La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hih täti heräs kahelta syömäön ja nukahti heti taas vaikka kuinka koitin pitää hereillä! Tää niin kostautuu yöllä :)

Poika nukku puolituntia ja heräs taas tissille. Olin niin varma että herää seuraavan kerran kuuden maissa mutta ei.. :D

Ff: No sitten onnistuukin erilailla tuo vuorottelu kun et imetä. Mietinkin että kuinka onnistuu kun maito muuten kerääntyy tai pahimmassa tapauksessa alkaa tulo hiipumaan jos on pitkiä imetystaukoja :)

Mää simahdan öisin ihan heti ku vauva nukahtaa. Päivisin ei ole ihan niin helppoa tuo nukkuminen ja ei aina malta mennä nukkuun mikä kostautuu sitten illasta jos vauva ei olekaan halukas simmahtaan hyvissä ajoin :)

Meillä tuntuu päikkärit ulkona maistuvan vauvalle paljon pidempään ku sisällä. Sitten ei voikaan mennä itse nukkumaan samaan aikaan ku vauva on pihalla nukkumassa.

Eiköhän tännekin pian kaveri saada :) Tänään käyty taysissa ja ihan hyvin on supistukset saanut edistystä aikaiseksi tässä viikon aikana. Kohdunkaulaa 0,5cm (joulukuun puolessa välissä oli 1cm) ja ensin oli reilun sormelle auki kun harjoittelija tutki. Lääkäri sitten teki vähä ronskimman tutkimuksen ja pyöräytti kalvoja ja sai paikkoja aukeemaan 3-4cm :) Nyt sitten ootellaan lähtiskö kaveri pian tuleen :happy:
Jos ei vkl aikana tapahdu mitään, niin maanantaina sitten jotenkin aletaan käynnistelemään.

No tää on nyt nukkunut puolesta päivästä asti kaks kertaa syöden ja heti nukahtaen... mä oon jo valmiiksi yli tressaantunu tulevasta yöstä :hilarious: mies koittaa valaa muhun uskoa että kyyllä se kohta herää ja valvoo myöhään että sitten nukutaan yhestätoista viiteen :hilarious: ihana optimisti!

Mies lähti viettää varpajaisiaan, ipana ihmetelly silmät suurina tissillä eikä millään meinannu nukahtaa. Tänään aikaisemmin se nukahti 14.45 ja olin asennoitunut siihen et se nukkuu sen kolme tuntia suurinpiirtein, no ei menny kun puolituntia niin poika heräs taas tissille.. Jos se nyt nukkuis hetken pidempään että vois iteki rauhottuu.. :)

Nooh, kyllä mä kestän tämän kerran. :D
Tää ipana ei vaa osaa enää nukkua, taas se torkku vaa jonku 20 minuuttia. Saa kyllä yöllä nukkua!

Nyt kun tuli ostettua toi rintapumppu niin pääsen pumppaa maitoa talteen niin voi jossain kohtaa jättää mies pojan kanssa kotiin että pääsee itekin ulos tuulettumaan kavereitten kanssa. En siis mitään kännin hakusta juomista meinaa mutta muutamat hyvässä seurassa. :)

FF meillä ihan samallalailla tänään!! 2 krt heräsi päivällä! Ja muuten on nukkunut.

Meillä mies vietti varpajaisiaan tossa pari viikonloppua sitten :) harvoin käy viihteellä joten ei haitannut päästää :)

Meillä on kyll ollu koko raskauden ajan ja nyt jatkuu että jos minä en saa juoda niin ei sekään saa :) onneks se on samaa mieltä mun kanssa

Meil oli eilen päivä kun ei nukuttu ku pienet unet ja valvottiin.. Tää päivä on sit nukuttu.. 2,5h ulkona unia, jatkoi sisäl viel n 30 min unia.. Sit valvottiin 1,5h ja sit taas nukuttu.. Nyt onneks valvoo joten toivotaan et yö menee hyvin.. :)

Tänään sain ekan hymyn.. :D vitsi mikä fiilis..

