laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaikki oli hyvin, syke löyty heti :) jotenkin tuntuu hirmu pitkältä väliltä seuraavaan neuvolaan, 20.7 vasta seuraava. On siinä tosin rakenneultra välissä, mutta silti.. äsken oli tytärpuolen eskarinpäätös ja taas meinas lähtee taju, onneks oli penkki lähellä että pääsi istumaan.

PikkuMyy86 onko teillä mahdollisuutta saada neuvolakäyntejä tiheämmin? Turussa tämä on mahdollista

Mää kävin 20.5 neuvolalääkärillä ja sain ajan seuraavalle käynnille joka oli vasta 18.8 :confused005 En siinä kohti sit sitä niin aatellu, mietin vaan että oho, näinkö nää menee. Sit rupesin asiaa miettimään, katsoin yleisiä käyntivälejä ja juttelin kaverin kanssa jolla LA 2,5vk ennen mua. Sekin oli kummissaan. Soitin sitten tiistaina sinne ja selvis että tosiaan vahinko käyny ja väliin tuli yksi käynti :) Onneksi ite tulee oltua tarkkana :)

Heippa kaikille! Nyt löytyikin tosi hyvä ketju. Itsellä LA 21.11.2015, esikoinen tulossa. En ihan kaikkia 115 sivua jaksanut tätä ketjua kahlata läpi, joten pahoittelut jos jotain näyttää minulta menneen ohi.
Sellaisia juttuja olisi mielessä, että oletteko kaikki isän kanssa vai löytyykö yksinäisiä esikoisen odottajia?
Isä ei aio olla kuvioissa mukana, ainakaan näillä näkymin. Toivoa vielä on, jospa siitä tokenisi. Suhteessa emme ole koskaan olleet.
Lisäksi, joillain näkyy tuollainen Marraskuun mammat -läpyskä tuossa nimen alla, onko sen funktio mikä?

Tässä yksi esikoista odottava ! mies löytyy ja ollaan asuttu yhdessä pidemmän aikaa, tämä tuleva perheen lisäys oli toivottu juttu ☺ tottakai jännitys että meneekö kaikki hyvin loppuun saakka ! viikkoja jo 17 ja rakenne ultraa odotellessa ❤

Onnea teille odotukseen! Mulla viikkoja vasta 14+5 ja kovasti odotan rakennetta myös, joka vasta heinäkuun alussa. Ekan kerran kokeiltiin neuvolassa sydänääniä tän vkon maanantaina, mutta ei saatu kuulumaan vaikka kahdella monitorilla kokeiltiin ja kahden eri hoitajan toimesta. Jotain oikeanlaisia lukuja siihen vempeleeseen kuulemma tuli, mutta silti vähän alko karmimaan tuo homma...
Ensi vkon pe olisi tarkoitus mennä uudelleen kokeilemaan josko niitä ääniä kuuluisi. HUI!

Ei sinulla vielä ole ollut alkuraskauden ultraa? siellä monesti ne sydänäänet kuuluu paremmin. Niiden laitteissa voi olla vikaa tai vauva voi olla huonossa asennossa ettei saa kunnolla ääntä. kyllä kaikki kunnossa usko minua ☺ meillä viime kerralla oli harjoittelija kuuntelemassa sydänäänet eikä saanut mitään kuulumaan.. koita siinä olla rauhallisin mielin!

Heippa kaikille!

Olen seuraillut tiiviisti sekä marraskuisten, että joulukuisten keskusteluja sillä alkuraskauden ultrassa LA oli 1.12 mutta siirtyi viime viikon nt-ultrassa 25.11. Nyt mennään viikoilla 14+1 ja Esikoista odotetaan seuraava neuvola vasta 4vk päästä ja 6vk päästä rakenneultra. Pahoinvointia ei enään ole mutta kova väsymys ja turvotus! Onko moni jo siirtynyt mammavaatteisiin ja onko vatsa jo alkanut näkyä? Mulla näkyy jo vähän, mutta en tiedä onko turvotusta vai ihan oikeeta vauvavatsaa. Ihanaa kun on tälläsiä ryhmiä niin saa jaettua kokemuksia!

Pauliinae melkein mennään samoilla viikoilla, päivän ero. Silti vaikutan joulukuisten ryhmässä kun alusta-alkaen siellä ollut niin luontevasti jäin sinne.

