laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuota alkoholitonta punkkua oon kans miettiny et miltäköhän se maistuu,mies kyllä meinas että eikö se oo sit ihan sama kuin mustaaviinimarjamehua jois :wideyed:

Moi!
Sori, etten heti tullut ilmoittamaan miten "ekassa" ultrassa meni!
Kaikkihan oli erittäin hyvin! :) vauvalla oli järkyttävät aamujumpat menossa, ei meinattu kuvaa eikä mittoja saatuja. :D
Ja torstaina oli 13+1, eli muutama päivä mentiin eteenpäin. :) olen erittäin onnellinen! :) <3

Minä ostin kerran alkoholitonta punaviiniä, kun vietimme kaverin kanssa iltaa meillä ja en halunnut hänelle vielä kertoa, kun raskaus oli silloin tosi alussa. Ei se alkoholiton kyllä hyvää ollut, mutta kai se maku riippuu ihan siitä viinistä, että en halua yleistää. Ja oikeastaan ei minua ole vielä kertaakaan tehnyt mieli juoda jotain alkoholillisia juomia. :)

Mun ei myöskään tee yhtään mieli alkoholia! Yököttää ajatuskin. Samoin tupakka, joka on ollut enemmän tai vähemmän paheena teinivuosista asti. Molemmissa raskauksissa oon lopettanut plussaan ja nyt koetan psyykata itseäni lopettamaan kokonaan tähän raskauteen. Katsotaan miten käy. Mutta tosiaan yleensä tupakka haisee mielestäni hyvälle, mutta nyt alan ihan voida pahoin tupakansavusta. Ehkä se keho tietää mikä on hyväksi ja mikä ei. :)

Mulla on kans tupakan suhteen täysi nounou. Ei varmasti pystyis sitä yhtäkään polttamaan, yököttää ajatus.. mutta se punkku olis ollu hyvää sen eilisen brunssiruoan rinnalla :D mutta, oli se vesikin hyvää ;)

Nyt vähän hiertää tuo mies, että pakko avautua. Hirveän kivaa oli eilen, kunnes; illalla päätti vielä tehdä takkaan valkean. Mä oon pyytänyt, että laittaa ilmanvaihdon kokonaan pois takan käytön ajaksi ja niin on koko ajan tehnytkin. Iv-koneen ollessa päällä puskee savuja sisälle ja jotenkin ollut tosi herkillä sen savun suhteen (migreeni, huono olo). Noo, aluksi laittoikin pois päältä, mutta jossain vaiheessa aloin haistamaan hirveän katkun ja iv-kone oli pitänyt käydä lyömässä päälle. Sen käyntiin laitto aiheuttaa hirveän alipaineen hetkellisesti ja kämppä oli täynnä savua!! Mähän olin huonovointinen koko illan ja nyt mies on mököttänyt siitä tähän päivään "et voi olla noin herkillä!!"

Mä itse olen rauhaa rakastava ja ennemmin puhun riidat halki, mutta miehellä on joskus päiviä, kun tahallaan haluaa kismaa välille. Eipä ole omena kauas puusta pudonnut kun hänen veljensä on samanlaisia..

Mä oon eilisen haravoinu pihaa, mitä nyt tuolta kevättuulelta sitä voi tehdä ja käsitiskannu astioita kun meillä on tulossa häät kahden viikon päästä :) Paljo on vielä hommaa mutta siinäpä ne nämä pariviikkoa sitten hurahtaakin :)

Me ei vapputorille päästy. Onneksi poikaa ei mokoma haitannut. Pallon oli hakenut mun vanhempien kanssa jo torstaina ja se ilmeisesti riittää.
Eilisen poika sitten viipotti ulkona kavereidensa kanssa ja mä makasin sisällä. Sain kyllä pienellä kävelyllä käytyä. Alkaa tuntua siltä, että tää pahoinvointi alkaa taittua.

jestas että mun tekee mieli spitseriä (spriteä+valkkaria+jäitä). Tupakkaa tekee vielä silloin tällöin mieli mutta jää ihan kakkoseksi tälle halulle. Mies toi jo pelkkää spriteäkin kaupasta jota himooni latkin vaikka normisti juon limuja sellaisenaan hädin tuskin muutamaa kertaa vuodessa

Mä oon possuna ottanu välillä sentin kaks punaviiniä lasin pohjalle jos on siltä tuntunut. Viime raskaudessa kolme kertaa kaikkiaan, tässä raskaudessa kerran. Hitaasti maistelen ettei tule edes pienenpientä hiprakkaa.

