laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olipas kiva kuulla sinusta Niiskuneiti pitkästä aikaa. Teillä kyllä ollut paljon kaikenlaista, joten ei ihme, ettet ole tänne ehtinyt kirjoittaa. Ja ihanaa, että sinulla ja masuasukilla on kaikki hyvin! :)

Ps. Paljon onnea näin myöhässä sinulle synttäreidesi johdosta! ❤

Moikka taas kaikki!
Onkos täällä muita siitepölyallergiasta kärsiviä? Jos on, niin mikä teillä auttaa? Itse yskin keuhkot pihalle ja henki ei viime yönä meinannut kulkea juuri ollenkaan. Nyt mietityttää ja huolestuttaa, että vaikuttaakohan se masussa asujan vointiin jotenkin :( Yritin tänään lääkäriltä kysyä asiaa pariinkin otteeseen, mutta en saanut minkäänlaista vastausta.
En saa muuten tätä yskää millään kuriin! Resilaria saa kuulemma ottaa raskaanakin (soitin yöllä terveysneuvonnan 24h -puhelimeen ja varmistin asian), mutta se ei auta melkein yhtään. Onko vinkkejä? Vai täytyyköhän sitä vain yskiä ja yskiä ja yskiä? :)

rinkelijenni, heti maanantaina soitat neuvolaan ja kysyt sieltä neuvoa. Itse olen astmayskän kanssa kipuillut, ja neuvolasta ovat korostaneet, että odottajan hyvä hapensaanti on tosi tärkeää, ja siksi ainakin astmalääkkeitä saa aika huoletta kiskoa.

Kiitos! :)
Maanantaina soitankin heti! :)
Tuntuu pelottavalta tämä tilanne. :(
Kysyin tänään lääkäriltä, että saanko ottaa Ventolinea (yleensä auttanut allergiakautena), mutta siihenkään en saanut oikein kunnollista vastausta. :(

Mun kaikki astmalääkkeet tarkastettiin heti ekan neuvolan yhteydessä! Buventol on ok ja sen vaikuttava aine sama kun ventolinessa, mutta ventolinessa tietääkseni pitosuudet suurempia. Kai oot napsinut allergialääkkeitä pahimpaan hätään? Itselläni allergiaoireet pysynyt astmalääkkeillä ja nenäsumutteella toistaseks loitolla, mutta ajattelin kyllä ottaa tabut rinnalle jos oireita ilmenee enemmänkin.. Kuitenkin sanotaan äidin hyvinvoinnin tosiaan menevän haittavaikutuksia edellä kun haittavaikutukset lääkkeettömyydestä mahdollisesti sitten suurempia... Paha kyllä tää aika, toivottavasti nää sateet tulisi myös sinne missä olet. Kummasti raikastaa ilmaa :)

mä oon tässä viimepäivinä joutunut muutaman zyrtekin vetämään kitusiin kun ei tahtonut henki enää kulkea. Ikinä en ole siitepölylle tms ollut allerginen, mutta nyt vaan jotenkin iski :O Helpotti heti ja otin varmuuden vuoksi vaan puolikkaan kerralla, etten niin suuria määriä pumppaa niitä itseeni kun en tiedä saako syödä raskaana.. Nyt olo on helpottanut, eikä tarvitse lääkkeitä :) Kait jossain vaiheessa taas iskee joku suurempi siitepölypöllähdys ja menee taas henki tukkoon :(

Mulla ei ole allergioita, mutta siitepölyä on ilmeisesti niin paljon, että tavankin tallaajaa ahistaa. Lähinnä nokka kutisee ja vuotaa. Heinixin nenäsumutetta sitten neuvolassa suositteli. Se onkin hyvin auttanut.
Mies ja poika on ollut tosi tukossa, kummallakin siis allergiat ja astma vielä päälle. Joten ovat tosiaan välillä aivan totaalisesti tukossa.

Apteekki on toinen mistä kannattaa kysyä, koska heilläkin luulisi olevan tiedossa et mitä reseptivapaita saa käyttää raskauden aikana. Tsemppiä kaikille allergiasta kärsiville!!

Loratadiini on myös ymmärtääkseni raskausturvallinen allergialääke, kun itse sitä lääkäriltä varmistin.

Onko kellään ollut järkyttävää päänsärkyä? Mulla nyt toista päivää ja särkylääkekään ei auta :( levossa parempi mutta heti kun nousee ylös nii pää meinaa räjähtää!

Violaa, onko verenpaine mahdollisesti matala? Koita syödä suolasta ja juoda paljon vettä.

Päänsärky on muutenkin ihan hemmetin normaalia raskausaikana, vaikkei paineet olisi matalalla.

On joo. Mut siihen matalaan verenpaineeseen voi vähän ite vaikuttaa, niin kannattaapa tuota kokeilla :)

Mulla kans alkoi eilen päänsärky ja yritin, että olis menny yön aikana nukkuessa ohi, mutta se vaan paheni. Päivällä oli pakko ottaa särkylääkettä. Itsellä on päänsärkyä esiintynyt n. Kerran viikossa ja toivon todella ettei iske useammin.

Sitten kannattaa muistaa, että pysyy nestetasapaino kunnossa. Eli vettä ja mulle neuvolasta suositeltiin kivennäisvettä myös. Ettei liikaa "laimenna" kropan kivennäisiä. Selvä vaikutus aina ollut mun migreeniinkin tällä, joten nyt kiskon ihan hulluna nestettä.

Heippa kaikki! Oon vissii tänne joskus jo liittynytkin mut en ole paljoa seuraillut.. jos nyt taas koittais vähäsen ahkerammin. Eli toista odotellaan ja laskettu on 16.11 eli juuri starttasi vko 17. Onko täällä jotain listaa menossa?

Päänsärystä ainakin oli yllä juttua ja täällä sitä ollut myös. Onneksi on kyllä tähän mennessä aika hyvin särkylääke auttanut, mutta on se kyllä inha vaiva etenkin jos oikeen pahaksi yltyy.. koittanut kanssa nyt juoda reippaasti, kun luulen että siitä johtuu itselläni ainakin.

Yritän nyt päästä vähän kärryille tänne paremmin ja koettaa ehkä keskustellakin! Hyvät yöt ja hyviä vointeja toivon kaikille! :happy:

Mulla on ihan älyttömän pahat allergiat, yleensä teen kuolemaa puolet keväästä ja puolet kesästä. Nyt. Ei mitään. O.o Tää on ihan käsittämätöntä....

Mulla myös ollut kolmisen vuotta "kesäallergiaa" ja nyt olin hämmästynyt kun ei mitää oireita tullut! Kiitin jo hormooneita..Kunnes viikko sitten alkoin nenän ja nielun kutiaminen ja nuha. Kävin lääkärillä ja sain reseptin nenäsumutteelle. Lääkäri määräsi toista merkkiä joka kuitenkin apteekissa vaihdettiin vastaavaan Glinor-nimiseen suihkeeseen. Apteekkitäti sanoi että se on jossain apteekin raskaus-sivuilla ilmoitettu turvalliseksi lääkkeeksi raskauden aikana käytettäväksi.

Takaisin