laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin vaikka kaksi jo on, niin jokaisen vihlaisun ja säryn kohdalla tulee se apua- olo, ei tuommoisia ainakaan muista edellisistä.

Mulla on nyt 11+3 ja selkeästi enemmän on vatsakipuja. Siellä se kohtu tekee itselleen lisää tilaa :) sama oli esikoisen aikaan, muistan olleeni välillä hyvinkin kipeä!

Mut yks minkä nyt on tosissaan huomannut, ni vaikka illalla nukahtaa ennen ku pää on kunnolla tyynyssä, ni päivällä on enempi energiaa. Alkaisko tosiaan se alkuvaiheen väsymys poistua... :)

Onko kukaan alkanut kirjoittamaan raskauspäiväkirjaa? Mahdollisessa seuraavassa raskaudessa voisi sitten muistella aiempaa raskautta ja onko oireet erilaisia vai samanlaisia :) nuo kun tuppaa kuitenkin unohtumaan.

Mun piti alottaa mutta koko ajan unohtunu.. en enää varmaan jaksa alottaa.

Minä olen jotain kirjannut apteekista saatuun "vauvan odotus" -kirjaseen. En joka viikko, mutta silloin tällöin. Myös ultrakuulumisia olen sinne laitellut.

Tuutunen, mulla sama. Joskin mitään ultrakuvia en ala sinne liimailla, vaikk paikkoja näemmä niillekin on.

Mulla tänään 11+1 ja nyt on parin päivän aikana alkanu alavatsaan ajoittain sattumaan. Aivastaessa ei tiedä kumpaa varoa enemmän, vatsaa vai selkää :) Parin päivän kooman jälkeen jaksoin tänään jopa siivota, ja kävin koittamassa fysioterapeutin suosituksesta ratsastusterapiaa! Saa nähdä helpottaako noihin kipuihin..

Mulla alko viikolla 7 vatsakivut. On ollut kaikenlaista nyppivää, kovaa ja todella kovaakin. Myös selkä ja nivuset ovat todella kipeitä. Kysyin neuvolassa mikä on normaalia ja mikä ei kun välillä tuntuu siltä, että täytyisi sairaalaan lähteä. Mulla menee myös maha välillä kivi kovaksi. Ensiraskaus on niin en osaa sanoa mikä on normaalia ja mikä ei.

Mä menisin mimosa jo lääkäriin nuolla kivuilla.. varsinkin jos usein ja pitkäkestoisia.

Mimosa, mulla oli viimeviikolla (10+) illalla ja yöllä niin kovia kipuja, etten saanut nukutuksi. Neuvolasta sanoivat, että kuuluu asiaan, eikä tarvitse huolestua, kun ei kerran verta tule.

Niin ne mullekkin sanoivat että normaalia on. Jollain ei oo mitään ja jollain koskee. Mullakaan ei ole kertaakaan verta tullut ja sydänäänet löytyy päivittäin dopplerilla. Neuvottiin myös ottamaan panadolia.

Ja jos on taaksepäin kallellaan oleva kohtu niin kivut voi olla melkoisia, kun kohtu alkaa kääntyä ja kasvaa. Nimim kokemusta on.

Mulla puutuu vasen jalka aina välillä. Tai sit se on se tuleva sydänkohtaus.. Aivastaessa vihlasee alavatsasta. En oo löytäny dopplerilla sydänääniä kolmeen päivään. Viikkoja on kyl vasta 10+5 et ei varmaan viel kauheen hyvin kuulukkaan. Ultraa ootellessa sitte ;)

Apua, mulla on taaksepäin kallellaan :/ aamuisin on vatsa ja alaselkä tosi kipeänä jos ei oo yöllä käyny pissalla..

Onko muilla taaksepäin kallistunut kohtu aiheuttanu häntäluussa kipuja? Mulla tosin myös noita "normikipuja" ja tänään oli aika paha päivä kipujen osalta. Mutta niin toivoisin tuon kohdun suoristumisen vievän paineen tunteen ja kivut häntäluulta.

Kun esikoista odotin, niin häntäluulla tuntui kipua. Ja kiinnikkeiden venyminen oli tosi kivuliasta ja heijasteli ihanasti erityisesti tuonne lonkkiin. Tässä kierroksessa selvästi ei ainakaan vielä ole niin pahoja, kuin ekalla kertaa. Mutta en nuolaise vielä, sillä kivuthan saattaa nyt tulla vaan vähän myöhemmin.

Mulla kans lievästi taaksepäin kohtu että siitä ilmeisesti kovat kivut johtuu.. Lonkkakuvaus tulos täs kuus ja fysiatri, siinä ja selässä ongelmaa jo valmiiksi että kauhulla odotan miten selviän loppuraskauden..

Heissan! Mahtuisko yks marrasmasu vielä joukkoon :) Mulla nyt viikkoja 10+6 ja LA 28.11! Alusta asti oon kyllä innokkaana tätä palstaa lukenut, mutta nyt vasta rupean uskomaan että kyllä siellä joku minunkin sisällä kasvaa :D Eka neuvola oli 27.4 ja ultraan päästään vasta 21.5.. Ensimmäistä odotan ja kohta kaks vuotta ollaan "yritetty" eli ei oo ehkäisyä ollut mutta en ole kyllä mitään ovulaatiopäiviä laskenut yms.. Kyllä jännittää pirusti!

Takaisin