La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juurikin noita Thilda tarkoitin, kiitos että kerroit noin kattavasti :) mulla on suihku ja nimenomaan lämmin suihku auttanut aina kun maha ollut syystä tai toisesta kipee. Siks oon kovin luottavainen sen suhteen että varmaan auttaa aika pitkälle kotonakin se suihku. :)

Vehnätyynyä kehui vasta synnyttänyt tuttavani hyväksi avuksi kipeisiin supistuksiin. Mutta niitäkin kipuja on niin erilaisia että toinen hyötyy jostain konstista ja toinen taas ei.
Herkästi alkaa pidättään näköjään hengitystä kun kipeä supistus tulee. Siitä on rentous silloin aika kaukana, joten itsellä vaatii keskittymistä tuo hengittäminen ettei jäykkänä vaan henkeään pidättele. Saas nähdä, olisi kaksi lenkkiä edessä koiran kanssa tänään kun mies on töissä. Toivottavasti sujuvat hyvin :)
Kahtena iltana olen tehnyt tosi reippaat ja normaalia pidemmät lenkit. Tänään ei ainakaan pitkälle uskalla mennä. Katsotaan voiko muutoin reippaasti mennä :)

Heh mä jouduin jo ottamaan marttyyri asenteen käyttöön kun mies ei ois ottanu mua koiran kanssa lenkille mukaan :) ilmeisesti mä lyllerrän ja huohotan niin nopeasti että käy hälle sääliks! Mut tommonen verkkainen köpöttely pakkasessa tuntuu muuten hyvältä :)

Heippa. Mä oon tässä jonki aikaa seurannu tätä ketjua mut nyt aattelin et jos mä sitte liityn mukaan jutustelemaan kans ni ehkä saa näitä omia ajatuksia jakaa joittenki kaa ketkä oikeesti ymmärtää mitä tää raskaus on :D
Eli siis mulla on toinen raskaus menossa ja LA on 21.1 (jollain toisella tais olla samana päivänä :P) esikoinen on jo iso poika, 7v.
Mä itseasiassa asun norjassa, mutta ei toi norjan kieli oikeen oo vielä suussa että sais niitten foorumeja lueskella ja jotenki tuntuu tää suomi luontevammalta.

Mulle ja kumppanille oli tää raskaus aikamoinen ylläri pylläri, olin jo 4kk raskaana ku menin sairaalaan munuaistulehduksen kanssa ja siellä tehtiin mulle testi ja noh :D Mulle oli laitettu huhtikuussa hormooni kapseli mutte ilmeisesti olin jo sillon ollu suunnilleen viikon raskaana, ja ei, lääkäri ei tehny mitään testiä!!! :angry5 Ite kotona edellisenä iltana pissassin tikkuun, mut se näytti negatiivista vielä.
Oon käyny lisä ultroissa ja tutkimuksissa mutta tytöllä on kaikki hyvin ja kaikki elintoiminnot on kunnossa <3

Että sellasta, ei varmaan olis tarvinnu näin yksityiskohtaisesti selittää, mutta eipä mulla paljon muutakaan oo tekemistä. Kotona istuskelen ja odottelen :) Harjotus suppareita on mulla tullu jo ainaki kuukauden, masu on laskeutunu ja välillä vihloo aika kivasti tonne alas, varskinki kävellessä. Kuumia aaltoja tulee kans aika hyvin, selkää jomottaa :angry4. Tänään pakkasin sairaalakassin ihan varmuuden vuoks, on sitte hyvä olla olemassa ku lähtö tulee joskus :) Onneks sairaala ei oo kaukana. Tosta ikkunasta näkyy :joyful:

Supistuskipujen lievityksestä. Sanotaa et tosiaan pitäis pitää yläkroppa täysin rentona niin se alakroppaki pysyy rentona, mut mä oon jotenkin vinoutunu ihminen ja mun on pakko jännittää käsiä ja hartioita, jotta saan pidettyä alakropan rennompana :grin Ja eihän noi kätilöt sitä tietenkään usko. Mut jos mä en purista jotakin hulluna samalla ku mölisen, niin alan väkistee jännittämää koko alakroppaa ja eihän se silloin synnytyskään etene ja kivutkin on kovemmat. Ja se käsillä puristaminen varmaan helpottaa siks, et sielläki on akupisteet kivun lievitykseen, mä en vaan oo löytäny vielä sitä sopivinta esinettä siihen hommaan, joten nappaan kiinni siitä mikä sattuu lähinnä olemaan.

Heiluteltiin peittoja niin siinä sitten kuulu kauhee rusahdus mun selästä, selkä vissii jumissa.. Hierojalle kun pääsis! :D

Täällä kans hitusen jännittää.
Päivällä kipeitä supistuksia oli, mutta aika harvoin. Nyt toista tuntia supistanut aika säännöllisesti. Istuessa ehkä 10 min välein ja kun käytin koiran lenkillä niin ihan muutaman minuutin välein tuli liikkeellä ollessa. Liikkeellä ollessa supistukset ei ole ihan niin kivuliaita mitä paikallaan ollessa. Veikkaanpa että vaikka yöllä ei mitään mullistavaa tapahtuisikaan niin taitaa tulla toinen yö valvottavaa taas..

Vielä ei tosiaan mitään hätää, mutta kovasti mietityttää että miten sitä osaa lähteä oikeaan aikaan sitten synnyttään, kun on tuo streptokokki positiivisuuskin :S

Enni liike yleensä auttaa siihen kipuun, kun ne lantionpohjalihakset jotka siellä venyy saa liikkeessä enemmän happea, joten kannattaa pysyä liikkeessä niin kauan kuin pystyy ja jaksaa.

Alinah mä käännyin sängyssä tänään niin alapäästä lantioluista kuulus rasahdus :D :D

Täällä on limavuoto muuttunu vaaleanpunasemmaks ja edelleen vuotaa ihan reilusti, ei ois ainakaan liukasteen puute jos mä tolle ukolle antaisin :D pari rusehtavaa limaklönttiä tuli myös, vähän silleen ku kuukautisten loppuvaiheilla. Pian se oikeesti saattaa sit olla menoa ! :o

Mulla kuuluu kans ihan miltei pelottavakin rutina lantion seuduilta ja alakerrasta jo kun vaan kylkeä kääntää :D ekaa kertaa ku kuulin sen, niin vähän hätkähdytti, mutta muistu sitten unenpöpperössä mieleen, että sehän on varmaan aika normia tässä tilassa :D

Sama täällä, varsinkin öisin kylkeä kääntäessä ja sängystä vessareissulle noustessa kuuluu kauhea pauke lantion ja alaselän alueelta. Kivutonta mutta kamalan kuuloista.

Multa myös kuuluu joskus, ei oo kivan kuuloista.. Nyt ei oo kyllä aikoihin lantio rutissut.

Laurushkaah kuulostaa todella lupaavalle :) Ties vaikka jo huomenna pääsisitte hommiin.

Takaisin