laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minttulaku: Kiva juttu, kun tulit tänne marraskuisiin eli siispä tervetuloa! :) Joku sitä listaa päivitteli, mutta en muista kuka se oli.

Ja itse juon aika usein vettä, mutta täytynee juoda sitä vielä enemmän, jos se pitäisi päänsäryn loitolla. Itsellä kyllä yleensä särkylääkkeet ja lepo on auttanu, mutta en haluaisi liiankaan usein syödä noita lääkkeitä.

Tänään oli mulla ylimääräinen ultra, kun ei neuvolassa viimeksi niitä sydänääniä kuultu. Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin, ja ihan elävä pikkuinen tuolla vatsassa edelleen on :) syke näkyi hyvin ruudulla ja pikkuinen heilutteli kovasti jalkojaan, joten ainakin tässä tapauksessa sai huokaista helpotuksesta :) kovasti olis tehny mieli kysellä lääkäriltä, että joko sukupuoli näkyis, missä istukka sijaitsee jne. mutta en viitsinyt ruveta viivyttelemään kun meille oli kuitenkin varattu vaan sellanen nopea tarkistus ja lääkäri oli muutenkin aikataulusta jäljessä..rakenneultraan kuitenkin vaan kaks viikkoa, joten siellä voi sit kysellä ja katsella tarkemmin :)

Heippa! En tiedä onko aiheesta täällä jo keskusteltu, mutta mua vähän vaivaa miten eri tahot ilmoittaa raskausviikkojen määrän. Eli esim. nyt itselläni on menossa 19. viikko, eli viikkoja on 18+ 6. Eikös se noin mene?

Kävin jo etukäteen katsomassa vau:n 20. rv :n kuvauksen ja moni oli kommentoinu sinne alle tyyliin "nyt 20+4" ja mua alko häiritsemään entistä enemmän :D

Ei varmaan voi huomata, että just nyt ärsyttää KAIKKI xD

Oon kans saamaa mieltä sun kanssa. Mulla on nyt 16+0 eli rv 17 käynnistyi just. Eli Sinun tapauksessasi 18 viikkoa on jo täynnä ja 19. viikko menossa.
En tiä miten sen oikeen selittäis niille, jotka sen toisella tavalla ajattelee.

Joo noin minäkin oon ajatellut esim. Nyt minulla on menossa 17+4 ja oon sanonu esim. Työkavereille että mulla on menossa 18 viikko. :)

Monelle on joutunu kääntämään viikot kuukausiksi ja ite vaan ajattelee kokoajan viikkoja ni piti oikein laskemalla laskea :D

Mua on ärsyttänyt ihan sama asia! :D Kerran sain vääntää yhdelle äidille asiaa ratakiskon kanssa. Eka viikko kun alkaa päivästä 0 ja päättyy 0+6 Nii toinen viikko alkaa 1+0. Aikani kun selitin niin menihän se tajuntaan. Vähän kuin ikävuodet. Yksi täyttänyt on jo toisella vuodella.

Muistan miten esikoista odottaessa tämä viikkojen ilmaisuasia otti päähän :D nyt saatan itsekin sanoa väärin välillä kun häthätää muistan mikä viikko menossa, kuhan on sinnepäin ;)

kohta alkaa olee ekat ru edessä, oisko ihan tyhmää jos kerättäis jonneki tyttö/poikaveikkauksia-lupauksia? ois kiva kun yhestä paikasta näkis monelleko luvattu tyttöä, monelleko poikaa ja moniko aikoo pitää yllätyksenä sukupuolen loppuun saakka :)

Meillä ainakin on jo ensi torstaina, voin laittaa ketjun pystyyn kunhan saadaan itse tietää.. :D

Moro! Ollu aika hiljaisella linjalla täällä..mut jos jotain vaikka raapustais.. Nyt kun muutamat kivat liikkeet tunnettu..viikkoja siis 17+3 nyt.. Onko muilla ollu sokerien kans mitään? Meillä kolmosta siis odotellaan ja nyt sokeri rasituksessa paastoarvo oli koholla ja koti seuranta alkoi eilen.. Ja sukupuoli näillä näkymin selvitetään kun tämän jälkeen lapsi luku on täysi ja aiemmista ei ole selvitetty niin jos viimeisen kohdalla:)

Kiva idea toi tyttö/poika lista. Mä ainakin osallistun. Ei siis ole vielä ollut ru mut tiedossa 2.7.
Onko tietoa kellään voiko siitä kotidopplerista olla haittaa sikiölle? Tai missä määrissä olisi? Kun ultraääntä siitäkin vissiin tulee eikä kai kuitenkaan olen ihan täysin vaaratonta sekään.

Mekin jätetään sukupuoli ylläriksi. Niin monilla ystävillä on lupailtu ihan "väärää" sukupuolta ultrassa :D Ja toisaalta, esikoinenkin tuli yllärinä. Mulla ei ole mitään hinkuja ostella kauheesti jotain poika tai tyttö vaatteita tms etukäteen.

Täällä uusi ilmoittauttuu mukaan :happy: Viikkoja nyt menossa 19+1..ja laskettu aika olisi 5.11
Nyt 25.päivä koittaisi kovasti odotettu rakenneultra,että pääsisi ostelemaan kaikkea kivaa,kunhan tietää kumpi on tulossa :) Mammeli83 kyselit sokereista,minulla oli kanssa paasto arvo juuri siinä rajalla niin jouduin kanssa mittailemaan 2 viikon ajan 4 kertaa päivässä,nyt keskiviikkona oli neuvolassa arvojen tarkistus,ja kuulema ovat erinomaiset! Ja mittailujen määrä väheni 2 kertaa viikossa. Onpas vähän epäselvästi kirjoitettu mutta toivottavasti jotain selkoa tästä saa..

Mammeli83: mä kävin ylipainon ja sukurasitteen takia sokerirasitus jo ihan alkuraskaudesta, ja paastoarvo mullakin oli vähän koholla (5,5 kun raja-arvo on 5,3). Oon siitä asti mittaillu sokereita kotona, kolmena päivänä viikossa paasto + 2-3 aterian jälkeistä, ja tosi hyviä arvoja on ollut. Toinen sokerirasitus tiedossa raskausviikon 24 tietämissä.

Niin, ja tuohon rakenneultraan piti kommentoimani, että me kyllä halutaan tietää lapsen sukupuoli jos se vaan on mahdollista :) Ru on meillä 25.6. joten pitkään ei enää tarvitse odottaa :) itsellä on jostain syystä hyvin vahva tyttöolo, mies taas ennustaa poikaa, joten katsotaan kumpi on oikeassa :p

Ansu83: itse samoista syistä kävin..:) millaisia arvoja on koti mittauksessa ollu syönnin jälkeen? Itsellä pitää nyt 2viikkoa mittailla joka toinen päivä..

Takaisin