Oon persoonaltani sellainen, että mulle on tärkeetä päästä toisinaan hengähtämään täysin itsekseni esim. kävelyllä koiran kanssa. Saan siitä ihan hurjasti lisäenergiaa ja koen olevani parempi äiti (tai puoliso / ystävä / asiakaspalvelija / whatever sosiaalinen eläin), kun saan tuota omaa latautumisaikaa. Helpon raskauden ja suht helposti sujuneen synnytyksen ansiosta pääsinkin nopeasti palailemaan lenkkipolulle ja koska palautuminen on sujunut hyvin (mm. vatsalihasten välinen rako kahdessa viikossa jo lähes palautunut), pikkuhiljaa olen alkanut tehdä kotona kevyttä kehonpainojumppaa.
Mutta kyllä vannon myös kovasti koko perheen yhteisten vaunulenkkien nimeen! Tytön ollessa 1 vk alettiin ulkona oloon totuttelemaan lisäämällä ulkonaoloaikaa aina n. vartti kerrallaan, kun neuvolasta annettiin vihreää valoa sille (syntymäpainokin ylitetty silloin). Niin monta kärpästä yhdellä iskulla. Ihan ylivoimainen nukuttamiskeino! Tänään valvoskeltiin jonkun pierun takia tuntitolkulla ja olin jo vähän epätoivoinen (kun valvoskeltuaan liikaa tuo ei jaksa imeä kunnolla tissiä vaikka olisi kova nälkä). Mutta kuten aina, jo toppikseen sulloessa simahdettiin täysin, sillä tämä tuntee jo homman nimen (toppis -> päivän makeimmat torkut). :D Niin syvää unta nukkuu vaunuissa ettei tosikaan, hädintuskin inahdustakaan kuului. Tehtiin siinä sitten pisin lenkki tähän mennessä, 5 km, jotta saatiin tytölle kunnolla unta kaaliin.