La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle ei oo puhuttu neuvolassa eikä synnärillä vielä miten vauvan vitamiinit menee. Ei siis mitään hajua! Perjantaina neuvolatäti tulee kotikäynnille, vauva silloin 1vko vanha, niin luulen et silloin puhutaan noista asioista.

Sandrax, Vauvalle aloitetaan pariviikkoisesta antamaan d-vitamiinia. Annostus on 5 tippaa päivässä. Kannattaa kuitenkin aloittaa yhdellä tipalla annosta hiljalleen lisäten, koska ovat useimmille melkoinen vatsavaivojen aiheuttaja..

Mä oisin saanu terkalta d-vitaminiini tipat mutta olin ostanu jo Rela-D -tipat ni sanoin että en tarvitse. Ja noita tippojahan voi vaikka antaa tyyliin joka toinen päivä 1 tipan alkuun ja sitten nostaa annosta 1tippa joka päivä ja sit siitä lähtee nostaan taas annosta sen mukaan miten vaavin maha kestää.

Ulkona on hirvee lumimyrsky ja -9 onneksi ei tarvi nokkaa tonne tunkea! Mies parka joutu lähtee kun klo 8 on oltava kaverinsa hallilla, sen kaveri hitsaa auton pohjaa ja sit päivällä on katsastus.. :D

Jahas.. Ei käynnistetty tänään (39+3, radi). Hieman ärsyttävää, kun oli jo henkisesti valmistautunut siihen.. Oli ultra ja erittäin kovakourainen sisätutkimus. Mukula nyt noin 3,7 kg. Käynnistys 40+0 eli lauantaina osastolle. Pitäis nyt mennä sit lenkkeilemään ja 3 X S, että lähtis spontaanisti synnytys käyntiin.. no eipähän paljon kiinnosta tuonne lumimyrskyyn lähteä.. :dead:

Mäkään en tänään jäänyt vielä synnyttämään, kun kävin äitiyspolilla. Mulla vauvan paino-arvio 3,4 kg. Kohdunkaulaa jäljellä 1,5 cm ja pehmeä. Ei puhuttu muuta kuin, että ensi viikolla neuvola, voi laittaa lähetteen käynnistykseen viikolla 41+5. Mulla viikot nyt 39+4 ja ruokavaliohoitoinen radi. Ruokavalioon pitäisi kiinnittää huomiota.

Meillä täällä jännitetään huomista. Silloin on miehen polven tähystys. :-\ "Onneksi on vasta viikot 38+0."

Ja jos toi lumimyräkkä jatkuu koko yön, niin täytyy hälyttää miehen sisko tekemään lumityöt huomenna ja vaikka koko loppuviikon tarpeen tullen.

Päästäis edes huomisesta kokonaisena. :-D

Mää tein meillä tossa lumityöt :joyful: Saan varmaan mieheltä kivan saarnan kun se tulee kotiin.. :rolleyes: Oli sentään kevyttä pakkaslunta niin uskalsin rauhassa tossa köpötellä pihaa edestakaisin. Itseasiassa kyllä mun lenkit on aiheuttanut enemmän supisteluja kun silloin aina ajatuksissani meen niin "lujaa", että ottaa huomattavasti enemmän vatsaan..

Nonniin, aika hyvin :)

Jospa täälläkin nuo viimeisetkin lähtisi :)
Mulla vertauskohtana oli alkuvaiheen aamupaino ja eilen oli päivällä vaa'alla käynti joten matkaa voi olla vähemmänkin lähtöpainoon mutta hyvällä mallilla joka tapauksessa :)

Mulla oli tänään äitiyspoliklinikalle aika ja synnytys käynnistetään torstaina. Ehdotti huomista mut haluttiin mieluummin torstaille et enemmän aikaa valmistautua henkisesti :D nyt alko tosissaan jännittää kyllä, ennen tätä ei oo jännittäny. Ja nyt siis rv38+2. Käynnistetään, koska vauvan mahanympärys on hieman isompi verrattuna pään ympärykseen, niin se on mun kannalta parempi et alotellaan nyt jo varmuuden vuoks. Toivottavasti lähtis sen mahanympärys normalisoituun sit ajan kans.