Suositushan on että ei yhtään, kun turvallista rajaa ei voida asettaa. Toisaalta joku tutkimus teki lasin punaviiniä päivässä (apua!) nauttineiden lapsista fiksumpia kuin verrokeista. Huh, musta toi on aika vaikea asia, kun tuollaisesta sitä ihmiset helposti kuvittelee, että on ok juoda raskaana. Ja eihän se ole. Aina on parempi olla tyystin ilman, mut en oo myöskään osannu olla kovin huolissani siitä jos sentin kaks juo tai jotkut edellisessä odotusryhmässä tais loppuraskaudesta peräti juoda jonku yhden saunasiiderinkin joskus.

Toisaalta olin ite ihan hysteerinen taas esim graavilohen, tuorejuustojen jne suhteen, toiset ei niinkään, jne. Valitettavasti varmaan ne äidit joiden oikeesti tartteis juomisen määrää miettiä harvoin niin tekee kun se alko on se tärkeämpi. :(

Minulla on vappu ja pari viikkoa mennyt sairastaessa. Flunssa ja kuume iskivät samalla viikolla kun järjestelin valmistujais juhliani. On vetänyt kaikki voimat pois tämä sairastaminen ja neuvolassa neuvottiinkin lepäämään paljon. Tämän viikon ma kuitenkin löytyi sydänäänet♡
Vappu meni myös sairastaessa ja vietin syntymäpäiviäni kahdestaan kullan kanssa kiinalaista syöden. Ystävilleni kerroin raskaudestani, sillä kaikki olivat tulossa luokseni perinteisiin vappu bileisiin, joita en tänä vuonna jaksanut järjestää. Pahoinvointia on edelleen ja voimakkuus vaihtelee hyvin paljon päivän aikana.
Olen saanut hoidella 7 viikkoista kummipoikaani paljon edellisellä viikolla ja hormoonini ovat pörränneet niin paljon :D
Alkoholiton omenasiideri on maistunut minulle! Olut tuoksuu niin hyvälle, että ei mitään järkeä:D

Näin viimeyönä unta, että poltin kolme tupakkaa. En siis ole polttanut kuin puolivuotta inttiaikoina ja siitäkin on jo kohta kolme vuotta... En käsitä :P

Mies eilen valitti, kun minulla "tekee mieli" nykyään todella paljon. Aika paljon ruokien kohdalla totean miekkoselle, että ostin hot mixejä, koska teki mieli. Tänään syödään soppaa, koska tekee mieli.. Voi voi..:grin

Mulla on ollu nyt hino kirpeisiin karkkrihin. Mitä kirpeempiä sitä parempia. Tosin sokerit kun oli korkeella niin en sais ees syyä selöasia. Pakko ostaa autoon pussi niin voin silloin tällöin sit napata karkin. :D

Toi oluen tuoksu. Mun mielestä se on myös aivan huumaava! Ja minen edes pidä oluesta. Mutta kun mies joi yks ilta yhden oluen niin mä olin nenä kii tölkissä.
Ystävällä on häät parin viikon päästä. Pitäisi keksiä jotain sopivaa vaatetta. Tuottaa ongelmia.

