laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tästä taloudesta löytyy onneksi maailman paras poikaystävä <3 Tekee ihan kaiken mitä pyydän, jotta minun olo helpottuisi. Olen kyllä kiitollinen siitä! Tällä hetkellä en ole aina niin hali-tuulella, koska kaikki mikä vähänki puristaa kehoa aiheuttaa entistä enemmän huonoa oloa. Saan olla kyllä onnellinen, että kumppani on noin ihana :Heartred

Piikkipensas, mulle ainakin annettiin neuvolasta lainaan verenpainemittari, kun pyysin. Tulee ainakin halvemmaksi, kuin ostaa oma. Toki hankintanahan se ei varmaan hukkaan mene.

Tänä aamuna en ole oksentanut, siitä innostuneena söin liikaa domino-keksejä ja nyt sitten on vatsanpuruja... Olokin on ihan jees!
Osaatteko sanoa, onko raskaana ollessa kehon lämpötila normaalia korkeampi? Minun normaali lämpötila on noin 35,4, nyt lämpöä lähemmäs 37.

Täällä ei saanut neuvolasta lainaan. Ja eipä noi pahanhintaisia ole, kun ihan perusmallin vaan haluan. Nelisenkymppiä tjsp. Satasen vehkeet saa jäädä kauppaan.

Hei joo ja kropan lämpötila nousee raskauden alussa. Sitten se yleensä tasaantuu jollain kohtaa. Mutta mullakin ihan ekoja raskausoireita on esikonkin kanssa ollut vilu. Kropan lämpötila nousee aina ennen menkkojakin, mutta raskautuessa lämpö pysyy koholla.

Meillä mäyräkoira ja kissa hoitaa mua kovasti, mikä on kamalaa varsinki iltasin ku en siedä pahoinvoinnin takia että kukaan tulee iholle :D Mitä enemmän tuupin koiraa kauemmas sitä kiivaammin se tunkee kylkeen kiinni! :) onko muilla eläimellisillä alkanu lemmikit käyttäytyyn erilailla plussauksen jälkeen? Meillä kissa olis jatkuvasti kainalossa, ja koira tunkee päivälläkin syliin nukkumaan.

Pikkumyy meillä molemmat kissat on alkanu tuleen iholle. Toinen on aina ollu sellanen syli kisaa, mutta nyt meitin "vihaan kaikkea paitsi ruokaa" kissakin on alkanu tuleen lähelle ja vaatiin hellyyttä. :)

Mulla alkoi taas vuotelemaan, ja nyt ollut jo välillä ihan punertavaakin. Mieli aika maassa, ja väkisin tulee olo että kesken mennyt kun oikeastaan koko raskauden ajan ollut jotenkin epäusko takaolalla. Varasin huomis illaksi yksityiseltä ultran, on ollut niin paljon stressiä kaikesta muustakin niin en kaipaa nyt yhtään epätietosuutta lisää.

Vapun hiljaiselon jälkeem on usempia sivuja luettavaa (kaikkia en jaksanut kuin silmäillä ;)) vappu aatto meni kotona perheen kesken. Vappu päivän olin töissä ja eilen oltiin miehen sukulaisem häissä etelä-suomessa. Alkoholiton valkkari oli niin hyvää nammmm! Mies maistoi ja irvisto sille, oli kuulemma pahaa. Olisin voinut vaikka pullon juoda mutta kun morsiankin oli raskaana niin hän sen taisi ensin keritä juoda :) tupakan haju on käynyt aivan kauheaksi! Mutta silti vklp mies kun poltti niin huomasin katsovani himoiten sitä tupakkaa.. :D mutta silti lähdin kauemmaksi koska se haju yööök!!
Ylihuomenna ultra jo aamulla klo. 9 sitä odotellesa. Inhottava sanoa mutta en oo menossa sinne luottavaisin mielin. Semmonen tunne on että kaikki ei ole hyvin. Ehkä enemmän yllätyn jos kaikki onkin hyvin. No tiistaina se selviää.

Toivottavasti kuitenkin antzeliina kaikki ois hyvin. Mulla oli vähän samat fiilikset enne ultraa, koitin varautua et sieltä saattaa tulla huonojakin uutisia. Oli kyllä omituista nähdä ultrassa kuitenkin pikkuinen joka loikki koko ajan tosi kummallisesti :) Outoa siis että mun sisuksissa semmoinen kasvaa, sitä kun ei vielä mitenkään tunne vaikka se siellä loikkii.

Minä oon kyllä manannu miehelle tuosta tupakista. Aikoi lopettaa silloin 2kk sitten mun kans samaan aikaan, mutta eipä ole ollut juuri edes yritystä lopettaa. Ainoastaan lopettanut autossa polttamisen kun olen kyydissä, mutta silti käy parvekkeella ja polttaa ihan huoletta vieressä jos lähtään esim koiria yhdessä ulkoiluttamaan. Ärsyttää kun lopetin itseni ja lapsen takia, mutta miehen takia joudun harrastamaan passiivista tupakointia senkin edestä.

