Vau @Pingviiniemo, upea suoritus ja onnea pienokaisesta! <3
@Tyllerö87 me syödään todella perus ruokia: makaronilaatikkoa, kanapihvit ja riisi, lihapullat ja peruna, minestronekeitto, nakkikeitto, papuruokia (esim. tomaattinen pata ja riisi), munakkaita, tortilloja kanalla/lihalla/kasvistäytteellä, kasvissosekeittoa+raejuustoa, uunilohta ja uunijuureksia... Kaikki ruoat teen sen verran isoina annoksina että syödään niitä molemmat noin kolme kertaa. Tykkään tehdä pari ruokaa kerralla niin on sitten vaihtelua, eli lounaalla ja päivällisellä eri ruoat. Meal preppaan aina annokset valmiiksi rasioihin niin tiedän sitten että ei tule otettua liikaa/liian vähän ja tiedän etukäteen että annos on esim. 400kcal ja sisältää riittävästi protskua jne. :) Ruoista olen tehnyt muuten ihan "normaalit" versiot mutta ylenmääräisen juustolla kuorruttamisen yms. jätän pois ja kermakastikkeet yms. jää tekemättä. Meillä syödään aika simppelisti koska mitä vähemmän raaka-aineita niin sen helpompi mun on laskea että annoksessa on kaikki balanssissa :) Tämä toiminut meillä tosi hyvin eikä yksinkertainen ruoka olekaan tylsää tai kuivaa, kuten ajattelin.
Oman kokemukseni mukaan kalori/täyttävyys/ yms. mielessä ihan tavallinen kotiruoka on parempi kuin moni "terveelliseksi mielletty" ruoka, johon tulee sitten huomaamatta lisättyä sitä sun tätä - esim. itse aiemmin söin paljon salaatteja joissa helposti kalorit kipuaa +500kcal mutta ravintoarvot on huonot, koska ei esim. kunnon proteiininlähdettä ja iso osa kaloreista tulee öljyisestä kastikkeesta ja (huonosta) rasvasta, esim. juustot. Ei pidä nälkää ja helposti tuli kylkeen otettua leipä tai kaksi ("salaatti ok niin kevyt että voi ottaa..."), joka päällysteiden kanssa on taas 100-200kcal lisää. Ja yhtäkkiä annos on +700kcal. Tuohon verrattuna esimerkiksi todella runsas annos makaronilaatikkoa ja kylkeen salaatti, niin kalorit noin 500kcal ja pitää kylläisenä paremmin ainakin minulla. :)