La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tammikuinen16 olen kyl itsekin tosi helppottunu kun esikousen aikaan tuli n. 15kg josta jäi kaikki mulle :( joten kiva jatkaa tätä laihdutustakin minkä vuos sitte alotin ku ei jääny kiloja yhtään :)

Eiköhän täällä jatku keskustelut vauvojen synnyttyä, minä ainakin yritän sen minkä ehdin sitten vauvan ohella käydä täällä kirjoittelemassa kuulumisia. :)

Aliisia, perustuisko siihen että eiks prosentuaalisesti iso osa lapsista synny sikiön ollessa 38+2 eli viikot sillon 40+2 :-)
Pohojanmaalla ei oo palio lunta tullu, mutta hyytävä viima.

On semmonen olo että tänä yönä nukun hyvin, saa nähdä siis käykö toteen vai heräilenkö taas pitkin yötä niistelee nenää ja käymään vessassa..

Mulla on nyt lähteny synnäriltä tähän pvään 10kg..kuus kiloa tuli nyt ekasta neuvolasta synnytykseen ja hoitojen myötä juuri ennen raskautumista se seittemän. Mutta kaikkiaan nyt tartteis vielä lähteä semmonen 20kg, että voisin olla tyytyväinen. Pääasia, että kiinteytyisi :)

Mulla ei oo oikeen mitään kirjotettavaa, tyty on ihana ja syö ja nukkuu, alkanu elo sujua kotona :) paikatkin on ihmeen kivuttomat, vaikka eppari tehtiin ja se siitä vielä vähän repes, mutta eipä valittamista :)
Imetys lähtenyt käyntiin viimein, vaikka itkien sitä kotiutuessa yritin saada onnistumaan ja olin varma, että ei tule mitään koko touhusta. Enkä myöskään tunne enää huonoa omaatuntoa ja pillitä, jos nyt joudun välillä korviketilkan antamaan imetyksen päälle, se oli myös mulle jotenkin niin kova pala, kiitos tuostakin vaan osittain joillekkin kätilöille..

Mulla on täällä sängyssä lakanan alla tuo pissasuoja jos vaikka esim lapsivesi lorahtaa vahingos sänkyyn yöllä, mut tää kyllä pistää hiostaa.. Pistän varmaa vielä pyyhkeen sen alustan päälle niin jos se vähä jeesais ettei näin paljo hikoilis.... :o

Taisi vauva porata itseään äsken tonne kanavaan tms kun oli ihmeellinen ohimenevä jomotus tms tuolla alhaalla.

Mulla on toi pissasuoja kanssa, mutta meillä on sängyssä tavallisestikin tommonen ikean patjasuoja, niin laitoin sen muovisuojan vasta sen alle. Kuitenkin tässä voi monta viikkoa vielä mennä, niin hikoilisin varmasti jos se ois suoraan lakanan alla :) Pyyhe varmaan kyllä jeesaa siellä välissä.

Hei osaakohan kukaan sanoo, että onko kaikki fb ryhmät nyt tammikuisilla jotain suljettuja? Harmittaa ihan hirveesti, kun en löydä tai pääse enään mihinkään mukaan :/ Jotenkin, kun meillä esikoinen tulossa ja muilla ystävillä ei vielä juurikaan lapsia ole, niin kaipaisin sellaista vertaistukea ja pelkään, että kaikkien lasten synnyttyä täällä keskustelu hiipuu..
Laura, laitoin sulle viestiä :)

Mämmi: mulla kans oli ongelmia imetyksen alussa kun maito nousi niin hitaasti. Korviketta jouduttiin antamaan lisäksi. Samantien kun päästiin kotia niin maito nousi ja nyt on tissit kipeänä vähän väliä ja valuttavat maitoa kun sitä todella tulee :D
Kätilöt suhtautuivat tosi asiallisesti imetykseen ja heikkoon maidon nousuun niin ihan hyvillä mielin annoin korviketta. Tosin jännitin että nouseeko maito lopulta vaiko ei..

Mä oon myös laittanut sen pissasuojan sänkyyn. Tuota samaa hikoiluongelmaa olen pohtinut, joten täälläkin täytynee kokeilla sitä pyyhettä vielä lisäksi :happy:

Neuvolassa kävin jälleen (rv 38+1). Kaikki hyvin. Terkka otti hemoglobiinin sormen päästä, ihmetteli kuinka se on edellisestä mittauksesta laskenut (121 -> 113), vaikka nyt sen kuulemma pitäisi hieman jopa noustakin. Yhtään rautalisää en ole syönyt koko raskauden aikana, eikä se kuulemma ole välttämätöntä vieläkään. Vauva on vielä "ylhäällä", mutta raivotarjonnassa edelleen. Sydän pompottaa oikein komeasti. :love017 Seuraava neuvola onkin jo maanantaina (rv 38+6). Mukavahan se on, että seurataan tarkasti. Ja onneksi on suht mukava neuvolatäti.

Miehen jätin neuvolakäynnillä sinne polvitähystykseen. Onneksi olivat samassa rakennuksessa, kerros vain väliä. Katsotaan mihin aikaan päivästä saan hakea hänet kotiin. Viettämään kanssani meidän 10-vuotishääpäivää. :Heartbigred

Eilen illalla tein lumityöt. Eihän se raskasta ollut, mutta ikävästi aina mahassa tuntui, kun lumikola tökkäsi johonkin epätasaiseen. Siispä totesin, että en enää tee. Saa miehen sisko tulla tekemään tämän päivän lumityöt ja niin kauan kuin on tarvista, kun miehellä on kepit käytössä/mies on kunnossa.

Hyvää hääpäivää Tansku!

Meillä kanssa samasta syystä ikean pissasuoja sängyssä. Nyt se on siellä koska lillutasn maidossa yms eritteissä vauvan kanssa. Hiostaahan se mut mueluummin niin kuin et pitäs alkaa pestä patjaa.

Eilen käytiin ekan kerran näyttäytyys synnäril ku aamul alko semmone haalen pinkki vuoto ja myöhemmin illal alko jo hiukan supistelee.. Nooh.. Eipä viel jääty sinne.. 1cm olin auennu.. Mut vaavilla kaikki hyvin.. Kokoarvio 3600g :) Ja ei vieläkää halunnu näyttää sukupuolta xD Miestä vähä harmitti.. Nooh tänää on sit ollu noin 7min välein suppareita ja kestäny about 20-60 sec.. Jahka mies tulee töistä ni lähetään uudellee näyttää.. Kahtotaa ollaanko jo tän vuorokaude puolel kahdes osas.. On noi supparit ollu kyl aikas kivuliaita :/ Täl hetkel 39+4 :)

Takaisin