laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla lääkäri tosiaan keskiviikkona rv 15+0.. Kuinkahan paljon tohon käyntiin on hyvä varata aikaa?

Täällä iski yöllä vatsatauti päälle joka onneksi nyt helpottamaan päin, mutta olihan karsee olo. Onneksi sain pakotettua itseni vähän syömään ni helpotti oloa js nyt ei oo tullu enää niin uloskaan! Olo vaan ihan karsea ja ei jaksa kuin maata sohvalla!

Meillä on toinen neuvolakäynti parin viikon päästä ja silloin viikkoja on kasassa 16+2. Ja tuossa neuvolassa on vain terveydenhoitaja mukana. Saa nähdä milloin meillä olis lääkärikäynti.

Meillä on nlalääkäri 9.6, jolloin rv20. Tarjos viikkoa aiempaa aikaa mutta en pääse sillon. Sitte rakenne on 17.6. Toista nlalääkäriä ei oo.

Mulla on huomenna ensimmäinen nla.lääkäri siis 16+1. Terkka sano, että meijän lääkäri ainakin todella nopea eli n. 15 min. mutta kuulemma tosi osaava.

Meillä eka neuvolalääkäri oli varhaisultran yhteydessä jolloin oli rv 6+1. Tän lääkärin jälkeen vasta sai ajan ekaan neuvolaan. Toinen lääkärikäynti on raskauden loppupuolella jolloin tehdään synnytystapa-arvio...

Mulla on huomenna neuvolalääkäri ja viikkoja on 13+4 toinen neuvola on kesäkuun alussa, parin viikon päästä. Iik, kuunnellaankohan huomenna sydänääniä ensimmäistä kertaa, jännää. Keskiviikkona sitten eka ultra. Jännä viikko tämä on. Olotkin on alkanut helpottamaan pikku hiljaa. Iltasin vain huono olo :-)

Huomenta!

Mä oon taustalla lueskellu teidän kuulumisia, mutta en oo saanu aikaiseksi kirjoittaa tänne. Tänään on rv 12+1 ja nt-ultra. Kylläpäs jännittääkin. Se jännittää myös siksi, koska oireet ei oo mitenkään kovin voimakkaita. Oispa kaikki nyt vaan hyvin.

Tsemppiä ultraan unicorn!
Mulla on myös käsittämättömän vähän mitään oireita, ultrassakin sanoin että tissit on ainoat mistä tiedän että olen raskaana. Joudun vaan luottamaan koko ajan siihen että siellä joku on. Ja toisaalta vetoan tyttöraskauteen, koska edellisissä raskauksissa kun odotin poikia olin tosi kipee monta kuukautta! :)

Tervetuloa Unicorn tänne! :) Ja tsemppiä sinulle tämän päivän ultraan! Ja tuosta ultrasta sen verran, että itse myös jännitti tosi paljon ja mullakin oli oireet ennen sitä vähentyneet. Kerroin ultraajalle huolista ja se vaan totesi, että ei se oireettomuus ole aina sen merkki, että kesken olisi mennyt. :)

Mulle oli kyllä neuvolasta varattu aika nla.lääkärille mutta viime viikolla rv13 neuvolassa hoitaja meinasi että ei sitä tarvita kun oon jo kolmessa ultrassa käyny. Eli sit on vasta sielä loppupuolella seuraava.

Mä kävin tänään neuvolalääkärillä ja oli tosi nopea käynti, kun se teki vaan sen gyn.tarkastuksen ja mulla ei ollu mitään kysyttävää ja kaikki oli hyvin :) Sain ekaa kertaa kuulla sydänäänetkin ja hyvin kuului! Ainoa huono juttu oli tositosi alhainen hemoglobiini, joten se määräsi rautakuurille.

Heippa! Mulla oli maanantaina lääkärin ultra jossa tutkittiin DOWN-syndrooma riskiä! Onneksi kaikki oli normaalia ja vauva kasvanut edellisen viikon perjantain nl-ultrasta 11mm! Nyt vauvalla kokoa jo hurjat 77mm :) Kasvu vauhti on hurja ja vauva ultrassa todella vauhdikas! Mulla tulee viikkoja perjantaina 14 ❤

Oon ihan hämmentyny kun aikasemmassa asuinkunnassa oli neuvolalääkärin vastaanottoa ennen neuvolatädin kanssa tapaaminen, missä katottiin painot, pissat ym jutut sekä seuraava neuvolakäynti. Nykyinen neuvola ei toimikkaan samalla lailla, vaikka on samaa kuntayhtymää.. Täällä oli vaan lääkäri, ja se sitten kyseli onko sovittu seuraavaa aikaa. Vastasin, että ei ole niin tämäpä vaan sanoi "jaa". En nyt sitten tiedä, että ottaako sieltä joku yhteyttä esim. kun saavat verikokeiden tulokset vai pitääkö mun soittaa ja kysyä seuraavaa aikaa..

Tumelo: kannattaa varmaan soittaa sinne neuvolaan, ei tarvii sit jäädä pähkäilemään että soittaako sieltä joku vai ei. :)

Täällä ollaan edelleen, vaikka en oo kovin ahkerasti kirjotellutkaan.. :) Kertokaas tyhmälle, miltä supistus tuntuu tässä vaiheessa raskautta? Nyt siis 16+4 menossa. Jumppatunnilla ja puutarhahommia tehdessä tullut pariin otteeseen kipeitä nipistelyjä ja vatsa tulee pinkeeksi. Nipistykset häviää levossa mut tuo pinkeys jää hetkeksi.

Mulla harjoitus supparit veti vatsan vain pinkeäksi. En ainakaan muista mitään kipuja. Mutta joillakin jo harjoitus supparit nipistelee tai sattuu hieman.

Kai nyt tässä kohtaa voi jakaa tämän oman tarinan tänne :) eli nyt toista kertaa plussattu ja viikkoja koossa 16+3 <3 laskettu aika on 2.11. Neuvolassa käyty ja kaikki kunnossa :) selkä kyllä ottanut itseensä niin pahasti että määräsivät sairaslomalle jo nyt. Luultavasti jatkuu siihen asti kun äitiyslomalle jään. Sekavat tunteet kun ensimmäinen näin pitkälle edennyt raskaus ja ikää 23. Ensimmäinen raskaus kesken meni ihan alussa, ei sitä uskonut että näin "nopeasti " tulisi uudestaan raskaaksi mutta mentiin sekaisin miesystävän kanssa kun plussa tuli :) nyt masu kasvanut ja mieli tekisi lähteä jo vaunu ostoksille! Rakenne ultra juhannusta ennen jos sinne malttaa odottaa,jotta ehken näkisi kumpi tulee. ;) meillä suvulla risteäviä mielipiteitä ja merkkejä kumpi tulee että se nähdään ehkä sitten juhannuksena :) malta tässä nukkumaan mennä kun alkanut jo pieniä liikkeitä tuntemaan..

Takaisin