laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa kaikille uusille! Sujukoon odotuksenne hyvin!

Jos ei kellään ole mitään sitä vastaan, mä voin ainakin kysäistä ylläpidolta, kuinka tuon listan päivityksen kanssa pitäisi menetellä. Eli perustetaanko uusi ketju vai voisinko saada muokkausoikeudet vanhaan ketjuun tai jotain. Käyn kuitenkin yleensä täällä foorumilla tietokoneella, toisin kuin ilmeisesti useimmat, joten sama kai tuo on minun ottaa hommakseni.

Uusille minunkin puolestani tervetuloa! Ja kaikille kovasti mukavaa odotusta!
Eilinen Nla meni ihan nappiin, hämmästyttää vaan ettei sitä hb kattella... Verenpaineet oli hyvät, pissa puhdas, hienosti löytyi sykkeet heti, mut neiti sen verran eläväinen ettei meinannut saada lukemaa. :D 146 tais olla sit sykkeet ku sai tarpeeks pitkän. Bakteeri tulehdus on minulla, johon pitäis käydä hakee lääkkeet, luojan kiitos.
Lonkat on edelleen ihan tosi hyvät, ei kipuja, mut tuossa -hmmm- nivusissa etupuolella tuntuu jotain kasvukipuja.
Tämän kesäloman ensimmäisen päivän saa viettää kuumepotilaan kanssa sisällä, esikoisella jäi kevätjuhla väliin, ja meillä olis muutama muukin juhla ollut, mut näin tällä kertaa.... :P

Täällä eilinen neuvolakäynti sai mut huolestumaan...ei saatu vauvan sykkeitä kuulumaan...ihana neuvolantäti kyllä lohdutteli ja sanoi että vauva on vielä niin pieni ja heidän doppleri sen verran tehoton, ettei välttämättä ole mitään syytä huoleen, varsinkin kun otetaan huomioon mun ylipaino ja runsaat vatsanpeitteet...varasi kuitenkin kontrolliultran reilun viikon päähän (neuvolalääkäri ensi viikon lomalla), joten nyt tässä sitten vaan odotellaan ja 9.6. nähdään vieläkö pieni on elossa...

Mies on hyvin luottavainen ja itsekin yritän järkeillä, että mun tapauksessa ei oo mitenkään tavatonta vaikkei vauvan sykkeet kuulukaan, mutta silti tuppaa huolestuttamaan...

Miten tässä nyt sitten osais olla ja elää normaalisti sinne ultraan asti?

Onko sulla Ansu aiemmin saatu sykkeitä kuulumaan vai tää oli eka kerta, kun kuunneltiin? Varsinkin, jos eka kerta ja vielä huonolla dopplerilla, niin ei varmaan syytä huoleen. Mulla sykkeet on löytyneet hyvin, mutta hävinneet tosi nopeesti, kun pikkunen on liikkunut johonkin. Lääkäri sanoi, etttä siitä dopplerista saattaa tulla vauvalle jotain värähtelyä tms. mistä se ei tykkää ja vaihtaa sitten paikkaa sen mukaan. Onneksi sait ultran, harmi vaan, ettei oo jo ens viikolla.

Dodih, eilen illalla kuulkaa tunsin selvästi hentoja potkuja tuolta vatsan uumenista. Männä viikollahan pongasin niitä "kalanpyrstöjä" ja kuplimista. Eilen kun painuin unille ja makoilin sängyllä niin yks kaks alkoi hennot liikkeet tuntua. Mielikuva, että pikkuinen ikään kuin polkee jaloillaan, oli vahva.
Ja tämän seurauksena näin sitten todella vauvapainotteisia unia :D

Nella:Aiemmassa neuvolassa kolmisen viikkoa sitten kuunneltiin ekan kerran sykkeitä, silloin neuvolantäti ja th-opiskelija olivat ne pari kertaa kuulevinaan, ihan silleen nopeesti kun katosi aina heti, mutta me miehen kanssa ei kuultu. Sykkeiden kohdalle merkittiin silloin neuvolakorttiin (+), ja saman merkinnän neuvolantäti laittoi perjantainakin.

Mie alan panikoimaan et onkohan kaikki hyvin, ei tunnu liikkeet vielä..17+0 tänään. Esikosta kun tuntu aikasemmin jo. Ei meinaa auttaa vaikka kuinka yrittää itteään rauhotella et istukan paikka vaikuttaa..Onneks on neuvolalääkäri keskiviikkona, pitää pyytää kuunnella sydänäänet, jos ei automaattisesti kuuntele.

