laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tosiaan ensimmäistä meillä odotetaan. Alku oli meillä hieman haastava. Seiska viikon alussa alkoi keskenmeno oireet,jouduimme sitten parisen viikkoa odottelemaan uutta ultra aikaa,kun eivät päivystyksessä ultratessa löytäneet mitään.Hyvin jännittäviä aikoja elimme siinä..uuden ajan koittaessa ihmetys ja kiitollisuus oli sanoinkuvaamaton kun siellä pieni sydän löi <3 . Luultavasti alkanut kaksoisraskautena ja toinen tullut pois vuodon alkaessa.
NYT OIKEIN HYVÄT FIILIKSET,MUKAVAA KEVÄTTÄ KAIKILLE ;) La mulla on 13.11 :)
..alussa oli oireita paljonkin,pahoinvointia viikolle 14saakka,onneksi ilman oksentelua.Väsymystä,jas päiväuni tarvetta kyllä :D .Muuten mennyt tosi kivasti,lähiipiirille kerroimme jo aivan alussa. Ja nyt pikkuhiljaa laajemmin.Ulkoapäin ei vielä arvaisi,sama koko edelleen käytössä farkuissa :).
Noniin,eiköhän tässä ollut taas..Mielenkiinnolla täällä lueskelen kirjoituksianne :p
ps.Minulla on tuntunut pikkuisen liikkeet jo noin kolmisen viikkoa,aika ihana tunne <3 Miten muilla ??

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa kaikille uusille marrasmasuille :grin
Kuten niemja jo sanoi ei se ole niin päivän päälle missä ryhmässä tykkää olla. Itselläni LA 31.10 mutta olen alusta asti seurannut marrasmasuja.
Itse olen tuntenut pienen liikkeitä todella huonosti (tai en ole vain tajunnut). Mutta ensimmäinen liikehdintä taisi olla vk 15.

ensimmäiset liikkeet tunsin ( en nyt varmaksi mene sanomaan) varmaan nyt rv 17 alussa :) kun ei ole aikaisempaa mihin verrata niin osaa sanoa mikä on liikettä ja mikä oman mahan kurlutusta ☺

Mua ketuttaa niin. En tykkää olla töistä pois. Jotenkin kannan huonoo omaa tuntoo, mukamas kun ois vie pystynyt töissä oleen. Kolme tuntia kituuttelin kipujeni kanssa ja nyt kotona löhöile ja ootan lääkäri aikaani. No äsken riiwiö taas potki mahassa.
Hiukan kyllä pelottaa jos joku onkin tosi huonosti tuolla. Lonkassa kipu tuntuu. Seisominen sattuu ja istuminen sattuu. Meinasin töissä jo itkua visertää kun istuessa tuli kauhee kipu. Työ on kuitenkin seisomista ja kävelyä kokoajan ja jatkuvaa nostelua. Niin eipä musta puolikuntosesta sie paljoo apua oo. Kun puolet mun hommista piti auttaa. :(

Spunk mulla oli kans tosi kovia lonkkakipuja kun odotin poikaa. Olin silloin vielä rautakaupassa töissä. Oli pakko aika paljon olla saikulla.

Mulla ei oo vielä tuntunu selkeitä liikkeitä, mutta istukka on ihan takana niin varmaan alkaa kohta tuntumaan. Edellisyönä tuntu kerran pieni pyyhkäisy, mutta ei mitään sen enempää. Mä oon niin herkkis oman kroppani suhteen kroonisen hermosäryn takia, että luultavasti tunnistan liikkeet kyllä heti vaikka eka raskaus onkin :) Tänään 14+5.

Heipsan! En oo todella pitkään aikaan kirjotellu tänne. Oon vaan käyny lukemassa teidän muiden juttuja :) Onko kellekkään käyny semmosta, että alkuturvotuksen myötä on koko maha hävinny? Nyt siis rv 15+2. Ihan alussa maha pullahti esiin samantien jättikokoisena (toinen lapsi tulossa) ja näytin samalta kuin edellisessä raskaudessa noin puolessa välissä. Mutta nyt kun turvotus on kadonnut, lähti maha sen myötä kans :confused: ja ainoa oire, josta vielä tietää että kai sitä raskaana ollaan on tissikipu. Niin ja järjetön lonkkakipu öisin. Eikä mahalle pysty laittamaan painoa yhtään edes kyljellään, koska jossain vaiheessa se alkaa sattumaan. Kellään muulla tämmöistä yöihanuutta?

Tervetuloa uusille!

spunk, mun yks tuttu on keittiöpuolella töissä ja hän ei kovinkaan paljon pystynyt enää puolivaiheilla olemaan töissä , kun kipeytyi melkein liikuntakyvyttömäksi, on tuo kuitenkin aika fyysistä hommaa, joten jää nyt suosiolla vaan lepäilemään :)

Tuli vain mieleen, kun se meidän listan päivittäjä on kadonnut, niin kukaan ei sitä päivittele, niin eipä sinne salaisiinkaan kukaan uusi tule pääsemään, kun yksi ehdoista on kuulua listaan! Lisäksi tässä on tullut niin paljon muutoksia laskettuihin ym. Ettei se ole muutenkaan ajantasalla!

löytyykö ketään, kellä siispä olisi aikaa ja tahtoa tehdä uutta listaa tai ryhtyä päivittämään sitä vanhaa???? Tosin jos vanhaa alkaa päivittää niin lista katoaa jonnekkin välisivuille ja sitten sitä pitää nostella, ideoita ???!!!

