La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi huoh ja väsymys. Mies yöhön asti töissä ja mulla ei ole mitään tekemistä!
Ihan tajuttoman pitkä päivä ollut tähän asti.. Ja ku ei ole mitään tekemistä niin tekisi mieli kokoajan olla jääkaapilla vaikkei ole yhtään nälkä :)

Voi näistä päivistä tulee kyllä nyt niin pitkiä kun odottaa vain, että pääsee synnyttämään. Tähän asti ollut muutakin odotettavaa ja tekemistä joulun ja uuden vuoden tiimoilta. Väsyttääkin niin maan peevelisti ku yöt menee vessassa hypäten ja masua kivistäen.
Uusi vuosi alkaa täälläkin nuristen :)

Alinah, meillä on sit täsmälleen samat puuhat menossa. ☺ Veto molemmilla aivan pois. Päikkäritkin on otettu. Ulkoilu vois piristää muttei jaksa pukea.

alinah ja zuikkeli sama täällä! todellinen sänkypäivä ollut.
Eilen en jaksanutkaan tehdä perunasalaattia itse, enkä kyllä tänäänkään. Että aateltin käydä ulkona syömässä ja huomenna vasta kuoria pottuja =D

Katotaan meneekö unirytmi aivan reisille kun näin vaan köllöttelee... Mulla olisi kuitenkin melko pitkä "To Do"-lista, jonka oon itselleni kehitellyt tässä. (Eli vauvan unipussia ja sängynhiontaa mm.) Täytyy vaan myöntää, että neulomishommat menisi mieluiten, sillä alkaa jo kyykky- ja lattiallaolevat asennot tuntua vaivalloisilta. Ja vaikka maha on melko ok kokoinen vieläkin.

Me käytiin vetäsemässä 45 minuutin lenkki ja teki kyllä hyvää :) Supistusten toivossa, mutta ei niitä kyllä ainakaan vielä näy. No viimeistään 13. päivä tämä kaveri täältä ulos saadaan käynnistyksen merkeissä niin ei auta kun odottaa! Tsemppiä muillekin malttamattomille mammoille! <3

Jooh, ei edes supistuksia saatu aikaiseksi kun yhtä ässää kokeiltiin... Pöh! :(

Me oltiin kylässä tovi jos toinenkin, tuli siis istuttua melko kauan. Nyt tuntuu siltä, että makuuasento on paras koko loppuillan. Taitaa Ötökkä asettua lähtökuoppiin vähitellen.

Huomenna tulee lähipiirin naiset kylään baby showereita viettämään.

Nyt oli toinen yö putkeen, että mies nukahti ennen minua. Eikä se uni meinannut tulla edes sillon kahden-kolmen aikaankaan. Sitten parin tunnin välein piti vessassa käydä.

Me käytiin sit kuitenkin ulkona. Vietiin roskat (lähin roskis 300 m päässä), haettiin posti (laatikko 200 m päässä) ja sytytettiin pihaan kynttilöitä. Piristi hiukan. Supisti koko ulkona olo ajan tosi tiukasti, ei kuitenkaan tehnyt muuta kun epämiellyttävän olon ja kun sisälle tultiin niin mahakin pehmeni. .. Pöh siis sillekin yritykselle. Vaikka niinhän tuo asia vaan on että vain vauva itse tietää milloin on hyvä hetki syntyä ☺

Täällä kans tuli tehtyä koiran kanssa niin reipas lenkki, etten muista milloin viimeksi olen uskaltanut noin reippaalla käydäkään. Koko päivän on herkästi harkkasupistuksia tullut, mutta eipä tuo lenkki mitään uutta tuonut tullessaan. Hyvää teki kuitenkin..
Lenkillä vauva asettuu painamaan rakkoa ja se on epämiellyttävää. Lenkin jälkeen alkoi masussa ihan mahdoton myllerrys joka jatkuu ja jatkuu :)

