La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei oo maha myöskään laskeutunut, mutta ainakin istuessa tuntuu alapäässä tuntuu siltä, että joku tunkee väkisin läpi.
Laskettu aika kylläkin vasta 26. päivä.

Joo mää kans mietin että eikö Alinah sulla ollut la joskus tammikuun loppupuolella niin ei se vauva taida vielä ihan hetkeen olla tulossa :)

Täällä pikkunen säikäytti minut. On normaalisti iltaisin kovin touhukas ja tänään ei illalla liikkeitä juuri ole ollut. Tuupin ja tönin vatsaa, mitään ei tapahtunut. Söin pari hedelmää, join vettä ja aloitin liikelaskennan. Tuupin mahaa, vaihtelin asentoa ja mitään ei tapahtunut n. 20 min aikana :O
Porua jo väänsin täällä että nyt ei ole kaikki hyvin ja et jos ei 10 min sisällä kuulu yhtään mitään niin soitan synnärille. En mää mitään tuntia voisi odottaa jos ei yhtään mitään kuulu! No, sit ku olin aikani yrittänyt niin ekat hyvin hentoiset liikkeet tuntui ja lopulta alkoi kunnon möyrintä joka tuntuu jatkuvan edelleen. Hui kauhee ku säikähtää ku normaalisti ei tällaisia ole!
Nyt paukkuu kalvot aika tiuhaan :)

Kyllä täälläkin tänään on oltu hieman huolissaan vauvan liikkeistä, mutta kyllä hän on aina piristynyt, kun on keskittynyt kuulostelemaan liikehdintää.

Mulla on alinah samanlaisia fiiliksiä. Tosin, mulla on tänään laskettu aika ja aamuyöstä oli hiukan kipeitäkin suppareita mutta päiväksi taas niitä kivuttomia. Nyt illalla taas muutama hieman kipeempi. Käynnistyyköhän tää mopo koskaan vai ollaanko puolivälissä kuuta käynnistyksessä ...

Minulla on myös semmoinen tunne että vauva ei koskaan tule ulos sieltä :D ja mulla on myös vasta 21.1 laskettu aika.. Esikoinen syntyi rv 41+4 käynnistyksellä.. Joten olen varmaan viimeinen joka synnyttää tässä ryhmässä :D tänään rv 37+2 joten voi ihan hyvin vielä olla ainakin viikko vatsassa :) että ehdin tehdä viimeiset valmistelut hänen tuloa varten <3

Mihis muuten synnyttäneet on siirtyny höpisemään, tuonne salapuolellekko? :)

Mun mielestä synnyttäneet höpisevät täällä palstoilla samalla tavalla kuin muutkin. Ehkä synnyttäneillä on sen verran kiirettä vauvan kanssa etteivät kerkeä samalla tavalla kirjoitella.

mämmi, mä ainakin olen niin kiinni vauvassa etten oikein jaksa muuta kuin hoitaa pientä ja nukkua. Varsinkin kun meidän poika on niin pieni kokoinen, että vaatii vielä enemmän huolenpitoa. :)

Juu onhan se la vasta 25.1 mutta se just kun ei oo edes pieniä tuntemuksia että ulos olisi tulossa.

Olis se kiva synnyttää kuiteski tammikuussa kun miehellä olis enemmän vapaita tässä kuussa niin olis aivan mahtavaa jos lähtisi syntyy kun mies on vapaalla..

Tiedän ettei se nyt vielä näin alkukuusta varmasti synny, mut olis oikeesti kiva edes jotain merkkejä jo saada... En jaksa helmikuulle asti odottaa.. Mies kans touvois tämän syntyvän tässä tammikuussa..

Mua ahdistaa tää kun painaa keuhkoja niin ainut hyvä asento on makuullaan oleminen...

Ahdistaa myös se et jos tuosta kasvaa joku 5kiloinen enkä semmosta halua ponnistaa ulos..