Juu Ruusa katon mitä ne sie lääkärissä sanoo. Äsken menin koittaan tyhjentään tiskikonetta. Oli muuten virhe. Rupes taas sattuun niin paljon :oops: no työnkuva muuttuu ny kesäkuussa kun aletaan siivoileen koulua ja asuntoloita kuntoon. Jospa sitä pystyis tekeen paremmin :) tunninpäästä pääsen näytille. Toivottavasti se elämäänsä kyllästynyt hoitaja tiskiltä ois päässy kotiinsa jo. Näytti just siltä kun varansin aikaa että kiros mua alimpaan helvettiin. :D

Fröken sverige : mä odotan kans yksin. En ole marraskuun mammoista vielä muita löytänytkään. :)

Ihan mielelläni vaikka yksärillä kirjoittelen ajatuksia, jos haluut, niin on tehty parin muun kanssa jotka siis yksinodottajia mutta eri raskauden vaiheessa. Sellainen yksin odottajien ketju löytyy forumin etusivulta josta nää kaverit bongasin. On kuitenki joitain asioita joita kovasti miettii ja huolehtii ja joita ei osaa tilittää tai jakaa parisuhteessa elävien kanssa... Etenkään näin tuntemattomien Forum-ihmisten kanssa. Tuntee vähän oudoksi linnuksi siinä itsensä.

En ole vielä liittynyt marraskuun mammoihin, kun vaatii kaikenlaista ennen liittymistä. Ehkä jossain vaiheessa sitten. Olen etsinyt yksinäisten ryhmiä, mutta oon löytänyt vain jotain ikivanhoja. :(
Voitais hyvinkin yksärillä kirjoitella, se olis tosi mukavaa!

Ruusa: olenkin huomannut, että mua ei ole sinne marraskuun listaan lisätty. Minne on mahtanut päivittäjä kadota. Olisi kiva päästä salaisiinkin!
Oireista sen verran, että melko oireeton oon ollu koko matkan, mitä nyt pientä rintakipua ekalla kolmanneksella. Tokan kolmanneksen alussa puski sitten jäätävä ummetus ja ilmavaivat! Hirveetä, kun töissäkin pitää pidätellä koko ajan. :(
Onneksi Visiblin on vähän auttanut sekä lenkki aina töiden jälkeen (istumatyö).
Nyt on viikon verran ollut viiltävä kipu alaselässä, en tiedä onko lihas venähtänyt jostain vai liittyykö raskauteen. Ja sama viikon verran tuntunut kaiketi enemmän alkuraskauteen kuuluvaa nippailua mahassa.
Nyt menossa 14 +6

Tervetuloa uudet :)

Pitäiskö tehdä ihan uusi ketju lasketuille ajoille ja kaikki vielä mukana pyörivät kävisivät siellä ilmiantamassa itsensä...niin saisi ehkä ajantasasimman listan...

Tervetuloa uudet :)

Pitäiskö tehdä ihan uusi ketju lasketuille ajoille ja kaikki vielä mukana pyörivät kävisivät siellä ilmiantamassa itsensä...niin saisi ehkä ajantasasimman listan...

Kannatan ideaa! Itsellä ei vielä osaaminen riitä, jaksaisiko Tiuhtimus lähteä vetämään uutta listaa?

Kaippa mäkin periaatteessa voisin, mut jos on joku ketä ylläpitäis sitä mieluummin niin niin :D mulla tää vau tökkii meinaan tässä tabletissa ja laiskana käyn koneella harvoin ja melkeimpä siellä sen saisi helpoiten kasattua.. mut katsotaan ennen kun aloitan mitään, ilmoittautuuko kukaan, oliko pii taas innokas? , vai haluaako tiuhtimus pitää molempien puolien listoja? :)

mä kanssa käyn harvoin koneella ja tosiaan päivittelen jo salaistenki listaa että jos joku innokkaampi löytyy ni saa mielellään ottaa homman vastuulleen! :) mutta muuten voin olla yksi varavaihtoehto :D

Mäkin haluisin salaiseen ryhmään, mutta en oo vielä oikeen perillä miten nää hommat täällä toimii ja mitä pitää tehdä jotta sellaseen pääsee :whacky059
Spunk tiedän tunteen! Mun oli myös pakko ottaa viikon sairaslomaa, työ on todella hektistä ja seisoa pitäisi melkein koko päivä. Töiden jälkeen iski aina kova päänsärky, väsymys ja tuntui että lämpökin nousee niin otan nyt ihan iisisti ja yritän olla ihan hyvällä omalla tunnolla koska nyt on tärkeintä pitää itsestään ja pikkuisesta huolta! :happy: väsymystä on kyllä muutenkin koko ajan, ei ole vielä helpottanut ja syödäkin pitää 2h välein.
En ole varma mutta ihan kun olisin eilen tuntenut jotain pientä liikettä masusta!:love7 Juuri oikelta kohdalta hellää naputusta, vähän kun elohiiri mutta loppui tosi nopeesti! Tänään 14+2.. En tiedä onko se vielä mahdollista, enkä kyllä tiedä miltä sen pitäisi edes tuntua...?

Minä en oikeastaan ikinä käy koneella, kun se on vähän niinku mieheni käytössä ja ite tykkään puhelimella käydä. Joten toivottavasti jollain teillä muilla on innokkuutta ja kone käytössä ja voisi päivittää listaa. :)

Takaisin