La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tulin joulukuisista lueskeleen ku siellä lähes kaikki jo jakautuneet, paitsi minä :D la oli 30.12 ja olen kokeillut kaikkea!
Vadelmanlehtiteetä, helokkiöljyä, lenkkeilen ja saunon päivittäin ja tälläviikolla kävin vyöhyketerapiassa 2 kertaa. Supistelut alkoi vyöhyketerapian jälkeen ja kaula lyhentynyt ja muuten paikat auennu yhdelle sornelle... Painoarvo oli pojalle tänään ultrassa 3,7kg et kuinkahan hurjaa vauhtia noi kasvaa loppuvaiheessa :O

ReOnLa, täällä oli la 1.1, mutta eipä tullut poika maailmaan... eilen lenkkeilty, siivousta joka päivä, seksiä...mitään ei tapahdu! Kai se vaan on uskottava, että poppakonsteja ei ole ja vauva tulee kun on valmis :) Ei oo sullakaan enää kauaa jokatapauksessa.. Toivotaan, että pian alkaisi tapahtumaan!

Joo ei taida olla konsteja :D ja nyt pitää vaan sitä kaikkien hokemaa "nauti tästä rauhasta ja ota siitä kaikki irti" ja näin oon kyllä tehnytkin! Nää synnytyksen käynnistymiset yleensä periytyy äidiltä tyttärelle ja omalla äidillä menny kaikki kolme yli ja siskolla kaikki kolme käynnistetty yliaikaisuuden vuoksi, et tää oli kyllä odotettavissa, mut loppuun asti uskon käynnistyvän itsestään :)

Varmaan diabeteslääkityksen takia sulla on sitten käynnistys tiedossa. Hienoa,että sulla on paino pudonnut noin paljon. Mulla on nyt viime mittauksissa ollut paastoarvot yli 5, mutta alle 5,5. Tunnin arvossa ollut yksi ylitys viikon 14 jälkeen. Mulle ei ole puhuttu käynnistyksestä. Herkkuja pitäisi kuitenkin vältellä.

sen takia käynnistetään, että kasvukäyrä taittaa ylös eli jos jätettäisiin odottelemaan luonnollista käynnistystä saattaisi yliajalla kasvaa liian suureksi. Ei se siitä lääkityksestä riipu vaan juuri tuosta kasvun kiihtymisestä. Mitta lääkärin mukaan voi olla myös virheellinen ja tämän vuoksi käynnistys ei ole vielä varma. Tuon mukaan olisi silloin 39+3 noin 3,7 kg. Eli kyllä aivan riittävän suuri jo. Sais alle neljän kilon jäädä..

mulle ne on käskeny höllätä diettiä nyt viime kuukauden ajan. Ketoaineet kokoajan positiiviset pissassa ja pH vain 5,5. Enkä mie niin hirveen tiukasti ole dietillä ollutkaan kun tuo lääke toimii niin hyvin mutta kai sitä sitten kuitenkin niin paljon varoo syömisiä että ei lapsi kasvais liikaa..

Muokattu viimeksi:
La oli ja 30.12., mitään ei tapahdu. Eilen oli tähän mennessä tuskaisin päivä, kun tajusi että nyt loppui pyhät ja telkkarista leffat ja tässä sitä vain möllötetään. Höh.

Mä kans vähän epäilen että tää ei ulos tuu muutakun käynnistyksellä... :(

Löysin tämmöisen googletellessani joskus kasvukäyriä, kun olin saanut päähäni, että yliajalle varmaan menee. Vaikka siis mun kohdalla ei todellakaan vielä tiedä, kun esikoinen kyseessä ja la:aan vielä muutama viikko. Keskiarvojen mukaan ei noi vauvat näyttäisi kasvavan paljoakaan la:n saavuttamisen jälkeen, että siinä mielessä saa rauhassa odotella kunnes tyyppi on valmis itse tulemaan. :-) Kun vaan pystyiskin sitten, jos la ylittyykin.

Mielenkiintonen tuo kasvukäyrä. Tosin mä ymmärtäisin tuon niin että nuo ei niinkään kuvaa sikiön kasvutahtia vaan ovat painon keskiarvoja kun vauva syntyy syntyy tietyllä raskausviikolla. Vaikea selittää mitä tarkoitan mutta siis jos tarkastelee tuota pituuskäyrää ja se kuvaisi jonkun tietyn vauvan kasvutahtia niin rv 43 vauva lyhenisi pituudesta ja samoin rv 43 sikiön paino laskisi.. Aattelisin ennemmin että 43 viikolla syntyneet on keskiarvoa pienempiä kun raskaus on noinkin pitkään jatkunut eikä oo synnytys alkanut spontaanisti aiemmin ja se selittäis noi käyrät. Ei tästä mun selostuksesta saa kyllä mitään selvää ja oon varmaan ihan hakoteilläkin!

Oletko Jadeiitti itse sairastanut? Mä olen ymmärtänyt että vastasyntynyt saa äidinmaidosta vasta-aineita vesirokkoa vastaan jos äiti on sen sairastanut. Ja ehkä saatatte olla sairaalassa vauvan kanssa juuri pahimman yli. Tosi kurjaa tuuria kyllä ja ikävää ettei sisarus pääse sitten vauvaa sairaalaan katsomaan :(

Joo olen sairastanut. Lähinnä ketuttaa kun esikoinen on 3v ja mä oon sairaalassa tod näk ma-pe. Ei se pääse osastolle käymään. Pisin aika oltu erossa tähän mennessä 2-3vrk.

Ja tsemppiä niille kellä laskettuaika ohi!! Tiedän tunteen, vaikka täs raskaues ei oo vielä ylittynyt la.
Mulla ekaa kertaa ei tee mieli kahvia täs loppuraskaues:happy2. Alun öklötykses oli ajanjakso jollon en kahvia juonu.

Mies katsoo lätkämatsia ja mä köllöttelen sängyssä. Ei mua silleen noi pikku leijonat kiinnosta, kevään MM-kisat on enemmän jotenkin mun mieleen..

Mukavahan noitten pikku-leijonien peliä on katsoa. Samaa mieltä siis Terkun kanssa :-)
Vaikkakin oloni on vähän outo :-\

Ite ei kyl katota mitää urheilua, mut sen verran kumminkin on tullu aikanaa huomattua et toi mitä Terkku sanoo on täysin totta :) Ja sieltähän ne tulevaisuuden toivot ja "ukot" tulee :grin

Mulla kyllä jää jääkiekot noihin mm-kähinöihin, en oikeen muuten jaksa katsoa :D

Tänään on ollu alakerrassa aivan kauhea painon tunne, hyvä että kävellä pystyy :-o ihan kuin joku yrittäis puskea ulos tuolta.. ja mulla ei siis oo kyllä vauva laskeutunu vissiin vieläkään (tai ei ollu vielä keskiviikkona ainakaan), joten oisko kuiteskin sitä, että alkaa tulla alaspäin viimeinkin..

Takaisin