laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän koira on ollut meidän vauvojen syntyessä niin kipeä, ettei varmasti ole oikeaa reaktiota saatu...oli aika jännittynyt ja kiersi kummallakin kerralla vauvan kaukaa. Vuosi sitten oltiin tilanteessa, ettei koiraa voinut pitää lasten kanssa yhtään samassa tilassa, kun irvisteli ja murisi heti, jos lapset käveli ohikin. Sitkeän vuosien eri eläinlääkäreillä ravaamisen jälkeen vihdoin viime vuosi toi avun vaivoihin ja nyt on jo puoli vuotta ollut lasten kanssa ihan ongelmitta :) Nyt onkin jännä nähdä sitten se todellinen reaktio vauvaan, kun ei kipuja ole häiritsemässä :)

Hei asiasta kolmanteen.. Onko kellään tai tiedättekö ketään jolle olis Euro-Cart merkkiset yhdistelmävaunut? Oon semmosia nyt katellut ja ihastunut täysin, mut missään ei lue oikein mitään arvosteluja!

Meillä on maailman leppoisin koira lasten suhteen, koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa. Itte joutuu hätistämään lapsia koiran päältä "nukkumasta" kun koira ei sitä itse tee... :D vieraatkin lapset saa tehdä mitä vaan tälle.

Meillä ei ole koiraa mutta isälläni on koira ja äidilläni on koira. Molemmilla on villakoirat ja ne on aina ottanut hyvin lapset vastaan. Äitin pösilö koira täytyy aina käskee poiskin välillä kun haluis pusutella niin mahottomasti. :D plus äidin koira on ihan in lööv meitin neitiin. Tytöllä menee välillä hermokin kun juoksee sen perässä kun varjo :)

Moikka, täällä ilmoittautuisi mukaan vielä yksi marrasmamma. Oon alusta asti seurannut palstaa ahkerasti ja nyt viime viikolla käydyn nt-ultran jälkeen uskalsin itsekin mukaan. La on 11.11 ja ensimmäistä odottelen.
On ollut mukava lueskella teidän kuulumisia, tosin keskenmenoja on ollut aivan liikaa.

Meidän koira on ihan mun tyttö! Ja tykkää kaikista vauvasta vaariin joutuu hätyyttää kun pussailee kokoajan :D

Meidän äidille on kaksi koiraa. Molemmat niin lapsirakkaita! Valkoisiapaimenkoiria siis ovat. Tämä minun uros valkkari joka nyt on äidilläni eroahdistuksen takia nii hän antoi tytön kiipeillä jopa päällänsä. Narttu on taas arka mutta silti hyvin tulee toimeen. Ja sitten kollikissa ai että saatiin nauraa kun tyttö olevinaan syöttää kissalle joka makaa selällään sohvala niin siveltimellä ruokaa. Sivellin kävi kieltämättä niin syvällä kun vaam mahtuu. Kissa vain hieman päätä ravisti ja jatkoi olemistaan :D

Jos istun lattialla, meijän dreeveri tulee ihan viereen pötköttämään. Ja välillä tuijottaa sillee ihmeellisesti, ku tietäs muka jotain mitä mie en. Esikoista odottaessa se oli ihan hirvee perskärpänen, mihinkää ei voinu mennä ettei se ollu jaloissa. Synnytystä edeltävällä viikolla luin parvekkeella kirjaa ja koira toljotti vieressä ihan koko ajan. Synnytys päätyikin sit sektioon ja siinä huomattiin vihreä lapsivesi ja vauvalla oli infektio, mietitiin sit et koira varmaan haisto/aavisti nää ongelmat, mut ei vaa osannu kertoo. Jos lasketun ajan korvilla koira käyttäytyy samalla tavalla, ni salamana sairaalaan, et koira kerto et kaikki ei oo hyvin :grin

Meidän koira "kertoi" että ystäväni odottaa minun nyt 2v kummilasta. :D ei ollut tietoa raskaudesta (minulla kyllä oli TUNNE mutta ystäväni ei uskonut...) Koskaan ei koira ollut astunut ketään tai mitään ja silloin oli jatkuvasti ystäväni jalassa kiinni xD

Onko jollain linkkiä suoraan tällä sivustolla olleeseen vaunu keskusteluryhmään? En löydä sitä puhelimella!

