La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jadeiitti: Saapa nähdä sitten.. Pessimistinä ajattelen että nää tulee jatkuun kun eivät yön aikana ole muuttuneet säännöllisiksi.
Tällaisia ei ole kertaakaan aiemmin ollut koko raskauden aikana, että jotain uutta ovat nyt kuitenkin. Mutta ei näitä kyllä turhaan toivo jatkuviksi jos mitään ei tapahdukaan, sen verran kamalilta tuntuu.

Enni nyt vaan lenkille et yltys vaan tai jos jumppapalloa niin pompi :) mut lenkillä jos käyt niin elä hyvin kauvas kotoa lähe tai sit kävele kotona ympärin taloa :) täälläkin yö ja aamu kärvisteltiin eikä tilanne muuttunu mut sairalaa ympärin juosten sai supistukset piettyn yllä sen verran et kolmelta iltapäivällä meni veet :) eli tsemppii sinne :) ❤

Jadeiitti tuo on niiiiiiiiin totta! Nauttikaa te ensimmäistä odottavat vielä hetki. Vaikka vauva on täälläkin hyvin odotettu ja toivottu, niin ensimmäiset kuukaudet voisi tietyllä tapaa pikakelata :D Vaikka ei sitten kuitenkaan. Ristiriitaista.
Yöllä kun ei unta riittänyt, oon näköjään riisunu meidän kuusen koristeista. Valot jäljellä. :D Taitaa kuusi lähteä tänään. Ja mr Murphyä uhmataksemme lähdetään ajamaan mummolaan 100 km päähän.

Huhhuh mitä oloja. Saas nähä lähdetäänkö pian oikeesti synnyttämään.

Mulla on nyt kuudes päivä tässä 8pvän sisällä kun tulee limatulppaa. Kahtena edeltävänä yönä tullu ihan reilusti ja oli jo veriviiruakin seassa. Flunssasena tässä on vielä oltu kaiken päälle ja eilen iski hirveet mahakrampit. Vessassa on varpusparvet lennelly ja oksettaaki vielä kaupan päälle. Taitaa koko elimistö tyhjentää itteään, maha, suoli, poskiontelot ym. Mietin vaan kuinka kuolemaa teen synnytyksessä jos tääki alkaa tuntuu jo hirveeltä..
Ja tänään se 39+1.

Hyvä kirjoitus Jadeiitti! Niin se on, että vaikka kuinka ihana, rakas ja odotettu se vauva on, niin kiinni siinä on tosissaan.
Hymyillen lueskelen teijän kirjotuksia, eikö oo jännä, että 8 kk on menny kuin siivillä ja nämä viimeiset viikot on niiiiiiiiiiiin pitkiä :)
Ite toivon että menis mahd lähelle LAa, koska meijän vauvalla on se leikkaus edessä, olisi sitten mahdollisimman vahva ja valmis... Limatulppa irtosi uudenvuoden aattona ja siitä asti on mahaa jomotellut. Jännä nähä miten käy!

Se voi lauruskaah hyvinkin enteillä synnytystä. Mistähän mä saisin moisia tuntemuksia? :D
Tiita meillä oli tyttö silloin niin ikuinen mahavaivojen ja atooppisen ihottuman takia, että olin aivan poikki ekan puoli vuotta... Mutta onneksi on myös noita vauvoja jotka on tyytyväisiä oloonsa ❤

Olo ei ole aivan yhtä tukala kuin yöllä, sain aamulla ehkä toista tuntia nukuttua. Väsyttää ihan vietävästi ja tässä kaivankin sohvan nurkkaan koloa että saisin hetken nukkua. Kipeitä supistuksia tulee muttei niin paljon mitä yöllä tuli. Ei jaksa kivuta jumppapallon päälle pomppimaan, ainakaan vielä :) jos päikkäreiden jälkeen sitten :)
Täällä ei ole limatulpasta (yäk, tuo sana on niin ällö :) ) näkynyt merkkejä, mutta eihän se kaikilla irtoakaan ennen synnytystä.