Tiedustelin ylläpidolta tuosta laskettujen aikojen listauksesta. Sovittiin, että ylläpito yrittää ottaa yhteyttä Niiskuneitiin, ja jos se ei onnistu, poistetaan vanha listaus niitistä ja niitataan tilalle uusi listaus. Jos kellään muulla ei tosiaan intohimoja asian suhteen ole, mä voin ruveta sitä uutta listaa päivittämään.

Ihanaa piikkipensas että olet tuntenut jo liikkeitä :happy: millä viikoilla olet? Eikä varmasti nannuska ole mitään panikoitavaa. Mullekkin sanottiin, että yleensä vasta viikolla 20 tuntuu ja juuri istukan paikasta ja kaikesta muustakin riippuu.

Mulla oli pari viikkoa sitten ultra ja vasta kolmen viikon päästä seuraava neuvola, soitinkin sit tänään neuvolaan että onko mahdollista tulla kuuntelemaan sydänääniä jo vähän aikasemmin jos haluaa! Voin siis mennä kuulemma milloin tahansa aamupäivästä niitä kuuntelemaan :happy: oletteko te käyneet ylimääräisiä kertoja neuvolassa tai ultrassa saamassa?

Tänään mulla olis 14+0. Tänään neuvolassa kun kuunneltiin sydänääniä niin melkoista rallia riiviö veti kun yritti mennä karkuun :grin Eli siis todella varhain tunnen jo liikkeet. Esikoisestakin tosiaan jo viikoilla 14-15 tunsin ekat.

Hyviä uutisia kuulkaa, Niiskuneidillä on kaikki hyvin, ja foorumihiljaisuus on johtunut ihan vain kiireistä ja siitä, että listaukseen tulleista viesteistä ei ole tullut hänelle ilmoitusta. Niiskuneiti jatkaa alkuperäisen listauksen ylläpitoa.

nöttö, mulla vuoteli tosi usein ja melko paljonkin esikoista odottaessani. Osasyynä oli kohdunsuun likellä ollut istukka, mutta onhan nuo sisuskalut ylipäänsä hyvin verestävät koko raskausajan ja tosilla joissakin raskauksissa pintasuonet ihan ylikierroksilla ja välillä menevät rikki, jolloin vuotaa. Mutta ihanaa, että kaikki on kunnossa!

Noh ompas täällä kirjotuksia paljon tullu, en ole edes kerinny lukea kun silmäillyt vain.
Nyt kun elämä alkaa olla taas tasapainossaan niin jospa ennättäisin käydä täälläkin taas. :)

Meille tuli äkillinen muutto ja siihen samaan hengen vetoon parit mahataudit ja välissä nuhakuume lapsissa. Nyt taudit selätetty ja muuttokin ohi vihdoinkin.

Meille masun kans kuuluu hyvää. Raskausdibeettestä ei vielä ollut, mikä on aivan huippujuttu kun kahdessa aiemmassa ollu heti alusta ja toinen insuliinihoitoinen. :) Sekä verenpaine on alhaalla toisinkuin aiemmissa, eli täysin erilainen raskaus aiempiin nähden. Liikkeitä olen tuntenut ja rakenneultra olis juhannuksen jälkeen.
Lähipiiristäkin tullut jo muutama raskausuutinen tosin itse olemme vielä matalaa profiilia pitäny.
29 päivä käytiin neuvolassa ja kun sydänääniä kuunneltiin tuumaas neiti et äitillä on hevonen masussa. :D illalla kotona kerrottiin et siellä on vauva ja et siitä tulee taas isosisko. ❤ Tuntuu ettei tainnut vielä sitä sisäistää, mut eiköhän se kerkiä vielä. :)

Kolmikymppisetkin jäi juhlistamatta kun oli muutto. Mut rakas mieheni ja äitini oli ostanu ripsi lahjakortin ja tukka lahjakortin, ripset sainkin jo ja maanantaina uus tukka. Ihanaa hemmottelua, mä tykkään. ❤

Paljon onnea uusille masuille ja tervetuloa mukaan! :)❤

Ihana kuulla susta niiskuneiti ja eritoten et kaikki on ihan hienosti, me ehdittiin jo pelätä pahinta, kunnei susta ole kuulunut :)

Kaikki hyvin ja viikkoja kutakuinki 17+6 :)

Ite sairastin kans ton mahataudin ja oli aivan painajainen siihen vielä lapset päälle ja pakkaamiset ja tavaran realisointi kun neliöstä jouduttiin kolmioon ja joka paikka pursuaa tavaraa ja uusi pieni vielä tulossa.. Huh Huh.

Ei vaan ole ollut aikaa olla täällä vaikkakin paljon olen miettinyt et mitähän täällä tapahtuu ❤ Mut nyt kun alkaa tasapaino olla kohdillaan meidänkin torpassa niin kerkiää täälläkin käydä. :)

Takaisin