Lapsen terveys

Juu ei onnistu täälläkään friidan käyttö ilman itkuja, eikä mitenkää pysty edes yksin käyttää sitä. Pää pyörii niin vikkelään toisella.
Ronja89, ei tarvinnut soittaa lopulta söi tissiä isolla ruokahalulla ja iltapuurokin maistui.
Väsynyt neiti kyllä on, pitkiä päiväunia nukkuu ja yöt nukkuu todella hyvin. Jaksaa kuitenkin hereillä ollessa olla hymyilevä pikku tyllerö ♡
 
Mä oon saanut nenäimuria käytettyä yksin, kun otan pojun poikittain syliin ja toinen käsi kainalon alle ja toisella kädellä pitää päätä ja toista kättä paikallaan. Ihan kamalalta tuntuu kun toinen huutaa kuin hyeena, vaikka mitä oon yrittäny keksiä että rauhoittuisi mutta ei auta. :sad001 Toivottavasti ei saa mitään traumoja... Toinen mikä on kamalaa niin (merivesi)nenäsuihke joka irrottaa limaa nenästä. Kaikkea tuo pikkureppana joutuukin kestämään! Ei tekisi mieli tehdä noita toimenpiteitä ollenkaan mutta kun ei haluaisi sitä korvatulehdustakaan kun sehän se vasta kipeä on sitten.
 
Muokattu viimeksi:
Meidän pikkuneiti ollu tänään tosi kärttyinen ja itkuinen. Toinen silmä vuotaa ja rähmii. Annoin nyt ennen yöunia kipulääkettä josko se vähän helpottais. Ei suostunut edes syömääm tissiä enää iltapuuron jälkeen, huusi vain. Nyt nukahti ilman iltamaitoa :sad001 Kurja tunne äidillä!!

Saas nähdä miten yö sujuu. Kaippa se on aamulla soitettava neuvolaan josko kävis näyttämässä silmää ja lääkäri vois samalla myös kurkata korvat.
 
No täällä myös molemmat silmät tulehtunu ja lääkäriin huomenna . :/
 
Meillä edelleen räkäisinä ollaan. :sad001 Ja yskäkin on tullut kaiken lisäksi. Kaksi viikkoa kohta kestänyt!
 
Räkäisyys jatkuu, ei enää niin pahana. Tuo yskä kuitenkin muuttunut kuivasta limaiseksi :/
 
Meillä pojalla pientä yskän poikasta, kurkkukivusta en oo varma? Ukolla nousi kuume, räkävaluu ja kurkkukipee, itellä myös oli kurkku kipee mutta alkanu jo parantuun..
 
Mä jouduin lähteen viikonloppuna päivystykseen neidin kanssa. Jo yli viikon jatkunut flunssa ja päiväuniltaan herättyään oli yhtä huutoa vain eikä meinannut edes sylissä rauhoittua. Alkoi huutaan yht'äkkiä aivan tyhjästä. Ei helpottanut vaikka annoin särkylääkettä. Korvissa, keuhkoissa, kurkussa ei kuitenkaan ollut mitään :eek: olisin voinut lyödä vetoa että olisi korvatulehdus mutta ei.. mikä lie sitten ollut.. :confused:
 
Meilläkin korvat terveet ja silmään saatiin 3 pvä tippakuuri. Eli eipä löytynyt sieltä apua meidän yöhuöinoihin!!

Aika hyvä palvelu täällä. Soitin 7.45 neuvolaan niin jo klo 9 saatiin lääkäriaika!! :)
 
Meillä kävi Unikko aika samalla tavalla viime viikolla. Flunssa oli jatkunut jo yli viikon. Yhtenä iltana kauhea itkukohtaus ja soitto Mehiläiseen. Sinne kun päästiin, poju jo hymisteli lääkärille, eikä ollut enää mitään hätää. Korvia myös mietin. Mutta hyvä että tuli tsekattua :) Syytä itkulle ei selvinnyt. Ehkä sitten tulevat hampaat..
 
Ei ollu eilen lääkärissä muutakun tipat silmätulehdukseen. Ja nyt oon mä ollut 2 yötä niin, että saan kauheita yskänkohtauksia. Saamari saamari :sad001
 
Palattiin tänään 2 viikon reissusta sukulaisten luota ja tuliaisiksi tuotiin ällö limayskä. Nyt sitten köhitään sekä äiti että tytär. Neiti heräilee vähän väliä yskimään ja lopulta olen ottanut typyn kainalooni nukkumaan että saataisiin edes muutama tunti unta.
 