Voi kun alkaiskin nyt alkukuisilla tapahtua niin sais jännitellä mukana, kun omat olot ei taas tällä erää anna jännitykselle aihetta. Limatulppaa tuli täälläkin eilen osa, mikä oli hiukka hämmentävää, koska se on mulla aiemmin tullut aina vasta kun synnyntyssupistukset olleet selkeästi käynnissä ja nyt ne harkkaritkin olleet vähemmässä. Mutta ehkäpä nämä menkkajomot ja harkkarit kuitenkin sitten edes aavistuksen vie tilannetta eteenpäin ja paikkoja kypsyttelee kun tuota tulppaakin jo vähän tuli.

Ja kaikki ei edes huomaa sen limatulpan lähtöä :) Se on must enemmänki tuurista kiinni sattuuko se tipahtaa paperiin/pikkuhousunsuojaan vai päätyykö suoraan pönttöön. Itellä tuli osa siitä eilen seksin yhteydessä :grin Mut en usko et oli siinä kokonaan. Yöllä ei ollu yhtäkään supistustuntemusta edes niitä napakoita harkkareita. Aamulla menkkajomotteli mahassa mut se loppu heti ku kylkeä käänsin. Selkää särkee, mut siel on lukko eli ei sekään synnytykseen liity millää taval. Tänää on kyl kipuillu toi kohdunsuun/kaulan alue, ei sellasta sukkapuikkotyylistä vaan jatkuvampaa kipua.

Nii ja piti viel lisätä, et mulla ei muuten välttämättä olis edes hirvee kiire saada muksua pihalle, mut loppiainen on viimene päivä milloin on vielä helppo järjestää lapsille hoitopaikka, sen jälkeen se on taas mutkikkaampaa o_O

Täällä mennään 40+3 ja voin sanoa että mitään ei tunnu eikä mitään oo tapahtunu. Lukuunottamatta sitä yhtä kipeetä yötä ja aamua. Oon yrittäny käydä lenkillä ja siivota ja saunoa yms., mutta oon ku elämäni kunnossa eikä mikään noista aiheuta hirmu kipeitä supistiksia. Eilen saunan jälkeen olin hetken kipeä ja seki sit meni ohi kun menin nukkumaan. Eli täällä ei vauva ainakaan kiirettä pidä. En tiiä onko se limatulppaa vai mitä mikä mullaki valunu tässä jo viikonpäivät.. :') tänään tai viimeistään ens yönä ku pääsis lähölle ni oisin mielissään. :) ei tarttis sitten ens viikolla soitella miehelle töihin että nyt pitäis lähtee. Sen joutuu ajaa 30km takasi kotiin ja sit vielä 70km synnärille..... :o

Joo alinah, malta vaan mieles ei sulla tossa vaiheessa kauheesti tuntemuksia kuuluiskaan olla, kun vielä noin pitkä aika laskettuun.

Mulla jomottelee myös ajoittain alamahalle. Mut koen selviäväni ihan hyvin. Äsken otin panadolin kun niska särki huonon nukkuma asennon vuoksi. Vie varmaan mahakivutkin samalla pois. Mulla uunissa tulossa lihaperunalaatikkoa joten kohta saa syödäkseen. Ellen sit jostain syystä päädy oksentamaan omenamehuakin ulos. Onko kenelläkään mitään vinkkejä miten kotosalla vois lievitellä noita kipuja jos iskee pahemmiksi? Sauna?

Lauruskaah: sauna (toisilla pahentaa, toisilla helpottaa) kuuma PItKÄ suihku, niin että ohjaa sitä suihkua kipukohtaan. Ja nyt siis on oikeasti kyse pitkästä että lämpö ehtii vaikuttaa. Jossain taisi olla ohje että kokeilla suihkua väh. 20min. Lämmitetty vehnäpussi sinne missä kipu tuntuu. Liikkuminen: lantion pyörittely ja heiluttelu, asennot: etukumarassa nojailu, nelinkontin oleilu esim. tyynyjen päällä. Ja se että keskittyy hengitykseen ja hengittää ikään kuin kipua kohti ja samalla koittaa ajatella, että se kipu vie eteenpäin ja on vain positiivista. Rentoutusharjoitukset, eli kun supistaa koittaa aktiivisesti rentouttaa leukaa, hartioita ja keskivartaloa. Nämä siis supistuskipuihin, jos niitä tarkoitit, itselle tuoneet apua.

Muokattu viimeksi:
Takaisin