Voi elämä mikä olo on ollut eilen ja tänään!! En saa tehtyä yhtään mitään kun koko ajan on niin huono olo. Hyvä jos koiran jaksan käyttää lenkillä.. Jo ennestään kipee selkä tykkää huonoo tästä paikallaan olosta, mutta minkäs teet kun pystyssä en voi olla ku hetken kerrallaan. Tänään 11+0 eli kohta pitäis olon helpottaa!

Minun koira on vältellyt minua koko raskauden ajan. Mieheni perään koira on koko ajan menossa ja ei anna hänelle hetkeäkään rauhaa. Kun kummilapseni ovat käyneet vauvana kylässä, niin koira on ruvennut itkemään aina kun vauva itkee. Toivottavasti koira ei itke meidän lapsen itkiessä:D

Hei onko kenelläkään ollut vatsakipuja tässä kohdin raskautta? Mulla oli sillon joku viikko sitten se muutaman päivän vatsakipuilu ja eilen ja tänään kipuillut myös jokin verran. Onkohan nää nyt niitä kohdun kasvun kipuja? Vatsa on kyllä jo hyvin pyöristynyt, että voisi sitäkin olla. Mutta myös jännittelee tuo suolistosairauteni ettei vaan tee akuuttia tähän väliin. Ollut kyllä nyt jo useamman vuoden ajan hyvä kun leikkaus tehtiin! Pistää vaan tietty nyt jänskättää ku ei tosiaan oo vatsa nyt enää niin kipuillut ennen raskautta!
Ja mulla on siis huomenna 13+0 :)

Justme86, mä olen ollut melkoisen oireeton koko ajan, mutta viimeinen viikko tuntunu kipuja. Nostamista pitää välttää.. täällä siis laskennallisesti 13+3, mutta varhaisultran mukaan olisi 11+2.

Seuraava ultra on ensiviikon perjantaina. Päätettiim ottaa vähäm yhteistä aikaa ja suoraan ultrasta suunnataam kohti Oulun Edeniä. Mies haluaa viedä mut "Lappiin" sillä Kokkola on pohjoisin paikka, missä olen käynyt :'D

Mä olen ollut niin oireeton että eilen ultrassakin totesin että ennen keskusteluja katotaan onko siellä edes ketään... Ja on niitä alavatsa kipuja ollut välillä, plus sitten se että vatsa tulee kipeäksi kun syö..

Kyllä mulla ainakin kipuilee. Ja pari päivää sitten alkoi kunnon repäisykivut. Taitaa vanha kunnon vino kohtu alkaa taittua... mulla siis taaksepäin kallellaan (ja pahasti) tuo kohtu, joten kiinnikkeet venyy ihan tosissaan.

Justme86, minulla alkoi aikalailla noihin aikoihin kipuilu lisääntymään tai muuttamaan muotoaan hieman. Oletan olevan normaalia kasvukipua ja samaa mieltä olivat neuvolassakin.

Justme86, Mä tuolla toisella puolla kyselin myös kivuista, eipä ketään vastannut mitään.. Mutta siis nyt viikonlopun mahdollisen noron jälkeen kipuillut ihan tosissaan lantionseudulla ja sunnuntaina kun kaupassa käytiin, en voinut kävellä normaalisti kun joka askeleella pisti jonnekkin tonne ja tuntui kuin häpyluu olis ollut halki ja palaset hinkanneet toisiaan vasten, hammastapurren selvisin sieltä pois. Muutenkin alavatsa ollut tosi arka ja välillä tosi pinkeä, oletan niiden olevan kasvukipuja. Hassua, vaikka on jo monta lasta ennestään niin silti noita kipuja jää aina miettimään ja märehtimään, vaikka on niitä varmasti ennenkin ollut :)

Okei.. Juu helposti sitä alkaa miettimään kun kipuilee, mutta kun tosiaan joihinkin raskauksiin se "kuuluu"! Tänään ei vielä ainakaan ole vatsaan koskenut :)

Takaisin