Tulipa nyt valitusvirsi mutta hyperialle ja antzeliinalle tsempit ultraan:smiley-bounce012

Hyperia toivottavasti on harmitonta tuo vuoto! Tsemmpiä kovasti huomiseen ultraan! <3

Aika moni meistä on menossa nt-ultraan ensi viikolla, toivottavasti saadaan kaikki hyviä uutisia! <3 Jännittää jo nyt se keskiviikko, varsinkin kun ruskeaa vuotoa on ollut tässä pari viikkoa..

Täällähän on tapahtunut Vapun aikana. Meillä on ollut koirailun ja pihanhoidon täyteinen vappu.
Eilen möngin kukkapenkissä, joka on täynnä viereisen puun juuria ja kiviä, nyt on kämmen ja selkä kipeä lapioinnista... Mutta piha onneksi näyttää taas hyvältä. :)
Huomenna olisi se eka ultra, huih!
Ja meillä koira on aina ollut iholle tunkeva, mutta nyt tavallista enemmän, ja vahtii minua kovasti! :D

Mjoo, meillä kaksi kissaa ja erityisesti toinen, joka ei ole koskaan ollut mikään sylikissa, tunkee nyt koko ajan viereen ja/tai syliin jos vain mahdollista. Pojalle kissa on aina kehränny hyvin voimakkaasti, mutta nyt myös mulle.

Tänään olis aika labraan. En oikein välitä verikokeista. Mulla suonet näkyy hyvin, mutta ovat jostakin syystä hankalat. Jos ei ole todella osaava labraimmeinen paikalla niin mun käsivarsi näyttää aina verikokeiden jälkeen aivan kammottavalta. Ja jumankaude se sattuu, kun pistetään monta kertaa...

Mulla on vähän samat fiiikset kun Antzeliinalla ton ultran suhteen, joka on ens viikolla. Jotenkin oon ajatellut, että isona yllärinä tulee jos kaikki on hyvin. En tiä, on vaan sellanen tunne.:sorry:

Mullakkin jotenkin tosi epävarma olo tuon ultran suhteen, vaikka ei oo kipuja tai vuotoa ollutkaan. Ehkä itsellä vaikuttaa se,että oireet on vähentynyt, vaikka välillä jonkinlaisia oireita esiintyy, mutta paljon lievempinä kuin aikaisemmin. Muutenkin oon sellainen ihminen, joka stressaa liikaa ja ajattelee, että pahin mahdollinen käy toteen. Vielä kaksi yötä pitäis yrittää saada nukuttua, ennen kun päästään ultraan.

Mulla oireet loppu oikeestaan kokonaan joskus 9 viikon tietämillä, ja 12+ viikolla oli ultra. Sinne sitten kauhun sekasin tuntein mentiin, mutta niinpä vai kaikki oli hyvin. Kaveri vastas viikkoja täsmällisesti :Heartred Oireet ei vieläkään oo palannu, mutta nyt mä oon vaan tyytyväinen siihen:grin Tänään ois istukkanäytteenotto, taas ollaan jännän äärellä..

Mä stressaannuin jo kunnolla ku en viimeviikolla löytäny sydänääniä ollenkaan, ja koko viikon enemmän tai vähem,än kipuillu maha. Laitoin jo terkkarille viestiä että soittaa kun kerkeää, ja aattelin viä kokella kuunnella nii sieltä se tasanen jumpsutus kuului ♡ kyllä oli helpottavaa! Silti oottelen terkkarin soittoa, ärsyttää tää kipuilu... Kun tietäis onko normaalia vai ei. InstagramCapture_d79a0ae5-5c7d-4124-8126-a18a0485e452.jpg
Eilen oli kattomas siskon kevätnäytöstä, ja meinasin koko näytöksen itkiä ku oli niin upeita esiintymisiä! Totesin vaan että mun tytööllä on PAALJON kirittävää... :D ku heitä vastaan pitääs kisata joko syksyllä tai ensi keväänä :) laitampa siskosta vielä kuvan ku oon nii ylpiä siitä ♡ sisko täyttää tällä viikolla 9v :)

Meillä on kaksi koiraa, mut ei ne kummemmin oo minusta mitenkään kiehnänny! Toinen koira oli toissa viikolla yhden päivän ihan hassu ja oli ylipaljon sylissä nukkumassa sohvalla!
Kaverin vauvaa ku käytiin koirien kanssa katsomassa ni koirat vaan käyttäyty tosi erilailla ku olin kuvitellu. Nuorempi joka rakastaa lapsia ja niiden meteliä, oli tosi mustasukkainen vauvasta ja vanhempi sekarotuinen joka ei yleensä välitä lapsista (pelkää) oli hirmu kiinnostunut ja kävi vauvaa kovasti nuuhkuttelemassa ja ihmettelemässä!

Takaisin