La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakaan ei tota lappua ollut, la kuitenki 31.12...

Teille joilla on värjäytyny ne pyykit ni jos pesulapussa lukee 60c ni kannattaa pestä sillä varsinkin ensimmäinen pesu, koska ne asteet auttaa värejä kiinnittymään siihen kuituun. Sen jälkeen sillä ei enää oo niin suurta merkitystä pesetkö 40 vai 60 asteessa. Täällä puhuu vaan tekstiilialan ammattilainen. :)

Mut kyllä vissiin kun seurailen joulukuisia vai olisko ollu marraskuisissa ( on toki jo muutama kuukausi aikaa takaperin kun kävin lukee keskusteluja :D ) niin sielä on ollu kans lappui pakkauksessa noista housuista et saattaa päästää väriä, en sit tiiä. Mut oliko jollain joku lappu sit jostain liivinsuojista tai ton kestovaipan käytöstä jotain infoa? Vai ymmärsinkö väärin? Ei mulla ainakaan ollu mitää semmosii lappui. ;o

Mämmi, mulla kipeytyy häntäluu jos istuu liian kovalla tuolilla ja esim kauppareissun jälkeen erehtyy suoraan menemään pitkälleen lepäämään ja siitä kun nousee ja lähtee liikkeelle niin silloin häntäluu huutaa hoosiannaa, toiv.on ohimenevä vaiva :D

Mä hain pakkauksen aikasin eikä ollut tuollaista Reima -lappua. Pesin kyl eriväriset eri koneellisellisella, niin mulla ei värjääntynyt (olin kaukaa viisas kerrankin!)
Ja Alinah, mulla oli sellaiset pienet ohjelaput/esitteet kestovaipasta ja liivinsuojasta, ei ihmeelliset ja heitin ne poiskin jo.

Mulla oli tasan ne kaks lappua (saatekirje ja sisällysluettelo). Ei mainintaa housuista, ei liivinsuojista eikä kestovaipoista O.o. Ja se kuolahuivikin oli rikki. Lähettivät selkeästi mulle jonkun sekundaerän :grin. Mutta poikkeuksellista, että en onnistunut pestessä värjäämään mitään. En nimittäin ole mikään kotitalousihme ja useammin kuin kerran on vaatteet vaihtaneet väriä allekirjoittaneen pesuoperaatioiden jäljiltä.

Onneks mul ei värjääntynyt kuin ne pari vaatetta eikä nekään pahasti. Ei tarvi pois laittaa.

Uusissa vaateissa ennen kaikkea on tosi tärkeää että ne lajittelee oikein, ja pesee oikeissa lämpötiloissa niin säästyy värjäymiltä. Mää oon ite iha mielettömän tarkka pyykkiä laittaessa, ihan jo siitä syystä että en halua pilata vaatteitani väärillä teoilla, kun rahaakaan ei ole yhtään ylimääräistä. Huolellisena kaikki säilyy pidempään. :)

Mul on käynnyt hyvä tuuri kun tää oli min elämäni eka kerta ku sain vaatteita värjättyä pesemällä. ☺

Meillä oli reima-lappu ja sivuutin sen täysin. Latasin 40c ja hyvä tuli, ei värjäymiä..
En tiiä mistä on aina kiinni kun meillä ei käytetä värinkerääjiä, huuhteluainetta, pesupähkinöitä tms. ja silti en oo ikinä saanut värejä sekoittumaan. On kyllä aika uusi ja hyvä pesukone, mutta voiko muka olla vaan siitä kiinni... Lajittelen pyykkiäkin väreittän vain jos on uusia. Muuten veivaan asteiden mukaan.

En tiiä mistä mullakin johtui, ettei tullu värjäymiä, vaikka meni kyllä valkoiset bodyt värillisten sekaan, kun iski laiskuus ja nuukuus :D yleensä kyllä valkopyykin pesen erillään ja nakkaan vanish:ia lisäks..
Liekö sitten etikka auttanu, kun sillä pesin vauvan vaatteet ym..?

Tai voiko olla et kangas tyyppi on vaihtunu ku ei mullakaan ollu lappua ja ei värjänny :o

Joo ei löytynyt multakaan sitä lappua ja en usko, että ne siniset housut laski väriä kun pötkarit värjääntyi harmahtaviksi...

Mä kuulun neurootikkoihin, pyykin pitää olla aina samanväristä :)
Eii oon selvinny tähänasti (33+4) mutta tänään löytyi kaksi arpea masusta. :( onneksi ne ovat kuitenkin muistoja pienestä ihmeestä eivätkä vaikka siitä että suklaa on maistunut.

Moikka moi kaikki.
Mulla jäi kokonaan tämä vau.fi, en vaan jaksanut enää lueskella ja kirjoitella tänne kun olin liittynyt muihin ryhmiin facebookin kautta joka tuntui enemmän omalta.
Mutta nyt kun yhtäkkiä muistinkin salasanan niin ajattelin tulla kirjoittelee miten mulla menee.
Eli olen se kaksosten odottaja (ei tainnut muita olla) meille on siis tulossa tuplapojat ja rv ois nyt 34+0, aika on mennyt loppupeleissä aika nopeaa. Olen voinut yllättävän hyvin, jäin kyll jo 10 viikkoa sitten sairaslomalle supisteluiden takia. Mut ison masun kanssa tääl mennään. Jos poitsut ei ole tammikuun alkuun mennessä syntynyt niin sit käynnistetään/leikataan. Itse uskoisin et ennen joulua kaverit ois jo pihalla, alkaa tää olo vaan niin tukala olemaan ja paikatkin jo pehmentynyt.

Mut ihanaa loppuraskautta teille kaikille, toivottavasti kaikki menee hyvin!
Pitää yrittää tääl välillä aina lueskella teidän juttuja ja itekin päivittää kuulumisia.

Jepu ihanaa kuulla sunkii kuulumisia ja vointeja :) Ja hyvä että pojat on vielä masussa ja voivat hyvin.

Minulla iski flunssa. Yskittää tosi paljon ja kun tuntuu että vatsalihaksia ei oo ni hankala yskiä. Ääntä ei välillä tule ollenkaan. Yöllä heräsin 2 tunnin välein ja piti teetä aina tehä johon hunajaa laitoin et pahin kipu kurkussa hellittää. Pää ja niska kipeä. Kuumetta ei ainakaan vielä ole.

Kattooko joku tota triplaa? Jotenkin meni äsken vähän ohi et anna abreu esittää raskaana olevaa pubiruusua mitä kuvaillaan munahaukaksi, sit puol prikallista shotteja, perseen hinkutusta ja mä haluun panna sua on kauneinta mitä on ikinä kuullut... jotenki mulla meni yli äyräiden enkä tie miks. Miksei ollu sitä 60v pubiruusua ku hampaat on pudonnu, hiukset hampulla, tissit polvissa jne..

Ei oo tullu seurattua, yhden jakson katsoin mut ei jotenki oikee napannu.. :D

Joo mäkin katoin tota puolestavälistä loppuun ekaa kertaa ja meni niin yli hilseen ja rupesin pohtii et mitäs ihmettä just katoin, enpä kato kyllä enää :D

Takaisin