Jos jollaki kokemusta tayssin 4a osastosta ja sen hoitajista, niin sanokaa kaikki! :D

Kaks päivää juuri ite vietin tayssin 4assa, kaikki oli tosi ystävällisiä ja vähän väliä kyseltii vointia automaattisesti ja ihaninta et välipalaa sai hakee koska vaan käytävän jääkaapista :D Huomen aamulla takasin llo 8.45, aletaan käynnistään näillä näkymin cytotec tableteilla, vähä alkaa jo jänskättään.. Painoarvio oli sunnuntaina 2800grammaa, eli ei ainakaan neiti mitenkään jättisuuri ole, saa nähä ylittyykö se kolme kiloa, kun noi on kuitenkin aina arvauksia ja viikkoja huomenna tasan 38.. :)

Mä haluun tän jo kans hei ulos! Mut varmaa käynnistävät sit vasta rv 42... Eli neljä viikkoa pitöis vielä odottaa?! Ei mulla järki kestä...

ImageUploadedByVau Foorumi1452621213.104024.jpg

Päivällä meidän parvekkeen tohon kulmaan kertynyt lunta hiukan, nyt siihen on satanut vielä lisää että hyvä kun ei muuraudu kokonaan lasit lumen alle! :D makuuhuoneen ikkunoissa kanssa kauhee kerros lunta siihen ikkunaa vasten kasautunut. Samanlailla kun tohon parvekkeen lasia vasten mutta ei onneksi yhtä paljon.. :D meidän parkkipaikalla on lunta oikeesti yli polvien.. Saa oman ruudun lapioida kun ei niitä meillä näköjään aurata.. :S

Hei osaakohan kukaan sanoo, että onko kaikki fb ryhmät nyt tammikuisilla jotain suljettuja? Harmittaa ihan hirveesti, kun en löydä tai pääse enään mihinkään mukaan :/ Jotenkin, kun meillä esikoinen tulossa ja muilla ystävillä ei vielä juurikaan lapsia ole, niin kaipaisin sellaista vertaistukea ja pelkään, että kaikkien lasten synnyttyä täällä keskustelu hiipuu..

On se ihanaa kuulla että muuallaki maailmassa lunta tulee ja on paljon :D Mä oon tääl jo pari kuukautta kolannu lumia melkein joka päivä. ihana lumi :Heartred

Mua joskus muutama kuukaus sitte pelotti synnytys ihan kamalasti koska viime synnytys ei loppunu ihan suunitelmien mukaan, hätäsektio siitä tuli. Sitte juttelin kaikkien lääkäreiden ja hoitajien kanssa ja oma äiti oli tosi hyvä neuvon antaja ja jotenki mun oma asenne muuttu aivan täysin, näin mielessä miten kaikki menee (en tietenkään ajatellu että menee niin ku ameriikan elokuvissa) ja kaikki loppu kumminki hyvin, mutta nytte sitte ku tää H-hetki on ihan nurkan takana ni on ruvennu jännittää siltiki aika paljon. Oon kumminki henkisesti valmistautunu siihen että yli ajalle mennään koska äitillä on kaikki 3 raskautta menny yli ja lapsen isä synty kans 2 viikkoa yli aikaa ja edellinen raskaus meni kans viikolla yli. Tänään olis vk 39 tasan (norjassa on joku ihme laskenta systeemi että täysaikanen raskaus on 40+2, mistä lie tullu tällanen laskenta systeemi) Niitä tylsiä harkkari supistuksia tulee vieläki välillä ja onks se suolen tyhjeneminen joku merkki?

Tsemppiä kaikille jotka on synnyttämässä tai lähössä synnyttää :wink

Laurajm, Eiköhän täälläkin keskustelut jatku vaikka aluksi ehkä hiljeneekin kun vauvoihin vasta tutustutaan. Ainakin salaisella puolella on jonkin verran nytkin keskustelua jo synnyttäneiden keskenkin. Ja tuolla "laskettuaika 2016" alla on Pirkanmaan seutulaisilla oma ketju ja siellä jo treffattiinkin. Tosin lasketut ajat on pitkin vuotta eli voitaisiin tänne tammikuisiin viritellä myös saman alueen porukan kanssa treffejä ym..

Takaisin