Mä oon nähny monta unta jossa vahingossa juon alkoholia ja älyan kesken unen, että oon raskaana.:D yksi ilta tuli kova himo hot doggia ja sitä oli pakko saada. Nyt se jo kuvottaa.
Itse puin ristiäisiin löysän paidan hameen päälle. Paljon koruja päälle niin tuli hyvä :)

En ole ehtinyt täällä hirveesti käymään, pahoinvointia 24/7. :( Todella väsynyt tähän, haluaisin tehdä kaikkea muuta kuin makoilla vaan kotona ja oksennella. Huh, 4 päivää ultraan! <3

Mun rakas mies yrittää piristää, oli ostanut kukkia mulle ja kaikkea herkkua. :) Mitä mä tekisinkään ilman häntä. <3

ImageUploadedByVau Foorumi1430567714.167637.jpg

Olen tämän alkuraskauden ajan miettinyt, että minun kroppa ainakin ihan luontaisesti hylkii alkoholia - ajatuskin kuvottaa. En ole muutenkaan alkoholin suurkuluttaja, mutta tällä hetkellä ei tee kyllä yhtään mieli edes haistaa mitään alkoholipitoista. Tupakkaa en polta, ja tällä hetkellä siedän todella huonosti tupakan hajua. Inhoan sitä kyllä muutenki. Pysyn nollalinjalla koko raskauden, vaikka kuinka tekis mieli jossain vaiheessa ottaa (epäilen kyllä).
Jotain hyvää siis tässä pahoinvoinnissa ja oksentelussa, eipä tee mieli siiderille. Vaikka väsy alkaa olla jo potenssiin sata tämän oksentelun kans... :smiley-angry017

Käytiin tänään miehen kanssa ideaparkissa shoppailee. Mies osti kengät itselleen ja mää bodyn, 4x pikkuiset pökät ja pikkuiset tumput :) :Heartred
En malta odottaa et saa tietää kumpi on tulossa, että saa ostaa sitten myös enempi värejä/kuviollisia sen mukaan :) Toivottavasti kaveri on rakenneultrassa suopea ja haluaa sukupuolensa paljastaalaughing7

Meillä ei mies paljon piristä tai tue. Aika viilee ilmapiiri ollu jo pari viikkoa, kun on kaksi jääräpäätä saman katon alla. Mulla ei oo kauheesti energiaa yrittää olla ilonen ja pirtee, eikä mies jaksa kattella saati kuunnella ku makaan sohvalla huonon olon ja väsymyksen takia. Mä en taas jaksa kuunnella turhaa kiukuttelua yhtään, joten kierre on valmis :D kyllä tääki tilanne tästä taas tasottuu, mutta tällä kertaa odotan että ukko myöntää käyttäytyneensä ite typerästi. Parisuhde <3 jos vaan aikuismaisesti nielisin kiukkuni ja unohtaisin koko jutun niin helpommalla pääsisin, mutta kai tää hormonikiukku vaikuttaa asiaan..

Eilen mies tuli kolmen päivän äijä-reissultaan. Hieman rähjäisenä ja väsyneenä, mutta kovastipa se oli taas mua ajatellut tullessaan: oli poikennut kaupassa ja hakenut kasan mandariineja. Lisäksi oli ostanut ISON kermamunkin. Totesi, että kun niin vähän menee ruokaa sisään, ettei halua mun kuihtuvan ihan kasaan, joten moinen kaloripommi vois tulla tarpeeseen :p Oli myös poikennut Ideaparkissa katsomassa verenpainemittareita, kun olin puhunut, että moisen voisi hommata kotiin. Neuvolassa kun sanoivat, että vois olla ihan hyvä juttu kotona seurailla, kun poikaa odottaessa paineet nousi melko paljon. Ja mullla on tapana vielä saada aina lääkärin/hoitajan mittaamana entistä kovemmat lukemat.
Sitten hieroi mun niskoja. Mun pitäs kyllä varata ihan hierojalle aika. Mun oikeapuoli niskasta on TODELLA pahasti jumissa. Viimekerralla hierojakin totesi, että on kyllä niin lukossa, ettei yhdellä kertaa saa millään täysin auki. Nyt sitten yks yö heräsin siihen kun jokin lihas oikein napsahti lukkoon. Tekee tosi häijyä.

Mitä tuloo pahoinvointiin, niin eilen en oksentanut kertaakaan!!! Whuup, whuup! Etoi kyllä melkoisesti, mutta ei tullu mandariinit ja mehut ylös!

Takaisin