Mä siirryin viime viikolla mammavaatteisiin ku alko omat vaatteet kuristamaan ja puristamaan :D

Ei sinulla vielä ole ollut alkuraskauden ultraa? siellä monesti ne sydänäänet kuuluu paremmin. Niiden laitteissa voi olla vikaa tai vauva voi olla huonossa asennossa ettei saa kunnolla ääntä. kyllä kaikki kunnossa usko minua ☺ meillä viime kerralla oli harjoittelija kuuntelemassa sydänäänet eikä saanut mitään kuulumaan.. koita siinä olla rauhallisin mielin!

Moi! Kyllä on ollut eka ultra tuossa pari viikkoa sitten, ja siellä kaikki hyvin. Sydänäänet kuulosti höyryveturilta :) Mutta ekan kerran oli tuo neuvolakokeilu, ja siellä tosiaan ei mitään. Mutta muuten kaikki viittaisi siihen, että kunnossa ollaan :)
Pauliinae: Mulla on sama juttu, että vähän vatsa pömpöttää, mutta ei sitä vielä erota että onko toi ihminen syönyt vähän liian hyvin vai onko se raskaana :) Mammavaatteisiin en ole vielä siirtynyt ja luulen, että alkutaival menee tässä vanhoissa maksimekoissa, joita kaapit on pullollaan. Ihana kesä!

Olisipa itselläkin tuollainen kaunis vatsa, kuin Neppppsulla!

Onko teillä jo neuvolan vehkeillä kuunneltu ääniä? <3

Onko muuten Neppppsulla esikoinen tulossa? Onko teillä kummallakaan aavistuksia siitä, onko tulokas tyttö vai poika? Mä olen aina ollut varma siitä, että mun eka lapsi olisi poika, mutta nyt on tuntunut koko ajan että odotan tyttöä. Mistä ihmeestä tuollainen voisi johtua? Voi olla, että haluaisin tytön, jospa olisi helpompi yksinhuoltajalle. En viitsi edes mainita miten kliseiseksi seuraava fraasi on mennyt, mutta pääasia ihan oikeasti on se, että vauva olisi terve ja vielä että selviäisi hengissä koko matkan!

Joo siis esikoinen tulossa (yksi keskeytys takana 2010) ihmettelenkin suuresti miten nyt jo massu näkyy, ja tosiaan todisteena tuo, että enään ei saa vatsaa vedettyä samalla tavalla sisään jää pömpöttämään alavatsalta :)

Tervetuloa uusille :) mulla siirtyi kans LA nt-ultras lokakuun puolelle mutta en halunnu ryhmää vaihtaa joten jäin tänne!

Tuon marraskuun mammat saa alle kun liittyu salaiseen ryhmään, ohjeet löytyy http://forum.vau.fi/threads/marrask...yhmä-lue-täältä-kuinka-pääset-mukaan.1583234/

Ittellä on nyt 18+2, esikoista miehen kans ootellaan :) ikää 24v. Maha näkyy jo selvänä raskausmahana! Tuola on tuo oma ketju niille kuville :) jajaja... Mitähän muuta, ei varmaan mitää. :D

Minulta löytyy ikää 23 ja rv 17+3 :) vauvamaha näkyy jo hyvin, ainakin kaikki tulee kyselemään että milloinkas sinä räjähdät sitten mammavaatteita käyttänyt jo melkein viikosta 12 lähtien,suvussa ollut aina että maha näkyy (turvotusta kaikki) ja sitten näillä viikoilla alkaa muodostua vauvamasuksi.

Fröken sverige : mä odotan kans yksin. En ole marraskuun mammoista vielä muita löytänytkään. :)

Ihan mielelläni vaikka yksärillä kirjoittelen ajatuksia, jos haluut, niin on tehty parin muun kanssa jotka siis yksinodottajia mutta eri raskauden vaiheessa. Sellainen yksin odottajien ketju löytyy forumin etusivulta josta nää kaverit bongasin. On kuitenki joitain asioita joita kovasti miettii ja huolehtii ja joita ei osaa tilittää tai jakaa parisuhteessa elävien kanssa... Etenkään näin tuntemattomien Forum-ihmisten kanssa. Tuntee vähän oudoksi linnuksi siinä itsensä.