Meil sattu onneks sillon perjantaille synnytys joten mies pysty viettää varpajaiset meidän ollessa sairaalas.. :)

Me suunniteltiin että huhtikuussa laitettais vauva hoitoon ja mentäis sit juhlimaan meijän ekaa hääpäivää :) ja mun synttäreitä! Mut saas nähdä pitääkö äidin päästä aijemmin vai raaskiiko sitten vieläkään mennä :)

Mun miehellä oli "varpajaiset" sillon kun olin sairaalassa, sektio oli perjantaina ja miehen sisko tuli miehensä kanssa konjakin/viskin kanssa kylään. Ei ne lähtenyt mihinkään mut vähän juhlisti vauvaa. Ei muuten haitannut mut kyllä ärsytti kun miehellä oli vähän heikko happi seuraavana päivänä synnärillä, ja piti vauva pestä.. Mä kun en päässyt edes sängystä ylös. No hoitsu kysys mieheltä et haluatko vai peseekö tämä niin mies sanoi että parempi kun hoitaja pesee.. :/ no, kyllä niitä pesukertoja on tullut sen jälkeenkin!

Hauska kyllä lueskella kuinka erilaisia ihmiset on. Itse kun en osaa tässä vaiheessa edes miettiä lähteväni jonnekin ilman vauvaa (edes kauppaan saati viihteelle). Itseasiassa nuo isommatkin ovat olleet yli 2v varmaan ennen kun olen lähtenyt edes jollain tavalla "viihteelle". Tosin käydäänkin sit miehen kanssa kahdestaan eli pitää olla joku muu hoitamassa lapsia. Ravintolassa on käyty syömässä sellainen parin tunnin keikka ekan kerran kun tuo nyt 4v ikäinen oli hieman vajaa 1v. Tyttö oli silloin miehen vanhempien kanssa heidän työpaikallaan noin puolen kilometrin päässä ravintolasta jossa oltiin :D Mua ei myöskään häiritse jos mies juo (itseasiassa tekee sitä nytkin ja juoruaa samalla serkkunsa kanssa puhelimessa) vaikka itse en voisikaan. Tosin mä juon muutenkin niin vähän ja harvoin ettei tällaiset parin vuoden täysin alkoholittomat jaksot tunnu missään.

Mulla on ihan sama tossa juomisessa kuin sulla Aphrael. Ennen raskausaikaa en juonut varmaan puoleen vuoteen ja tietenkin raskausaikanakaan + tämä imetys. Ei käy mielessäkään, että voipa pääsisin. Siksi on myös ihan sama vaikka mies kävisikin. Tosin hän ei "perjantain kalsarikännejä baarissa" harrastakaan.

En minäkään halua vielä olla vauvasta erossa, mutta kyllä jätän hänet varmasti mummoloihin hoitoon kun on vähän vanhempi. Mieskin on ehdottanut, että voisin halutessasi käydä ilman vauvaa kavereita moikkaamassa, mutta en malta. Saavat tulla meillä käymään tai menen vauvan kanssa yhdessä.

Mieskin menee ensi maanantaina töihin. Vähän jännittää kun ollaan synnäriltä asti oltu kolmistaan (2viikkoa). Mies jäi suoraan synnytyssalista vauvan kanssa kahden kun mut vietiin melko nopeasti synnytyksestä leikkaussaliin. Luotan häneen hoitajana ja hän onkin ollut todella luonteva ja taitava <3

Mullakaan ei ole halua olla erossa vauvasta, kokeilumielessä oon kaupassa käynyt ja vartin jälkeen kirjoittanut miehelle et miten menee :) viikon päästä olis tyttöjen ilta vanhojen kavereiden kanssa, keitä näkee tosi harvoin, noin kaks kertaa vuodessa. En tiedä pystynkö lähtemään, tai jos lähden niin autolla ja parin tunnin päästä takaisin... En vaan malta olla erossa vauvasta, vaikka tiedän että mies pärjäisi varmasti vauvan kanssa illan ihan hyvin.

Muokattu viimeksi:
Takaisin