Ymmärrän tietty, että ei juuri synnyttäneenä ja uuden tulokkaan kanssa paljoa jaksa täällä kirjotella, mutta sillä aattelin, että kun joskus oli vauva-palstalla muistaakseni tapana siirtyä paikasta toiseen :) kuumeiluista plussanneisiin ja odottajista synnyttäneisiin jne, niin aattelin, että onko täälläkin vastaavat :D
En siis ole tän enempää tähän foorumiin perehtynyt, vaikka jo jonkun aikaa täällä tullu roikuttua :D

Ahdistaa myös se et jos tuosta kasvaa joku 5kiloinen enkä semmosta halua ponnistaa ulos..
Ei ne semmoseks taida päästää :)
Mutta sulla on vissiin uusi painoarvio tulossa(?), niin kyllä siellä luulis antavan ajan vielä uuteen arvioon tai sitten käskevät varata ajan jollekkin vkolle käynnistykseen, jos olisi iso vauva tulossa :)
Mullakin silloin rv 34+ oli vauvan koko 2300g ja keskikäyrillä mentiin, mutta varmuudeksi käskivät varata ajan käynnistykseen rv 39 (jota ei kuitenkaan tarvinnut varatakaan) ja maanantaina nyt on vielä yksi arvio, jolloin ehkä käynnistetään synnytys, koska LA olis kuitenkin perjantaina ja siihen asti ei mulla odoteta radin takia.

Joo kyllä mä toivon että käynnistävät sitten jos näyttää siltä että ottaakin hirveen kasvu spurtin.. :)

Niin täällä tosiaan 40+2 ja juurikaan tuntemuksia, että jotain alkais tapahtumaan ei ole. Ne kun voi alkaa sitten ihan yllättäen.. Toiset tietenkin kärsii monta päivää kipeistä supistuksista :/
Alinah, malta nyt vaan mielesi ja odottele rauhassa ainakin sinne laskettuun aikaan :) tiedän miten sitä odottaa vaan, että näkee tulokkaan ja pääsee tästä tuskaisesta olotilasta.. Mut voiton puolella ollaan jo ihan kaikki :) jaksamisia kaikki!

Mullakin la vasta 24.1. Äiti oli puhunu että ootan joka ilta synnytystä niin paljo että menee sen takia yliajalle :D pitäs kuulemma olla ja nauttia vain, yllättää varmasti tulollaan sitten kun on tullakseen. Mulla illalla meni maha aivan sekaisin ja vointi oli huono, nyt herätty kipeisiin supisteluihin ettei nukkua enää voi. Nuo tietysti taas herättää toiveita mutta voi olla että olen silti myös viimeisten joukossa ;)

Johan on ollut yö.. Puolen yön aikaan alkoi alaselkä juilimaan (aaltoilevaa) ja alavatsassa supistusten yhteydessä menkkakivun tapaiset tuntemukset. Tähän asti koko yön supistellut, selkäkipu jäi jossain vaiheessa pois. Alavatsakipu sen verran kovaa, että hengitykseen joutuu keskittymään supistuksen aikana. Supistuksia tullut paljon yön aikana mutta eivät ole muuttuneet tiuhemmiksi tms. Vatsakin toimi yöllä.
Saa nähdä enteileekö synnytystä vai kärsitäänkö tästä olotilasta nyt päivä tolkulla. Ei tarvi kyllä ainakaa nukkua jos olo tällaisena jatkuu..

Oijoi, mä niin muistan sen kun odotin innolla esikoista syntyväksi pari kk. Jän kesälomalle ennen äippälomaa, virhe!
Olikin sitten pitkät kuukaudet. Rv 37 kanssa olinkin jo ihan että miksei se tuu... ja kadehdin niitä, jotka sai mukulan etuajassa. Halusin päästä jo työntämään vaunuja ja pukemaan vaatteita..

Mutta nyt, nyt nautin ihan hirmusti vikoista päivistä yhden lapsen äitinä. Kun tuo on jo niin iso ja nukkuu yöt. Siitä, että saa illalla hetken hengähtää, vaikka on se kamala uhmaikä päällä.

Kun tietää, että kohta ei saa hengähtää. Joka paikka on rikki ja jumissa ja valuu. Jlkivuoto, imetyshiki, maito. Ja ne jälkisupparit ja nännikipu. Ja se väsymys... vaikka silti se vauva on maailman ihanin ja oma ja niin rakas. Mutta on todella kovaa olla koko ajan tarvittu, koko ajan toista varten olemassa.

Mutta oi jos sais ihan hetken takaisin siitä esikoisen odotusajasta. Ehtisi ajatella, että mitä minä nyt haluan. Istua vaan paikallaan ja unelmoida vaaleanpunaisesta vauva-arjesta..
Tekisi mieli sanoa, että nauttikaa vielä vapaudesta. Mutta tiedän kuinka se ituttaa, eikä hyödytä. Sanon sen sijaan, että vaikka päivät tuntuu viikoilta niin oikeasti aika pyörii vinhaa vauhtia! Ihan kohta on jo vauva sylissä :D

Takaisin