Mulla myös esikoinen tulossa, ja aika iso pömppis on jo. Tänään siis 14+4.. Paino nousi ihan alussa 3kg mutta sen jälkeen ei oo ihme kyllä noussu yhtään! Ens viikolla tarvis varmaan käydä ostamassa uusia farkkuja ku kaikki kiristää, jopa kuukausi sitten ostetut ja kasvunvaraa sisältäneet farkkuleggarit :D Onko teillä yksinodottajilla kunnon tukiverkosto ympärillä ettette jää väsymyksen ja muun kanssa yksin raskauden aikana ja lapsen syntymän jälkeen?

PikkuMyy86 minulla se tukiverkosto tässä parhaillaan kehittyy. Alkuraskauden jouduin kyl olemaan aika yksin, etenkin kun vointi oli niin huono, ettei kertakaikkiaan jaksanut mitään. Ja sen oksentelun ja pahoinvoinnin mukana se yksinolo korostui aika ikävällä tavalla. Jäi aika huonot fiilikset ja muistot siitä. Kai se yksin jäänti siihenkin liittyi kun ei oikein uskaltanut kertoa vielä kellekkään kun viikkoja tyyliin 8 tai 9...Lisäksi tuntui, että vaikka sanoin että oon tosi huonossa kunnossa, ihmiset ei oikein ymmärtäneet että ihan oikeesti, tosi heikkona. Jotenkin ajattelivat kai että vähän ny heikottaa itse kutakin joskus.

Nyt kun vointi on parempi niin huomaa, että niitä ihmisiäkin löytyy ympäriltä mutta omaa aktiivisuutta se aika paljon vaatii, kaverit ei ehkä oikein osaa tulla/olla nyt vaan itse pitää heitä vetää mukaan. Ja paljon pitää kehdata pyytää apuja, mikä mulle on ollu aina aika hankalaa, mun mielestä ihmisten pitäis osata lukea mun ajatukset, että mitä mä tarviisin, ettei mun tarviis sanoa ite. :rolleyes: No, tolla ajattelulla ei oo koskaan kovin pitkälle pötkiny. :wink

Ihania masukuvia!
Mä en ole vielä siirtynyt mammavaatteisiin, mutta pakko varmaan tän kuun puolella käydä shoppailemassa kun farkkuja en oo viikosta 10 lähtien pystynyt pitämään ja vartalonmyötäset paidat paljastaa kyllä kaiken heti

Mulla ei ole vielä kuunneltu neuvolan laitteilla. 3 viikon päästä olis neuvola niin sit kuunnellaan! Tuntuu 3 viikkoakin niin pitkältä ajalta!! onko muuten kellään koti doppleria? Onko havaittu hyväks? Ite oon miettinyt sen hankintaa, mutta en tiedä alkaisinko vaan panikoimaan vielä enemmän!

Fröken sverige kun kysyit tota poika tyttö fiilistä, niin mulla on täysin poika olo. Ollut alusta asti. Musta ne ultrakuvatkin näytti ihan pojalta vaikka eihän sitä vielä näe, haha! Toisaalta toivoisinkin poikaa joten en tiedä vaikuttaako sekin fiilikseen

Mä sekosin ja ostin Lindexiltä kaks mekkoa, jotka mallinsa puolesta menee isommankin mahan kanssa. Mitään värien ilotulitusta ei kuitenkaan, musta ja mustavalkoinen. Mutta oli kivat. Ja nyt sai vielä ylimääräisen 25% alennustakin. Housuja en ota löytääkseni nyt ollenkaan. Jos löydänkin sopivat mammahousut niin väri tai malli ei muuten sitten miellytä. Oon mää vaikea :D

Mä aluksi haaveilin kotidoppleria, kun ajattelin, että saisin mielenrauhan. Esikoisen aikana kun tosiaan oli turhan jänniä hetkiä ja kerrankin kun ambulanssilla mua tultiin kotoa hakemaan niin ambulanssissa ei ollut välineitä kuunnella sikiön sydänääniä. Oli meinaan pikkusen paniikki päällä... Nyt kun olen päässyt näinkin pitkälle, niin olen todennyt, että en taida hankkiakaan. Voisin kasvattaa stressiä vain sillä, jos en aina löydäkään niitä tykytyksiä.

Takaisin