Moikka!
Kiinnostaisi tietää foorumilaisten kokemuksia heittelevistä kilppariarvoista, vaikka itsellä vajaatoiminnan tms. diagnoosia ei olekaan. Kilppariarvot testattu lapsettomuuden alkuselvittelyjen yhteydessä ja vähän ihmetyttää, että tsh oli tippunut aiemmasta 3,5-3,7 tuntumasta 1,8 arvoon. Ikinä ei ole ollut noin matala tsh, onkohan tällainen arvojen heittely ihan normaalia?
T4v laskenut entisestään 12,34 arvosta nykyiseen 11,6. Vasta-aineet alle viitearvon (arvo 31). Olen syönyt Multivitan raskausvitamiinia nyt vuoden, siinähän on jodia ja seleeniä, joten voisiko niillä olla jotain vaikutusta? Myös rautaa olen syönyt jo pidempään, ensin 50 mg ja nyt useamman kuukauden 100 mg annostuksella. Ferritiini silti vain 26, eli jotain imeytymishäikkää saattaa olla
Yritän nyt korjailla sitä nostamalla annosta ja c-vitamiinilla yms. Olen ottanut c-vitamiinia sisältävää Ferrodania iltaisin tyhjään mahaan, mutta arvot silti aika surkeat. Aiemmin ollut myös refluksia, jonka tutkimuksissa noita kilppari- ja ferritiiniarvojakin on mitattu. En ole joutunut syömään happosalpaajia enää pitkään aikaan, mutta voisikohan nämä kuitenkin liittyä toisiinsa? Tällaista olen joskus lukenut.
Ajattelin kysyä vielä lapsettomuuslääkärin mielipidettä asiaan, mutta kiinnostaisi tietää, onko jollain ollut vastaavaa arvojen heittelyä? Huolena tietysti mahdolliset vaikutukset lapsettomuuteen, kun tässä on nyt tahkottu vuosi tuloksetta, eikä koskaan ole ollut edes kiinnittymisyrityksiä, kemiallisia raskauksia tms.