvola ottaa tosissaan ja tutkii niin ei tarvi huolehtia yksin ☺

Mulle neuvolatäti sanoi, että nykyisin koitetaan kaikki ensisynnyttäjät saada sokerirasitukseen joten minäkin siihen joudun normaalipainoisena ja ikä ei ole myöskään syynä sillä vasta 22. Nyt se olisi keskiviikkona sitten edessä :D

Porkkana, tuttu tunne! :p mää en jaksa olla ihan niin huolissaan ku kaikki muut, esikoisen raskausaika on tuoreessa muistissa ja oon aika varma että tässä ei päästä lähellekkään täysaikasuutta.. Muut vaan ressaa hössötyksellään hulluksi :p
Onneksi neuvolat ottaa nää tilanteet tosissaan aika vähästäkin, harvoin ylläreitä tapahtuu kuiten :)

Takaisin