Me käytiin tänään uudestaan lääkärissä kun räkäisyys kestänyt jo kolme viikkoa. Flunssan jälkitautina on tullut ahtauttava keuhkoputkentulehdus. :sad001 Surettaa niin paljon kun on tässä parin viikon ajan joutunut kiusaamaan poitsua nenäimurilla ja nenähuuhtelulla (huonolla menestyksellä), niin nyt vielä joutuu antamaan kahta eri lääkettä sellaisella hengitettävällä maskilla! Ja se on ihan kamalaa kun poju rimpuilee ja huutaa. Kuumetta ei ole ollut missään vaiheessa ja vauva on ollut pirteä ja jaksanut leikkiä normaalisti. Huoh, toivottavasti paranisi pian.
 
Mulla on mennyt autumn sun viesti ihan ohi :eek: Pikaista paranemista sinne pikku toipilaalle ! Eihän noille taudeille oikein mitään voi, tulee jos on tullakseen. :sad001 Turha ainakaan itseään siitä syyttää.
 
Käytiin tänään lääkärissä kun yskä vaan jatkuu ja tuntuu menevän vaan huonompaan suuntaan. Ei onneks ollut mennyt keuhkoihin, mutta korvatulehdus oli tullut limayskän seurauksena. Antibiottikuurilla ollaan nyt seuraavat 5 päivää. Onneksi neiti ottaa suun kautta otettavat lääkkeet reippaasti ja mukisematta.
 
Meillä pikkuneiti on mahataudissa. Eilen oksensi koko päivän ja tänään on syönyt tosi huonosti. Sitten iltapäivällä alkoi ripulointi :sad001 Huonosti on nukkunut ja tosi kärttyinen.

Onneks oon saanu vielä nesteitä menemän neidille ja pissaakin on tullut niin ei oo tarvinnu kuivumisen takia vielä päivystykseen tänään lähteä. Eilen nimittäin vietettiinkin siellä se 4,5h!!

Toivottavasti tää menis pian ohi eikä tarttuis meihin muihin. Mulla tällä hetkellä nimittäin mahassa möyryää... :sad001
 
Voi että mua nyt harmittaa ja itkettää meidän likan takia! Me saatiin lähete sondeeraukseen tuon pahasti tukossa olevan kyynelkanavan takia. Silmäpoli pisti lähetteen takaisin ja sano että toimenpide tehdään vasta 1v iässä. Kun voi vielä aueta itsestään. Tuo silmä häiritsee neitiä niin paljon ja huonoina öinä nukkumisesta ei meinaa tulla mitään ku hankaa. Pahaa tekee nyt kun toinen joutuu kärvistelemään ja tiedän että tän ikäisille on tehty tuo toimenpide. Itkettää :sad001
 
Voi ei ttiuhti :-( Kyllä minäkin olen ymmärtänyt että tehdään aiemmin vaikka eipä sitä täälläkään tiedä miten käytännössä toimitaan jos tarve tulee. Edelleen tytöllä rähmii kumpikin silmä. Näytti jo välillä että on loppumassa niin sitten alkoikin uudelleen :-( Onneksi ei juurikaan tyttöä häiritse, paitsi jos herää päikyiltä eikä silmä aukea kun rähmät kuivunut ripsiin.. Pystytkö vaikka neuvolassa vielä puhumaan asiasta? Kyllä siihen mielestäni pitää apu saada kun noin paljon häiritsee!
 
Meillä oli pikkuneiti koko viikonlopun mahataudissa. Molemmista päistä tuli ja kaarella. Oli niin lähellä kuivumista että pelkäsin lapseni kuolevan käsiini. Sairaalasta ei saatu apua, käskivät mennä kotiin sairastamaan. Kammottavaa kattoa kun pikkuinen oli niin huonossa kunnossa ja heikko. Onneks selvittiin kummisedän (lääkäri) ohjeistuksella ja huolenpidolla ja nyt neiti on jo oma aurinkoinen itsensä. Kyllä säikäytti tämä tauti meidän kono perheen!!
 
Takaisin
Top