Zuikkeli: niinhän se taitaa olla että teki itse mitä hyvänsä niin vauva se on joka päättää milloin on valmis tänne syntymään. Taitaa olla vaan sattumasta kiinni jos olet tehnyt jotain (mm. kolmen ässän jutut) ja vauva päättääkin alkaa syntymään :)

Täälläkin laiska vuoden ensimmäinen päivä. En oo kun köllötelly oikoosenaa. Onko muilla ongelmaa lukija näitä avun muita keskusteluja. Tammikuun alla kaikki toimii kyllä mutta kun tuolla mualla seikkailin niin teksti menee monessa tyyliin: omp/mt@@llä//!!--kaunis@(?p-/)äivä--

Ansofii, olisko noissa reilusti vanhemmissa keskusteluissa/kommenteissa joku erilainen koodaus että näkyvät tuolleen?

Niin ja hyvähän se on jos pysyy liikkeellä edes sen ajatuksen pohjalta että saisi vauvan syntymään :)

Onko muilla rinnat kipeät/arat? Mua suorastaan hirvittää ajatus imettämisestä ku ovat niin arat, että imeminen luultavasti sattuu ihan kiitettävästi :S
Jännittää myös tuleva imetys kun haluaisi niin kovasti, että onnistuisi!

Hei Sherri83 ! Onko sulla ruokavalio- vai insuliinihoitoinen radi ? Mulla on ruokavaliohoitoinen radi ja vauvan koko arvio oli 2,8 kg nyt 29.12. Mulla myös kontrollikäynti 12.1.2016 äitiyspolilla. Laskettuaika 15.1.2016. BMI mulla on 35, mutta painoa ei ole tullut raskausaikana lisää.

Vissiin liikkeellä tätä , ettei mitään jaksais/viittis tehhä. Täälläkin mennyt ihan köllötellessä tää pvä ja väsyttäny ihan älyttömästi.

Tissitkin tuli pumppaamisen jälkeen aika kipeiksi, saa nähä, mitä tuo oikee imetys tekee :-o ei mulla kyllä tuo pumppu omasta mielestä liian isolla imullakaan ollut :|

Tänään tuli rv 39 täyteen ja olisin ihan valmis jo lähtemään sairaalaan, vaikkei kyllä siis mitään synnytykseen viittaavaa ees ole :D pientä mahan kiristelyä ollut ja epämiellyttävää tuntemusta pötsissä ja alaosastolla, mutta ne nyt on välillä ollu ihan normaalia muutenkin :)

Ansofii mulla ainakin näkyy tekstit ihan normaalisti, tosin oonki pöytäkoneella. En veilä mitää ikivanhoja juttuja oo lukenu, mut täl hetkel menossa noi vuoden 2014 ketjujen synnytystarinat näin iltasatuina :grin

Hei Sherri83 ! Onko sulla ruokavalio- vai insuliinihoitoinen radi ? Mulla on ruokavaliohoitoinen radi ja vauvan koko arvio oli 2,8 kg nyt 29.12. Mulla myös kontrollikäynti 12.1.2016 äitiyspolilla. Laskettuaika 15.1.2016. BMI mulla on 35, mutta painoa ei ole tullut raskausaikana lisää.

E tavallaan kumpikaan. Metformiini-lääkitys eli tableteilla 1gx2. Toki ruokavalio on pidettävä sen puoleen että ei aterian jälkeiset sokerit nouse yli 7.8. Mulla putosi paino heti alussa kymmenen kiloa ja siinä on pysynyt koko raskauden ajan. Paastosokereissa ei koko aikana ole ollut ongelmaa ja hyvin pysynyt tableteilla muutenkin kurissa. "pitkä sokeri" 5.3.

Varmaan diabeteslääkityksen takia sulla on sitten käynnistys tiedossa. Hienoa,että sulla on paino pudonnut noin paljon. Mulla on nyt viime mittauksissa ollut paastoarvot yli 5, mutta alle 5,5. Tunnin arvossa ollut yksi ylitys viikon 14 jälkeen. Mulle ei ole puhuttu käynnistyksestä. Herkkuja pitäisi kuitenkin vältellä.

Takaisin